Strona 1 z 1
zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

Napisane:
20 lis 2009, 19:33
przez vqsoft
witam
tak z nudów przeglądając forum forda i tematy dotyczące 1.6 tdci natknąłem się na temat dotyczący zapchanego smoka olejowego i kłopotu z ciśnieniem oleju – czy ktoś spotkał sie z tym w trójce? – Jaksa – masz jakieś doświadczenie?
dodatkowo pojawił się temat późno gasnącej kontrolki od oleju – 1~1,5 s po odpaleniu – jak wy macie?
źródło –
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=83260
A tak apropos – kontrolka ciśnienia pali mi się po odpaleniu zimnego silnika jeszcze przez 1-2 sek. Przy moim problemie wzmogło to moje obawy, odwiedziłem więc wiele for i przeczytałem mnóstwo postów, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy to normalne w 1.6 tdci. Natomiast na forum peugeota ludzie pisali że 1.6 hdi 'tak ma', a przecież to ten sam motor. Ale niech się użytkownicy Focusa z tym silnikiem może wypowiedzą na ten temat.

Napisane:
20 lis 2009, 21:28
przez Jaksa
vqsoft napisał(a):Jaksa – masz jakieś doświadczenie?
Tak , ale tylko w jednym aucie ...z duuuuzym przebiegiem

Napisane:
20 lis 2009, 23:27
przez Riki
W drugim aucie (nie 626) mam to samo... raz zgaśnie od razu a innym razem po 2s... smoka nie oglądałem

myslę, że TTTM. Olej po wymianie jak na razie czyściutki (nie czarny a to diesel!) więc myślę, że i podobnie jest w misce......

Napisane:
21 lis 2009, 00:04
przez vqsoft
z poprzedniego samochodu nissan almera n16 wiem ze za to jak długo po dopaleniu świeci sie kontrolka w dużej mierze odpowiada filtr oleju – w nissanie używałem oryginału lub purfluxa i nie miałem takich hocków – przy filtronie kontrolka potrafiła świecić sie i 3 sekundy
w Mazdzie zastosowałem oryginalny filtr oleju – i kontrolka gaśnie po 1s
co trochę skłania mnie do zaglądnięcia do smoczka
tym bardziej ze fura ma 75kkm – a olej był wymieniany zgodnie z aso co 20kkm co mnie osobiście przeraza.
tak wiec przy kolejnej wymianie oleju ( co 10kkm) będę Jaksę męczył o zdjęcie misy

Napisane:
21 lis 2009, 01:14
przez Jaksa
vqsoft napisał(a):kontrolka gaśnie po 1s
co trochę skłania mnie do zaglądnięcia do smoczka
Nie przesadza kolega z tym gasnieciem kontrolki , mam identycznie w nowej GH ( licznik pokazuje 27 tys km. )

Napisane:
21 lis 2009, 01:16
przez Prezzi
mi gasnie w przedziale 0,5 – 1 s przebieg 215k, filtr – najtanszy


Napisane:
21 lis 2009, 08:14
przez Riki
jeździcie ze stoperem?

wyluzujcie.. jest Sobota idźcie na bro i zostawcie sprawne autka w spokoju

[Usunięte]

Napisane:
21 lis 2009, 09:35
przez Jaksa

Ten post został usunięty
przez
dobrzyn22 16 paź 2012, 13:06.
Powód: ot
[Usunięte]

Napisane:
21 lis 2009, 17:18
przez Riki

Ten post został usunięty
przez
dobrzyn22 16 paź 2012, 13:06.
Powód: ot
Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

Napisane:
29 cze 2010, 09:01
przez Miacho
Jak to jest z tym smokiem? Warto czyścić? Mam przebieg 115tkm, jutro wymiana oleju i zastanawiam się czy nie ściągnąć miski i zaglądnąć. Jakieś rady?
Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

Napisane:
29 cze 2010, 11:29
przez Jaksa
Sciągaj, lepiej wydac 200 zl niz 8 tys na silnik , uszczelki wtrysków tez lepiej wymienic.
Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

Napisane:
29 cze 2010, 14:56
przez Miacho
Dzięki Jaksa. Czyli jak rozumiem odkręcić miskę, tam będzie sitko/smok, trzeba to wyczyścić, założyć z powrotem, zakręcić miskę i po robocie? Co do wtrysków, to nie wiem co z tymi uszczelkami, nie poci się, nie czuć spalin, ale tak mi się wydaje, że ciut głośniej chodzi ostatnio i myślałem żeby spróbować je dokręcić. Droga taka impreza z tymi uszczelkami?
Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

Napisane:
29 cze 2010, 16:46
przez Jaksa
Miacho napisał(a):Czyli jak rozumiem odkręcić miskę, tam będzie sitko/smok
najpierw to spusc olej , nie fajnie jest oblac sie olejem

nastepnie odkrecasz miche , zaopatrz sie jeszcze w dobry silikon ( sprawdzony z firmy Renault ) Uszczelki wtrysków mozna sprawdzic odkrecajac korek wlewu oleju ( na pracujacym silniku ) gdy dmucha są do wymiany.
Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

Napisane:
1 lip 2010, 16:00
przez Miacho
Wielkie DZIĘKUJĘ za poradę. Objawów nie było, ale same śruby były luźne. Po dokręceniu odnoszę wrażenie, że jest ciszej – ale to może tylko wrażenie. Grubsze prace przy aucie wykonane, teraz muszę pomyśleć o rozrządzie i pewnie o dolewce do DPF + czyszczenie samego filtra. Dzięki jeszcze raz za fachową poradę!
Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

Napisane:
1 lip 2010, 23:37
przez Jaksa
Miacho napisał(a):Dzięki jeszcze raz za fachową poradę!
Fachowa to nie była

teraz widze w avatarze ze kolega ma trojke ( PSA ) tam raczej nie wystepuje ten problem .