Strona 1 z 1

zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

PostNapisane: 20 lis 2009, 19:33
przez vqsoft
witam
tak z nudów przeglądając forum forda i tematy dotyczące 1.6 tdci natknąłem się na temat dotyczący zapchanego smoka olejowego i kłopotu z ciśnieniem oleju – czy ktoś spotkał sie z tym w trójce? – Jaksa – masz jakieś doświadczenie?

dodatkowo pojawił się temat późno gasnącej kontrolki od oleju – 1~1,5 s po odpaleniu – jak wy macie?

źródło – http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=83260

A tak apropos – kontrolka ciśnienia pali mi się po odpaleniu zimnego silnika jeszcze przez 1-2 sek. Przy moim problemie wzmogło to moje obawy, odwiedziłem więc wiele for i przeczytałem mnóstwo postów, ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy to normalne w 1.6 tdci. Natomiast na forum peugeota ludzie pisali że 1.6 hdi 'tak ma', a przecież to ten sam motor. Ale niech się użytkownicy Focusa z tym silnikiem może wypowiedzą na ten temat.

PostNapisane: 20 lis 2009, 21:28
przez Jaksa
vqsoft napisał(a):Jaksa – masz jakieś doświadczenie?

Tak , ale tylko w jednym aucie ...z duuuuzym przebiegiem

PostNapisane: 20 lis 2009, 23:27
przez Riki
W drugim aucie (nie 626) mam to samo... raz zgaśnie od razu a innym razem po 2s... smoka nie oglądałem <lol> myslę, że TTTM. Olej po wymianie jak na razie czyściutki (nie czarny a to diesel!) więc myślę, że i podobnie jest w misce......

PostNapisane: 21 lis 2009, 00:04
przez vqsoft
z poprzedniego samochodu nissan almera n16 wiem ze za to jak długo po dopaleniu świeci sie kontrolka w dużej mierze odpowiada filtr oleju – w nissanie używałem oryginału lub purfluxa i nie miałem takich hocków – przy filtronie kontrolka potrafiła świecić sie i 3 sekundy

w Mazdzie zastosowałem oryginalny filtr oleju – i kontrolka gaśnie po 1s
co trochę skłania mnie do zaglądnięcia do smoczka

tym bardziej ze fura ma 75kkm – a olej był wymieniany zgodnie z aso co 20kkm co mnie osobiście przeraza.
tak wiec przy kolejnej wymianie oleju ( co 10kkm) będę Jaksę męczył o zdjęcie misy

PostNapisane: 21 lis 2009, 01:14
przez Jaksa
vqsoft napisał(a):kontrolka gaśnie po 1s
co trochę skłania mnie do zaglądnięcia do smoczka
Nie przesadza kolega z tym gasnieciem kontrolki , mam identycznie w nowej GH ( licznik pokazuje 27 tys km. )

PostNapisane: 21 lis 2009, 01:16
przez Prezzi
mi gasnie w przedziale 0,5 – 1 s przebieg 215k, filtr – najtanszy :D

PostNapisane: 21 lis 2009, 08:14
przez Riki
jeździcie ze stoperem? :D wyluzujcie.. jest Sobota idźcie na bro i zostawcie sprawne autka w spokoju <faja>

[Usunięte]

PostNapisane: 21 lis 2009, 09:35
przez Jaksa
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 paź 2012, 13:06.
Powód: ot

[Usunięte]

PostNapisane: 21 lis 2009, 17:18
przez Riki
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 paź 2012, 13:06.
Powód: ot

Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

PostNapisane: 29 cze 2010, 09:01
przez Miacho
Jak to jest z tym smokiem? Warto czyścić? Mam przebieg 115tkm, jutro wymiana oleju i zastanawiam się czy nie ściągnąć miski i zaglądnąć. Jakieś rady?

Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

PostNapisane: 29 cze 2010, 11:29
przez Jaksa
Sciągaj, lepiej wydac 200 zl niz 8 tys na silnik , uszczelki wtrysków tez lepiej wymienic.

Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

PostNapisane: 29 cze 2010, 14:56
przez Miacho
Dzięki Jaksa. Czyli jak rozumiem odkręcić miskę, tam będzie sitko/smok, trzeba to wyczyścić, założyć z powrotem, zakręcić miskę i po robocie? Co do wtrysków, to nie wiem co z tymi uszczelkami, nie poci się, nie czuć spalin, ale tak mi się wydaje, że ciut głośniej chodzi ostatnio i myślałem żeby spróbować je dokręcić. Droga taka impreza z tymi uszczelkami?

Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

PostNapisane: 29 cze 2010, 16:46
przez Jaksa
Miacho napisał(a):Czyli jak rozumiem odkręcić miskę, tam będzie sitko/smok
najpierw to spusc olej , nie fajnie jest oblac sie olejem ;) nastepnie odkrecasz miche , zaopatrz sie jeszcze w dobry silikon ( sprawdzony z firmy Renault ) Uszczelki wtrysków mozna sprawdzic odkrecajac korek wlewu oleju ( na pracujacym silniku ) gdy dmucha są do wymiany.

Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

PostNapisane: 1 lip 2010, 16:00
przez Miacho
Wielkie DZIĘKUJĘ za poradę. Objawów nie było, ale same śruby były luźne. Po dokręceniu odnoszę wrażenie, że jest ciszej – ale to może tylko wrażenie. Grubsze prace przy aucie wykonane, teraz muszę pomyśleć o rozrządzie i pewnie o dolewce do DPF + czyszczenie samego filtra. Dzięki jeszcze raz za fachową poradę!

Re: zatkany smok olejowy i problemy z ciśnieniem oleju

PostNapisane: 1 lip 2010, 23:37
przez Jaksa
Miacho napisał(a):Dzięki jeszcze raz za fachową poradę!
Fachowa to nie była <glupek2> teraz widze w avatarze ze kolega ma trojke ( PSA ) tam raczej nie wystepuje ten problem .