Strona 1 z 1

Problem z małym wydatkiem paliwa, klekotanie i gaśnięcie sam

PostNapisane: 10 lis 2009, 21:01
przez Aneta_42
Witam, jestem właścicielką Mazdy3silnik MZ-CD 1,6_007. Problem zaczął się już jakiś czas temu, niestety pomimo odwiedzaniu wielu serwisów nikt nie jest w stanie powiedzieć w 100% co się dzieje. Otóż podczas jazdy od trony pasażera z silnika wydobywa się dziwne klekotanie, praktycznie już po jakiś 10 min od uruchomienia silnika. Po uzyskaniu wyższych obrotów pow. 2000tys samochód traci moc i bardzo często gaśnie. Po odczekaniu jakiejś minuty można go ponownie uruchomić. W serwisie Mazdy stwierdzono błąd 1180 mały wydatek paliwa i oczywiście od razu stwierdzono że należy wymienić pompę, której kosztów może się każdy domyślać. Samochód jest po wymianie filtru paliwa i świec żarowych. Jak się dowiedziałam sprawa nie jest tak oczywista ponieważ może to być kilka innych rzeczy i może być to układ dolotowy.Czy ktoś może miał podobny przypadek?Bezradność mechaników jest naprawdę frustrująca.

PostNapisane: 11 lis 2009, 00:41
przez alien_pila
I kolejna :| To zaczyna byc irytujące <lol>
Aneta_42 z całym szacunkiem do pci pięknej, ale jak już zarejestrowałaś się na tym forum tylko po to , aby przedstawic swój problem i poszukac pomocy u nas to trzeba było chociaż poświęcic parę minut i poczytac regulamin. Z niego dowiedziała byś się gdzie założyc owy temat i jak odpowiednio go nazwac.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 11 lis 2009, 15:51
przez realski
hehe bo specjalistow do common rail jest naprawde niewielu a juz takich co maja sprzet to juz mozna liczyc na palcach :)

tam siedzi silnik zabojada :) niestety to juz nie mazdowski silnik .
dosc czestym problemem w tych silniczkach jest poprostu wtryskiwacz
mozna to sprawdzic z kompem w dloni na parametrach podczas jazdy spadek cisnienia na listwie ...
etc itp :) to taki start dla zrobinia paru testow wykluczajacych podzespoly paliwowe

wynienic pompe to ostatecznosc . jesli wtrysk leje ci na przelew to nie wielki problem
ale jesli leje ci na tlok i jezdzisz juz tak jakis czas to licz sie z wypaleniem tloka i ogromnymi kosztami


Pozdrawiam

PostNapisane: 12 lis 2009, 20:10
przez Magdalena
Po pierwsze regulamin a po drugie nie ten dział. Popraw temat i poczytaj informacje znajdujące się na forum.

-----> Mazda 3

PostNapisane: 12 lis 2009, 20:17
przez vqsoft
Aneta_42 – proponuje odwiedzenie autojaksa – daleko nie masz

PostNapisane: 13 lis 2009, 20:45
przez vqsoft
realski napisał(a):hehe bo specjalistow do common rail jest naprawde niewielu a juz takich co maja sprzet to juz mozna liczyc na palcach :)

tam siedzi silnik zabojada :) niestety to juz nie mazdowski silnik .
dosc czestym problemem w tych silniczkach jest poprostu wtryskiwacz
mozna to sprawdzic z kompem w dloni na parametrach podczas jazdy spadek cisnienia na listwie ...
etc itp :) to taki start dla zrobinia paru testow wykluczajacych podzespoly paliwowe

wynienic pompe to ostatecznosc . jesli wtrysk leje ci na przelew to nie wielki problem
ale jesli leje ci na tlok i jezdzisz juz tak jakis czas to licz sie z wypaleniem tloka i ogromnymi kosztami


Pozdrawiam

w obu przypadkach silnik chyba powinien mocno kopcić – przynajmniej w tym drugim przypadku = lania na tłok

PostNapisane: 13 lis 2009, 22:40
przez Aneta_42
Temat poprawiony, wiem że nie ten dział tylko dowiedziałam się po fakcie jak już napisałam, niestety moja wina nie przeczytałam regulaminu,dział z tego co czytałam może zmienić moderator. Silnik nie kopcił, dziś odebrałam samochód z serwisu boscha, prawdopodobnie był to zawór na pompie ale nie chce zapeszać. Na razie samochód nie gaśnie i nie ma klekotania, mam nadzieje że jeśli komuś się coś takiego przytrafi to będzie chociarz miał jakąś wskazówkę. W serwisie Mazdy chcieli od razu wymieniać pompę ponieważ w Polsce nie ma oddzielnie od pompy tych zaworów, mi założyli używany ale to chyba dużo lepsze niż wydawać 5tyś na pompę, mam nadzieje że to już koniec jazdy po warsztatch z tego powodu. Dzięki za porady.