Strona 1 z 1
Spaliny spod wtryskiwacza

Napisane:
18 wrz 2009, 18:45
przez BlackM3
Od jakiegoś tygodnia dał się w kabinie wyczuć zapach (czy też smród) spalin. Ściągnąłem osłonę silnika, zapaliłem i moim oczom ukazał się biały dymek wydobywający się z okolic wtryskiwacza. Zależność jest taka – czym większe obroty, tym więcej dymu, więc wykumałem, że to spaliny (zresztą dało się wyczuć). Słychać też cięzki do określenia dźwięk z tych okolic – coś jak syczenie, ale nie do końca.
Podpowiedzcie, co powinienem zrobić w takiej sytuacji. O czym mogą świadczyć takie objawy i dlaczego tak się stało?

Napisane:
18 wrz 2009, 20:11
przez MAZVAGTECH
Wyciagnac wtryskiwacz sprawdzic stan podkladki, oraz mocowanie wtryskiwacza

Napisane:
18 wrz 2009, 21:20
przez daniel2505
No i zrób to jak najszybciej. Nie wiem czy mazda jest podatna na takie uszkodzenia, ale w moim firmowym mercedesie CDI gorące spaliny jakby udkształciły głowicę. Teraz mimo kilku napraw wymiana podkładki pomaga najwyżej na kilka tysięcy km potem znów pojawia się przedmuch

Napisane:
19 wrz 2009, 15:23
przez seba811
A ja mam pytanie
Coś moje wtryski się pocą. Byłem u mechanika, podłączył pod kompa i stwierdził , że wszystko ok. Powiedział, że ten olej to się chyba jakoś przypadkiem tam znalazł.
Stwierdził , że dokręcił wtrysk i teraz będzie ok!
A ja tu czytam o podkładkach, uszczelkach i remontach silnika .
Re: Spaliny spod wtryskiwacza

Napisane:
19 wrz 2009, 20:40
przez Enduro
BlackM3 napisał(a):Ściągnąłem osłonę silnika, zapaliłem i moim oczom ukazał się biały dymek wydobywający się z okolic wtryskiwacza.
bardzo niedobrze!
teraz wymiany podkladek!
a jak przespisz...
to potem
wymina kpl. motoru lub przynajmniej remoncik
no tak za pare tys pln...
E.

Napisane:
20 wrz 2009, 21:12
przez BlackM3
Dzięki chłopaki. Zaraz się za to biorę, bo widzę, że sprawa jest poważniejsza niż się wydawało.


Napisane:
3 paź 2009, 11:12
przez BlackM3
Problem rozwiązany. Tak jak niektórzy sugerowali, wypaliła się podkładka miedziana pod wtryskiem. Gdyby ktoś chciał mogę podać namiary na kolesia z Tarnowa, który zajmuje się wtryskami.

Napisane:
3 paź 2009, 20:07
przez Enduro
sprawdz na ile zasyfiona jest miska oleju no i smok pompy olejowej,
bo przez taka usterke zabrudza sie bardzo szybko smok..
co prowadzi do uszkodzenia silnika
E.

Napisane:
4 paź 2009, 00:18
przez darrecki
Ale to silnik 1.6, ktory to z Mazda wiele wspolnego nie ma. Czyzby francuzi tez mieli problem ze smokiem olejowym?

Napisane:
4 paź 2009, 11:02
przez Enduro
wszystkie firmy maja z C-R silnikami takie problemy,
bo to wynika z chemio-fizyki a nie budowy jednostki,
bo:
jesli spaliny, cisnienie, temperatura, olej i wilgoc maja kontakt
to wytwarza sie syf w oleju i zakleja co sie da..
w M3 koniecznie polecam sprawdzic:
obligatoryjnie smok i:
sitko w uchwycie filtra oleju
i srubke z sitkiem od przewodu olejowego turbiny!
E.

Napisane:
4 paź 2009, 11:03
przez BlackM3
Enduro napisał(a):sprawdz na ile zasyfiona jest miska oleju no i smok pompy olejowej,
bo przez taka usterke zabrudza sie bardzo szybko smok..
co prowadzi do uszkodzenia silnika
E.
Możesz mi powiedzieć jak to sprawdzić, bo nie miałem do czynienia z czymś takim, choć hasło o tym smoku obiło mi się ostatnio o uszy? Jak ewentualnie to wyczyścić jeśli będzie zabrudzone?