Mam problem z silnikiem.W czasie jazdy silnik bez wcześniejszych objawów gaśnie.Po czym da się uruchomić po pewnym czasie tj. około 1 minuty i pracuje normalnie.Kontrolka silnika się nie zapala.Filtry oleju,powietrza i paliwa są wymienione.
Ostatnio w ciągu dnia zgasł mi 3 razy.Proszę o rady.
Gasnący silnik w czasie jazdy
Strona 1 z 1
Witam,
Mam ten sam model, Mazda 3 1,6d
Dzisiaj silnik zgasł mi dwukrotnie, wcześniej w tygodniu raz się przytrafiło.
O co w tym chodzi? Czy może to być wina immobilisera czy coś innego?
Proszę o rady.
Mam ten sam model, Mazda 3 1,6d
Dzisiaj silnik zgasł mi dwukrotnie, wcześniej w tygodniu raz się przytrafiło.
O co w tym chodzi? Czy może to być wina immobilisera czy coś innego?
Proszę o rady.
-
thomas1983
nie mam pojecia o co w tym chodzi, tak z ciekawosci zapytam, gasnie przy dodawaniu gazu, na luzie? przy ilu obrotach i czy niezaleznie od predkosci i biegu
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):nie mam pojecia o co w tym chodzi, tak z ciekawosci zapytam, gasnie przy dodawaniu gazu, na luzie? przy ilu obrotach i czy niezaleznie od predkosci i biegu
U mnie gaśnie przy dodawaniu gazu na 2 i 3.
Gaśnie silnik i wszystkie kontrolki. Później samochód można odpalić spokojnie po 30 sekundach, max. 1 minucie.
Jeśli chodzi o obroty, to u mnie było za każdym razem ok. 2000
-
thomas1983
moze powodem jest Turbina? Przy dodaniu gazy zostaje przeladowana i silnik moze wchodzic w jakis awaryjny tryb czy cos takiego. Nie znam sie tylko probuje cos podsunac...
W golfie IV mialem podobne obiawy...
W golfie IV mialem podobne obiawy...
Byłem już 2 razy w warsztacie. Prawdopodobnie wykryto przyczynę – zapowietrzające się przewody paliwowe.
Jednak nikt nie daje mi gwarancji, że to będzie to. Czy ktoś miał podobne historie z zapowietrzaniem?
Jednak nikt nie daje mi gwarancji, że to będzie to. Czy ktoś miał podobne historie z zapowietrzaniem?
-
thomas1983
Hmm, w moim poprzednim aucie Fiat Stilo 1.9 JTD 115 KM miałem to samo – ja stawiam na "czujnik położenia wału korbowego" – nie są to drogie części ale dają właśnie takie objawy – samochód gasł mi w czasie jazdy czasami nie dał się odpalić albo gasł na światłach 
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
Mam to samo. Do tego dochodzą jeszcze skoki obrotów silnika podczas postoju. Po podłączeniu do komputera okazało się, że przepustnica chodzi nie dokońca tak jak powinna. Po wyczyszczeniu błędu problem znowu wrócił. Będe na dniach przeczyszczać przepustnice. Możliwe, że się zapowietrza i przez to odcinany jest zapłon.
Generalnie to jest jedna z wersji. Druga to za małe ciśnienie w pompowtryskiwaczach. Trzecia to filtr cząstek stałych. W tym przypadku najlepiej przepedzic auto do wysokich obrotów tak, żeby wytworzyła się wysoka temperatura w filtrze i wypaliła cały syf. Jeżeli problem ciągle będzie występować to zostaje opcja pierwsza lub druga.
Generalnie to jest jedna z wersji. Druga to za małe ciśnienie w pompowtryskiwaczach. Trzecia to filtr cząstek stałych. W tym przypadku najlepiej przepedzic auto do wysokich obrotów tak, żeby wytworzyła się wysoka temperatura w filtrze i wypaliła cały syf. Jeżeli problem ciągle będzie występować to zostaje opcja pierwsza lub druga.
- Od: 13 maja 2011, 15:00
- Posty: 21
- Skąd: Elbląg
- Auto: Mazda 3 1.6 CiDT 2006 110 KM Hatchback
kamil.r napisał(a):odcinany jest zapłon
kamil.r napisał(a):za małe ciśnienie w pompowtryskiwaczach
rozmawiamy o 1.6 mz-cd ?
co do dpfa (praktycznie fapa) to przegonienie auta nie gwarantuje wypalenia, możliwe że filtr będzie do wymiany
jak jest filtr cząstek stałych zapchany to jest duża różnica ciśnień za i przed filtrem, to chyba wywala błąd.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości