Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny
Jak teraz z gazami wydechowymi , kopci na czarno tylko podczas przyspieszania czy cały czas cos tam bucha?
Bo mnie wkurza jak w miare nowe samochody kopcą jak lokomotywy a u siebie tym bardziej niechciałbym takiego zjawiska
Bo mnie wkurza jak w miare nowe samochody kopcą jak lokomotywy a u siebie tym bardziej niechciałbym takiego zjawiska
Własne jestem po jeździe za swoją madzią innym autem i co zobaczyłem ? ,otóż nic,zero dymu nawet po ostrym bucie(no moze troszke zakopciła ), na postoju tak samo jak była z z fapem ,czysto z rury,zresztą miałem poprzednio cytryne c4 też 1,6 HDI tyle że 90 km i była fabrycznie bez fapa i tez nie kopciła tak że kopcenie to chyba wina kończącego sie turbo lub padających wtryskow i tyle
Witam,
U mnie wypalanie FAP odbywa się co 190km. Czy jazda po trasie czy w mieście 3 ostatnie cykle co taki sam dystans. Jak się FAP będzie wypalał częściej niż co 100km też nie będę sie zastanawiał z jego usunięciem.
U mnie wypalanie FAP odbywa się co 190km. Czy jazda po trasie czy w mieście 3 ostatnie cykle co taki sam dystans. Jak się FAP będzie wypalał częściej niż co 100km też nie będę sie zastanawiał z jego usunięciem.
wacha8 napisał(a):wypalanie odbywało sie juz co ok. 50 km. a co za tym idzie ostatnio to komp już pokazywał spalanie srednie 6,7(50%miasto50% trasa),notorycznie spadała moc auta,wzrastał poziom oleju(niespalone paliwo ściekało do miski olejowej)
Czy poza wyżej wymienionymi miałeś jakieś błędy? Świecił się check engine?
Mam problem, którego mechanicy nie mogą zdiagnozować, bo żaden błąd nie jest zapisany w pamięci, silnik pompuje paliwo jak trzeba, ale czasami auto nie ma mocy, bądź po dłuższej jeździe dławi się i gaśnie.
- Od: 24 lis 2011, 08:54
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3BK Y6 '06
MX-5 NB 1,8 '98
Błędów żadnych komp nie pokazywał ale mi tez kiedyś madzia potrafiła zgasnąc i dopiero po kilku minutach można ją było odpalić no i według wskazówek z forum przeczyściłem wtyczke od czujnika położenia wałka na dole silnika pod kołem pasowym (dostęp z kanału) oraz w tym samym dniu rozebrałem egr i go przeczyściłem no i cos z tych dwóch rzeczy pomogło tylko nie wiem do tej pory co było winne
Widziałem post jednego użytkownika na początku tematu, lecz od września nie było go na forum więc raczej nie odpisze prędko. Więc mam pytanie do Was :
Ktoś próbował może sam dolewać płyn ?
Można gdzieś kupić ten płyn samemu? Byłem w serwisie Mazdy u siebie i za 1 litr płynu chcą jakoś 400 zł. Napełnienie całego zbiorniczka kosztowałoby 1000-1100 zł.
Ktoś próbował może sam dolewać płyn ?
Można gdzieś kupić ten płyn samemu? Byłem w serwisie Mazdy u siebie i za 1 litr płynu chcą jakoś 400 zł. Napełnienie całego zbiorniczka kosztowałoby 1000-1100 zł.
Można go kupić począwszy od alledrogo wyszukując: eolys 176
Ktoś z forum sprzedaje pozostałość po swojej dolewce, poszperaj.
Zastanów się czy potrzebna Ci bańka 3l czy wystarczy z kimś na spółkę zaledwie litr.
Wg mnie wystarczy na przejechanie ok 50kkm w zależności od stylu jazdy itp.
Ktoś z forum sprzedaje pozostałość po swojej dolewce, poszperaj.
Zastanów się czy potrzebna Ci bańka 3l czy wystarczy z kimś na spółkę zaledwie litr.
Wg mnie wystarczy na przejechanie ok 50kkm w zależności od stylu jazdy itp.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 13:34 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
licznik w układzie dozującym też chyba trzeba resetnąć ?
procedura napełniania
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 05200.html
a po tym
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 28000.html
wygląda jakby było to konieczne, ale głowy nie dam.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 05200.html
a po tym
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 28000.html
wygląda jakby było to konieczne, ale głowy nie dam.
Witam.
Na stronie jednego z warsztatów jest taka oto informacja:
USUWANIE FILTRÓW DPF/FAP
Wystarczy wyposażyć warsztat w prosty interfejs MPPS lub programator BDM i możemy zacząć odczytywać zawartość komputera samochodowego. Taki zgrany plik wysyłacie do nas a my go modyfikujemy i do 30 min odsyłamy do was gotowy program.
Jako nieliczni poprawiamy modyfikacje po innych firmach
I teraz moje pytanie. Gdzie znajdę kogoś w okolicach Warszawy lub Łodzi, kto zdecydowałby się zgrać sterowniki i wysłać do tego warsztatu? To rozwiązanie byłoby o wiele wygodniejsze niż dymać pół Polski do nich (firma z okolic Krakowa).
Na stronie jednego z warsztatów jest taka oto informacja:
USUWANIE FILTRÓW DPF/FAP
Wystarczy wyposażyć warsztat w prosty interfejs MPPS lub programator BDM i możemy zacząć odczytywać zawartość komputera samochodowego. Taki zgrany plik wysyłacie do nas a my go modyfikujemy i do 30 min odsyłamy do was gotowy program.
Jako nieliczni poprawiamy modyfikacje po innych firmach
I teraz moje pytanie. Gdzie znajdę kogoś w okolicach Warszawy lub Łodzi, kto zdecydowałby się zgrać sterowniki i wysłać do tego warsztatu? To rozwiązanie byłoby o wiele wygodniejsze niż dymać pół Polski do nich (firma z okolic Krakowa).
- Od: 16 lut 2012, 10:13
- Posty: 45
- Skąd: Żyrardów
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active
akostarek napisał(a):licznik w układzie dozującym też chyba trzeba resetnąć ?
Przy 86tyś robił mi dolewkę HERMES. Człowiek, który pracuje w serwisie ze specjalizacją chyba na Citroena i na różnych forach udziela się dość dużo. Pamiętam jak wspominał, że w Cytrynach jak kontrolka się nie zapali i zrobimy dolewkę wcześniej to nic nie trzeba kasować. Jak się zapali to robimy kasowanie po dolaniu a zanim dolejemy mamy możliwość przejechania max 3 baki i włącza się tryb serwisowy. Wg niego w tych mazdach z którymi miał styczność było podobnie, ale nie wyklucza, że w którymś momencie sterownik zaprogramowano inaczej np. w zależności od rynku docelowego lub zmiany softu w kolejnej serii produkcji.
Wg mnie jeśli auto ma ponad 100tyś km to nie ma sensu nalewania do pełna. Wystarczy literek (pojemność zbiorniczka to 1.8l) i na ok 50tyś mamy problem z głowy. Należy pamiętać, że większość z nas, albo prędzej zmieni auto, albo wytnie FAPa
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Wczoraj w kreatorze mocy w Warszawie wyciąłem FAPa z mojej Mazdy.
Ostatnimi czasy samochód stał się nieprzewidywalny. Potrafił gasnąć po naciśnięciu pedału gazu (raz w trakcie wyprzedzania), wypalanie odbywało się co 50-100 km podnosząc nieźle średnie spalanie, silnik czasami nie miał zupełnie mocy, ledwo wkręcał się ponad 2500 obrotów.
Po zczytaniu kodów błędów pojawił się P2458 – zbyt długi okres wypalania.
Zobaczymy...
Póki co, samochód wyraźnie mniej pali, może to subiektywne odczucie, ale mam wrażenie, że łatwiej się wkręca na obroty z dołu.
Koszt usługi wraz z hamownią 1500 zł.
P.S – hamowanie pokazało 110,5 KM, a więc moja Mazda jest chyba w dobrej kondycji
Ostatnimi czasy samochód stał się nieprzewidywalny. Potrafił gasnąć po naciśnięciu pedału gazu (raz w trakcie wyprzedzania), wypalanie odbywało się co 50-100 km podnosząc nieźle średnie spalanie, silnik czasami nie miał zupełnie mocy, ledwo wkręcał się ponad 2500 obrotów.
Po zczytaniu kodów błędów pojawił się P2458 – zbyt długi okres wypalania.
Zobaczymy...
Póki co, samochód wyraźnie mniej pali, może to subiektywne odczucie, ale mam wrażenie, że łatwiej się wkręca na obroty z dołu.
Koszt usługi wraz z hamownią 1500 zł.
P.S – hamowanie pokazało 110,5 KM, a więc moja Mazda jest chyba w dobrej kondycji
- Od: 24 lis 2011, 08:54
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3BK Y6 '06
MX-5 NB 1,8 '98
jerzj napisał(a):Wczoraj w kreatorze mocy w Warszawie wyciąłem FAPa z mojej Mazdy.
P.S – hamowanie pokazało 110,5 KM, a więc moja Mazda jest chyba w dobrej kondycji
Dzięki za wskazanie dobrego warsztatu.
Wczoraj byłem u nich tuż przed zamknięciem. Dojechałem do nich o 16.40, ale udało się wszystko załatwić. FAPa miałem już wyciętego, ale sterownik ktoś źle zrobił i procedura wypalania cały czas występowała. Na hamowni pokazało 113 KM. 800 zł kosztowało mnie przeprogramowanie sterownika. Po krótkiej i miłej rozmowie Pan Rafał za 200 zł dorzucił jeszcze kilka KM. Ma być 135 KM, ale nie sprawdziliśmy już na hamowni, bo pracownicy skończyli pracę i poszli do domu. Po przejechaniu 300 km mam podjechać na hamownie i sprawdzić jakie są rezultaty.
Autko śmiga, aż miło. Spalanie chwilowe mniejsze przy stałej prędkości. Nie kopci, nie dymi.
Jestem zadowolony. W końcu moja Mazda została wyleczona ze wszelkich bolączek. Amen
- Od: 16 lut 2012, 10:13
- Posty: 45
- Skąd: Żyrardów
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active
Ja wycinałem w Bydgoszczy, nie jestem przekonany do końca czy dobrze zrobiłem no bo po coś to jednak wymyślili i zamontowali... jest to temat na godzinne dyskusję.
Problemy jakie miałem to standardowe, kontrolka – błąd wypalania lub brak płynu (100k km już przekroczone) cała "operacja" to jeden dzień ale potem miałem pewne przygody.
1. kontrolka zapalała się notorycznie co jakiś czas...
2. dymił okropnie przy naciśnięciu porządnie na pedał gazu.
Po podłączeniu do kompa okazało się iż cały czas chce wypalać, coś czego już niema po 2 krotnej wizycie i sprawdzaniu, oczywiście nic nie znaleźli... następnym razem wymienili jeszcze raz cały moduł i okazało się iż był złe zamontowany aka zimne luty. (oczywiście all w gwarancji)
Teraz już wszystko jest dobrze dymi rzadko ale jak każdy Ropniak musi dymić ! nie ma innej opcji, oczywiście delikatnie lekko jak się gwałtownie rusza lub szybko przyspiesza.
Zauważyłem inny problem ostatnio od czasu do czasu podczas pierwszego uruchomienia na jałowymi biegu auto lekko spada na obrotach i jakby samo chciało ruszyć ! aż się lekko jakby cofa (1cm – max) i wraca na swoje obroty normalne... może to coś z ERG bo przy tej akcji zawsze wywala dodatkowy dymek (jest on normalny siwy)
Problemy jakie miałem to standardowe, kontrolka – błąd wypalania lub brak płynu (100k km już przekroczone) cała "operacja" to jeden dzień ale potem miałem pewne przygody.
1. kontrolka zapalała się notorycznie co jakiś czas...
2. dymił okropnie przy naciśnięciu porządnie na pedał gazu.
Po podłączeniu do kompa okazało się iż cały czas chce wypalać, coś czego już niema po 2 krotnej wizycie i sprawdzaniu, oczywiście nic nie znaleźli... następnym razem wymienili jeszcze raz cały moduł i okazało się iż był złe zamontowany aka zimne luty. (oczywiście all w gwarancji)
Teraz już wszystko jest dobrze dymi rzadko ale jak każdy Ropniak musi dymić ! nie ma innej opcji, oczywiście delikatnie lekko jak się gwałtownie rusza lub szybko przyspiesza.
Zauważyłem inny problem ostatnio od czasu do czasu podczas pierwszego uruchomienia na jałowymi biegu auto lekko spada na obrotach i jakby samo chciało ruszyć ! aż się lekko jakby cofa (1cm – max) i wraca na swoje obroty normalne... może to coś z ERG bo przy tej akcji zawsze wywala dodatkowy dymek (jest on normalny siwy)
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
i mój Fap odmówił posłuszeństwa nawet na dłuższej trasie nie dał rady się wypalić, więc zrobiłem z nim porządek a mianowicie kupiłem zamiennik w UK koszt 219Ł W sobotę go zmieniłem , miałem obawy czy wszystkie uchwyty będą pasować , ale zupełnie niepotrzebnie wszystko spasowało jak należy . Madzia jak na razie jeździ dużo lepiej sprawdzę jeszcze jak będzie wyglądało spalanie po jakimś czasie. Jeśli ktoś byłby zainteresowany taki zabiegiem to tu kupiłem Fap http://www.ebay.pl/itm/MAZDA-3-1-6-DI-C ... 138wt_1271
Sprzedam Mazdę 3
viewtopic.php?f=78&t=172194
viewtopic.php?f=78&t=172194
- Od: 7 sty 2013, 01:21
- Posty: 17
- Skąd: Rzeszów, Chmielnik, Szkocja
- Auto: Mazda 6 2.2D GH 2010
Mazda 323C BA 1994
To jest jakies rozwiazanie problemu na pewno ale rzadko praktykowane . Z mojego punktu widzenia wydales ponad tysiaka i na razie spokoj a potem niewiadomo. Wszystko zalezy od warunkow w jakich jezdzisz. Dolozylbys pare stowek i mialbys usunietego FAPa w profesjonalnej firmie. Tak z ciekawosci zapytam przy jakim przebiegu filtr tak sie zapchal ze nie udalo sie go wypalic? Mozliwe ze pomogloby podpiecie pod kompa i wymuszone wypalanie tylko w sumie efekt koncowy moglby byc podobny do tego co bylo w trasie. Z perspektywy czasu smiem twierdzic ze jednym z mankamentow jest brak kontrolki informujacej o procesie wypalania tak jak w innych markach to jest.
P.S. Uzupelnij profil.
P.S. Uzupelnij profil.
jeśli nie był licznik kręcony to w tej chwili mam 156kkm . Miałem wcześniej inny samochód i taż tak zrobiłem na nowym Fapie zrobiłem ponad 70kkm i żadnych problemów z nim nie miałem, myślę że jeżeli ten jest też nowy to przy odpowiednim zadbaniu powinien wystarczyć na długooooo, jak będzie to się okaże . Jeśli chodzi o podpięcie starego pod kompa i wypalanie to nie wiem czy by mu coś pomogło bo podobnie maiłem w poprzednim aucie i pomogło zaledwie na chwilkę. Ja nim jechałem prze 2600km i na trasie kilka razy wchodził mi w tryb awaryjny, więc jeśli nie dał rady się wypalić to albo wyciąć albo wymienić.
Sprzedam Mazdę 3
viewtopic.php?f=78&t=172194
viewtopic.php?f=78&t=172194
- Od: 7 sty 2013, 01:21
- Posty: 17
- Skąd: Rzeszów, Chmielnik, Szkocja
- Auto: Mazda 6 2.2D GH 2010
Mazda 323C BA 1994
Mam pytanie odnośnie kasowania liczby tankowań. Wyczytałem tu na forum że przy dolewce płynu do FAP trzeba zresetować ten licznik aby komputer nie wywalał błędu.
Mam stały błąd P2584. Po usunięciu powraca.
Zdecydowałem się na dolanie płynu i reset owego licznika jednak nie zamierzam robić tego w ASO ze względu na zaporową cenę jak za taką usługę.
Chciałbym aby ktoś doradził czym mogę wykonać reset licznika (jaki program) gdyż chce znaleźć w pobliżu osobę która ma komputer diagnostyczny który pozwoli na to.
Kolega ma urządzenie Boscha KTS 520, zawsze on zczytuje mi błędy z aut itp ale mówił że nigdy nie robił takiego resetu i nie widział tego u siebie w programie.
Mam stały błąd P2584. Po usunięciu powraca.
Zdecydowałem się na dolanie płynu i reset owego licznika jednak nie zamierzam robić tego w ASO ze względu na zaporową cenę jak za taką usługę.
Chciałbym aby ktoś doradził czym mogę wykonać reset licznika (jaki program) gdyż chce znaleźć w pobliżu osobę która ma komputer diagnostyczny który pozwoli na to.
Kolega ma urządzenie Boscha KTS 520, zawsze on zczytuje mi błędy z aut itp ale mówił że nigdy nie robił takiego resetu i nie widział tego u siebie w programie.
- Od: 6 lut 2011, 18:50
- Posty: 4
- Skąd: Skaryszew/k.Radomia
- Auto: Mazda 3 BK 2006 1.6CiTD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości