Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny

Postprzez akostarek » 9 sty 2013, 22:44

Zawsze zostaje wypalanie "samoczynne", jak się silnik dobrze zagrzeje (trasa, większe obciążenie silnika itd).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez talk_about85 » 10 sty 2013, 13:20

Dominooo napisał(a):
talk_about85 napisał(a):Dalej zastanawia mnie jednak ta sytuacja z tym ze po kilku nieudanych probach wypalania zostaje to zaniechane i wylaczone. Ciekawe czy tak jest faktycznie jak mowi facet.

Wedlug mnie to jakaś bzdura moze być. Komputer wywala jakieś błędy? Swieci się kontrolka silnika na desce?


To juz pytania do majkel83. Intrygujace jest tez to ze u niego nie powiodlo sie przepalanie w ASO. To wyglada tak ze ten filtr nadaje sie do wyrzucenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez JURO » 11 sty 2013, 08:46

Witam od kilku dni jestem posiadaczem mazdy 3 1,6 d poczytałem trochę na temat fap w mazda i zacząłem się zastanawiać jak filtr wygląda u mnie , na razie wszystko jeździ ,ale z fapem miałem już do czynienia w poprzednim samochodzie peugeot 607 2,2hdi miał przejechane ponad 160000 i zaczęły się problemy , dodatek uzupełniłem zanim się zaświeciło cokolwiek (oczywiście podłączenie pod kompa było potrzebne) skasowali mnie 1300 zł . Problem miałem później z zapchanym filtrem często musiałem go wypalać jeździłem nim w trasy więc to nie było takie trudne.Aż w końcu postanowiłem go zmienić i znalazłem w UK jakiś nowy zamiennik ( nie regenerowany) za cenę około 800 kilka złotych , sam go wymieniłem i problemy z fapem się skończyły, przejechałem nim ponad 77000 i żadnego problemu, dodam jeszcze że na starym filtrze bardzo szybko kontrolka silnika się zapalała jeśli zatankowałem na orlenie ,na innych stacjach tego nie zauważyłem , więc tankowałem na innych np shell lub statoil . Piszę o tym bo teraz znalazłem coś takiego do mazdy tyle że w DE http://www.ebay.co.uk/itm/150837416994? ... 1423.l2648 może komuś się przyda a może i ja będę musiał skorzystać na razie wszystko jest ok , jeśli ktoś wypróbował taki zamiennik w mazdzie to proszę podzielić się wrażeniami <oczko>
Sprzedam Mazdę 3
viewtopic.php?f=78&t=172194
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 01:21
Posty: 17
Skąd: Rzeszów, Chmielnik, Szkocja
Auto: Mazda 6 2.2D GH 2010
Mazda 323C BA 1994

Postprzez widmo82 » 11 sty 2013, 11:52

majkel83 napisał(a):Facet z serwisu (Elektronika JG) twierdzi, ze nie mozna w zaden sposob ustalic ile plynu katalitycznego znajduje sie w zbiorniku. To moze tylko ASO sprawdzic.

ASO nie powie Ci, ze zostało 300ml czy 800ml. Chyba, że już wywalilo Ci checka to zostało płynu na 3 pełne baki a następnie tryb serwisowy i obowiązkowa dolewka. Wg mnie na bak dolewa się ok 15ml czynnika katalitycznego. Taka możliwość chyba jest jedynie w Pugach i może w Cytrynach. Mazda ogolnie utrudnia precyzyjne diagnozy tym bardziej przez zwykłych użytkowników. Dla przykładu niech będzie możliwość płukania FAPa w peugeocie czy cytrynie, którą zamieszczał ktoś na forum. Dość prosta procedura wymontowania. Wracając do tematu ASO Mazda to wg mnie po prostu zaczną dolewać z bańki i zobaczą ile weszło. Znając pojemność zbiornika odpowiedzą na Twoje pytanie. W zależności jakie ASO, jedni liczą sobie za każdy rozpoczęty 1l dolewanego płynu a inni ogólnie za usługe inkasują ustaloną wcześniej kwotę. Ciekawi mnie jaki jest sens pojechania do ASO na wypalanie FAPa w naszych M3. Wg. mnie niczym to się nie różni jak rozgrzanie silnika i utrzymanie jego obrotów gdzieś w okolicy 2.5tyś aż zacznie rosnąć spalanie podczas wypalania i spadnie, co będzie oznaczało koniec procesu wypalania. Jeśli się mylę to czekam na wyjaśnienia innych teorii.
Ostatnio edytowano 14 sty 2013, 22:17 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez majkel83 » 12 sty 2013, 00:18

Nie byłoby najlepszym rozwiązaniem usunięcie FAPa i przeprogramowanie ECU, tak by auto chodziło jakby Fapa w nim nigdy nie bylo? Z tego co widze, to malo osob decyduje sie na takie rozwiazanie. Znam kilku, ktorzy wogole nie narzekaja i zachwalaja takie rozwiazanie, jednak zastanawia mnie dlaczego tak wielu tego nie robi i kupuje ten plyn, dolewa, przepala. Chodzi o ekologie, czy sa jeszcze dodatkowe przeslanki, jak np mityczne kopcenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez miru1968 » 12 sty 2013, 16:17

Raz dolałem zapobiegawczo weszło około 2 setek płynu.Za jakis czas wywaliło błąd brak dodatku do paliwa,to ja wywaliłem cały FAP bo dodatek był na pewno i teraz stoi 1,8 litra tego płynu w piwnicy.Auto juz FAP-a nie ma i śmiga bez problemu.(decyzja należy do każdego indywidualnie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez widmo82 » 13 sty 2013, 00:19

Duża prośba!

Co ile następuje u was wypalanie FAPa?

Ciekawi mnie jak poznać ze z wypaleniem zaczynają sie problemy, albo po prostu za czesto wypala pomimo np. częstej jazdy w trasie. Czy jak wzrasta chwilowe spalanie podczas wypalania FAPa co ....500, 200 a moze co 50km to powinna nam sie zapalic czerwona lampka w glowie, ze chyba zaraz wlaczy sie rowniez tryb serwisowy?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Dominooo » 13 sty 2013, 01:26

widmo82 napisał(a):Duża prośba!

Co ile następuje u was wypalanie FAPa?

Ciekawi mnie jak poznać ze z wypaleniem zaczynają sie problemy, albo po prostu za czesto wypala pomimo np. częstej jazdy w trasie. Czy jak wzrasta chwilowe spalanie podczas wypalania FAPa co ....500, 200 a moze co 50km to powinna nam sie zapalic czerwona lampka w glowie, ze chyba zaraz wlaczy sie rowniez tryb serwisowy?

Przeczytaj drugi post na poprzedniej stronie. Napisałem o tym.
Co będzie to będzie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez siostra » 13 sty 2013, 13:13

Dominooo napisał(a):Siostro, czyszenie filtra poprzez wlanie "czegośtam" do baku paliwa to nie ten trop...
Zacznij od zapoznania się z urządzeniem, które posiadasz w swoim samochodzie. Ty nie masz DPF-u tylko FAP.

To co opisujesz:
wykonuje jazdę na II lu III biegu z obrotami 3000-3500
odnosi się do filtra DPF.

akostarek wlaśnie Ci wyjaśnił o jakie czyszczenie chodzi...
Ostatnio edytowano 13 sty 2013, 13:41 przez siostra, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 20:11
Posty: 17
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005 r.

Postprzez miru1968 » 13 sty 2013, 13:18

siostra napisał(a):Na 100 % mam DPF

twoje auto nie ma DPF-a tylko ma FAP-a <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 257 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez siostra » 13 sty 2013, 13:42

miru1968 napisał(a):
siostra napisał(a):Na 100 % mam DPF

twoje auto nie ma DPF-a tylko ma FAP-a <cisza>

no teraz to juz zgłupiałam, cały czas myślałam, że mam DPF ale widzę, ze musze poczytać......

.... jak byłam w serwisie Mazdy w lipcu to był błąd P2458 i diagnoza była wykonaj regenerację DPF... więc co to w końcu jest DPF czy FAP ... kolego ?

znalazłam na stronie http://dpfserwis.pl/51_Co-to-jest-filtr-DPF.html schemat – i z niego wynika, że masz chyba rację – tzn., że w serwisie wprowadzili mnie w błąd?????
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 20:11
Posty: 17
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005 r.

Postprzez CezaR83 » 13 sty 2013, 14:29

siostra chyba nie czytałaś tego tematu w ogóle, po pierwszych dwóch stronach juz byś wiedziała czym jest DPF a czym FAP :P
Polecam <czytaj>
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2097 (46/9)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez widmo82 » 13 sty 2013, 17:23

Dominooo napisał(a):
widmo82 napisał(a):Duża prośba!

Co ile następuje u was wypalanie FAPa?

Ciekawi mnie jak poznać ze z wypaleniem zaczynają sie problemy, albo po prostu za czesto wypala pomimo np. częstej jazdy w trasie. Czy jak wzrasta chwilowe spalanie podczas wypalania FAPa co ....500, 200 a moze co 50km to powinna nam sie zapalic czerwona lampka w glowie, ze chyba zaraz wlaczy sie rowniez tryb serwisowy?

Przeczytaj drugi post na poprzedniej stronie. Napisałem o tym.
Co będzie to będzie...


Czytałem, dlatego miedzy innymi zaciekawiła mnie ta sytuacja i chciałbym uzyskac opinie innych uzytkowników. Ja tez zacząłem ostatnio obserwować średnie spalanie. Jak będę miał pierwsze ciekawe obserwacje o czestotliwości to zdam relacje. Ciekawe czy trafi sie ktoś komu często wypala się FAP a nie ma problemów z nim. Mam znajomego ktory ma insignie z przebiegiem 80tyś i w serwisie moga odczytać bardzo dużo informacji o jego DPFie. Ostatnio wlasnie przy serwisie na 80tyś powiedzieli mu ze poziom zuzycia to 3%. Tak to jest jak sie ma dwa auta, jedno w trasy a benzyna na miasto.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez majkel83 » 13 sty 2013, 18:38

U mnie przepalanie FAPA odbywa sie mega czesto – srednio chyba co ok 100 km. Na chwile obecna mam przejechane 147 000 km. A problemy z Fapem od 1,5 roku (od 35 000km). Od tego czasu stale swieci mi sie ikonka "check engine", fura jest slabsza. Oczywiscie jak zalaczalo mi sie przepalanie w samochodzie to kontunowalem jazde nawet jak mi sie to przytrafialo w miescie pod domem. Wyjezdzalem specjalnie w trasy, zeby go przepalic, ale to wszystko nic nie dawalo. Nigdy nie zakonczylo pozytywnie. Bylem w ASO Mazdy Boltowicz na Ursynowie, auto stalo u nich 3 dni, bo mieli problem z przepaleniem. W sumie, tylko skasowali bledy, ktore wyskoczyly ponownie na drugi dzien. Przepalalem w Elektronice Jacka Grabowskiego w Piasecznie, tez bez skutku..... Teraz mam tak jak pisalem na poczatku posta. Swieci mi sie ikonka na pulpicie, przepalanie zalacza co 100km (co podwyzsza srednie spalanie o ok 4/5 l na 100km) i mam wszystko w pupie... Ilez mozna? Juz postanowilem ze usune FAPA, tylko chce spr w jakiej firmie warto to zrobic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez aingeru » 13 sty 2013, 18:41

Witam,

Także posiadam FAP. Już po zakupie auta wiedziałem, że będzie mnie czekała dolewka płynu albo wycięcie filtru (zapalona kontrolka silnika i odczytany błąd P2584). Zbiorniczek z płynem faktycznie pusty -sprawdzałem pod autem.

Prawie zdecydowałem się na wycięcie FAPa, ale znajomy który pracuje w stacji diagnostycznej odradził mi to – ponoć niedługo mają wejść przepisy regulujące normy spaliania w Polsce. Jak ktoś będzie miał w dowodzie, że auto spełnia EURO4, a po kontroli spalin okaże się że nie ...auto nie przejdzie przeglądu. Co gorsza, gdy policja skontroluje takie auto i okaże się, że auto nie spełnia norm, a powinno- ponoć mają być wysokie kary.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale zniechęciło mnie to przed wycięciem filtru.

Ostatnio zastanawiałem się też nad pewną teorią z FAPem- skoro do jego zapychania przyczynia się płyn ELOYS, to w zasadzie, gdy tego płynu nie ma w zbiorniczku, a auto regularnie jezdzi w trasie i przepala filtr to nie powinno się z tym filtrem nic dziać – co o tym myślicie ?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Postprzez siostra » 13 sty 2013, 19:03

CezaR83 napisał(a):siostra chyba nie czytałaś tego tematu w ogóle, po pierwszych dwóch stronach juz byś wiedziała czym jest DPF a czym FAP :P
Polecam <czytaj>


Może Panowie nie znam się tak jak Wy na samochodach, ale na fakturze z przeglądu niemieckiego mam taki nr Y605-13-SS0 i opis jako DPF-ZUSATZ.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 20:11
Posty: 17
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2005 r.

Postprzez akostarek » 13 sty 2013, 19:21

to może tak:
FAP to jest taki "mokry" DPF, tyle że jest jeszcze dodatkowy plyn do paliwa – EOLYS.
Dużo by tu pisać, masz FAP, ale zasada działania jest praktycznie jak DPF.
czy to coś zmienia w Twoim przypadku ? bo nie rozumiem czemu tak się przy tym upierasz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez CezaR83 » 13 sty 2013, 22:50

siostra napisał(a):Może Panowie nie znam się tak jak Wy na samochodach, ale na fakturze z przeglądu niemieckiego mam taki nr Y605-13-SS0 i opis jako DPF-ZUSATZ.

To Wina Mazdy! w tym wypadku, po przejeciu konstrukcji od PSA (1.6 MZ-CD, CiTD) przyjęła u siebie ze bedzie uzywala tylko terminu DPF bo ma u siebie silnik 2.0 DPF, pewnie ze względów na klientów by im nie mieszać w głowie z rożnymi terminami przyjęła jeden. :P Tak to sobie ja tłumacze :D Tylko ta teoria tez może być błędna bo do 1.6 nie trzeba oleju do DPF stosować, a dodatek dolewany jest w serwisie w odpowiednim momencie [klient o tym tez nie musi wiedzieć jak jest laikiem i tylko regularnie jeździ na przeglądy] ;) ale ogólnie myślę ze tak właśnie postąpili.
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2097 (46/9)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez widmo82 » 14 sty 2013, 00:50

aingeru napisał(a):Prawie zdecydowałem się na wycięcie FAPa, ale znajomy który pracuje w stacji diagnostycznej odradził mi to – ponoć niedługo mają wejść przepisy regulujące normy spaliania w Polsce. Jak ktoś będzie miał w dowodzie, że auto spełnia EURO4, a po kontroli spalin okaże się że nie ...auto nie przejdzie przeglądu. Co gorsza, gdy policja skontroluje takie auto i okaże się, że auto nie spełnia norm, a powinno- ponoć mają być wysokie kary.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale zniechęciło mnie to przed wycięciem filtru.

Też te plotki słyszałem tylko to było jakies 5lat temu przed zakupem mojej M3. Rownie dlugo krazy tez plotka ze im wyzsza norma spalin tym wiekszy rabat przy OC.
Podobne plotki słyszeli moi rodzice kiedy stawiali dom i zdecydowali sie na ogrzewanie gazem z butli. Już za chwile mialo ruszac dofinansowanie a raczej refundacja kosztow ogrzewania dla tych co uzywaja ekologiczniejszego paliwa niz wegiel. Minelo juz prawie 9lat i plotka wraca jak bumerang z kazdą wiosną :) Co do badania jakości spalin to moze znajdziesz na forum kilku doslownie kierowcow, ktorym w osobowce sprawdzal ktos spaliny. Zapytaj tego diagnoste czemu przeglad auta z gazem jest drozszy skoro nic w nim dodatkowego nie sprawdza :) Zeby przynajmniej sprawdzil jakims czujnikiem czy nie ma wyciekow, nigdy nie widzialem zadnej czynnosci ktora bylaby ukierunkowana tylko na diagnostyke ze wzgledu na dodatkowa instalacje gazu wiec nie uwierze ze beda sprawdzac wszystkim dieslom spaliny :) Znajac w Polsce diagnostow, to zapewne beda sprawdzac tylko te co kopca jak lokomotywy a z tego co czytam to po wycieciu FAPa to auto kopci ale tylko jak mu sie mocno przycisnie a przy normalnej jezdzie dymek jest bardzo sporadyczny.

U mnie albo wypala co ok 500km albo przegapiłem jakieś wypalanie na kompie :) Jak jest u innych ?
EDIT: jednak przegapiłem, wypala mi co ok 250km Od dawna ten sam tryb jazdy tygodniowej: 2x120km(trasa)+80weekend(miasto)
Ostatnio edytowano 21 sty 2013, 19:04 przez widmo82, łącznie edytowano 2 razy
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez aingeru » 14 sty 2013, 19:21

Witam,

Czy 650zł za usługę uzupełnienia płynu do FAP oraz przepalanie filtru to dużo ?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 22:48
Posty: 65 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CD-MZ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323