Czesc Widmo82. Mazde mam rocznik 2006.
Filtr paliwa zalecil mi wymienic mechanik (nie z ASO), ale dzis bylem odebrac zamowiony filtr i ... nie pasuje. Postanowilem troche poszperac na temat P2584 bo jutro jade w dluzsza trase, a Engine Check sie wciaz swieci.
No i znalazlem, fakt ze z pomoca forumowiczow-uzytkownikow Forda Focusa 1.6 TDCI, ale oni maja czesciej problemy to tez czesciej pisza:)
A wiec do rzeczy:
http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php/ ... 691.0.html
A nastepnie lekarstwo:
"IF YOUR FOCUS DIESEL HAS THE MIL LIGHT ON AND THE CODES ARE P2584 OR P2585 ITS THE FUEL ADDITIVE CONTROL MODULE TELLING YOU THAT THE SEPERATE TANK NEXT TO THE FUEL TANK IS LOW OR EMPTY. THE MIL LIGHT WILL STAY ON UNTILL THE TANK IS REFILLED AND THE FAT IS RESET.
THIS IS A PART OF THE VEHICLES SERVICE AND WILL HAVE TO BE CARRIED OUT EVERY 70K APPROX TO ENSURE THE LIFE OF THE FUEL PUMP AND INJECTORS IS LONG AND PROBLEM FREE"
znalazlem to na... ebayu:
http://cgi.ebay.co.uk/FORD-FOCUS-1.6-TD ... 6002r29867
Silniki 1.6 CD w Mazdzie to robota Peugot-Citreoen i Forda, wiec tak mysle ze ECU i pomysl z takim rozwiazaniem DPF dorzucil ford. Ale to takie moje domniemanie.
Konkluzja jest taka ze engine check sygnalizujacy blad P2584 domaga sie wymiany plynu w DPF badz tez calego filtra czastek stalych – moja mazda ma przejechane 115k, a Mazda zaleca zmiane plynu po 60k, a calego DPF po 120k, czyli chyba zaczne zbierac kase, w ASO rzucili kwota 6k PLN
Nie wiem jakie konsekwencje niesie za soba nie wymienianie DPF, ale ja jeszcze musze z 2k km zrobic zanim go wymienie.
Oczywiscie moge sie mylic, bo jestem informatykiem nie mechanikiem, ale jak juz wczesniej wspominalem auto sprawuje sie bez zarzutow a spalanie w normie. Czekam na dodatkowe informacje forumowiczow i pozdrawiam!