Nie odpala na zimnym silniku
Strona 1 z 1
kupiłem kilka dni temu mazdę 1.6 D z 2006r.Wróciłem do domu na kołach 1100km, nic się nie działo, Na drugi dzień po rozruchu rano zapaliła się kontrolka check engine, po kilkunastu km zgasła, później zapaliła się w trakcie jazdy, postawiłem samochód na kilka godzin i ledwo zapaliłem silnik. Następnego dnia rano już nie zapaliłem, rozrusznik kręci i nic, no to na lawetę i podpięcie u mechanika, wyskoczyło 7 błędów, dwóch nie dał rady wykasować, próba rozruchu i nic – nie odpala, no to do drugiego mechanika, podpiął i wszystkie błędy skasował, a silnik odpalił za pierwszym razem, pokręciłem się po mieście za każdym razem odpalał pięknie, aż do dzisiaj rano , znów to samo – kręci i nic, na lawetę i do wczorajszego mechanika, podpiął, 7 błędów, wykasował, zapalił pięknie.
CO JEST PRZYCZYNĄ?
Kody błędów:
P2584 – Fuel additive controle module MIL reqest,
P2458 – Diesel particulate filter regeneration duration
U0073 – CAN communication bus fault,
U0416 – Invalid data recived from VDM,
P193B – Throttle/Pedal Signal,
P1936 – Clutch switch sensor signal,
U0405 – Invalid signal from cruise control mode
PROSZE O POMOC, dzięki
Temat poprawiony / Myjk
CO JEST PRZYCZYNĄ?
Kody błędów:
P2584 – Fuel additive controle module MIL reqest,
P2458 – Diesel particulate filter regeneration duration
U0073 – CAN communication bus fault,
U0416 – Invalid data recived from VDM,
P193B – Throttle/Pedal Signal,
P1936 – Clutch switch sensor signal,
U0405 – Invalid signal from cruise control mode
PROSZE O POMOC, dzięki
Temat poprawiony / Myjk
Ostatnio edytowano 28 sie 2009, 13:26 przez fyky, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 cze 2009, 14:05
- Posty: 8
- Skąd: podlaskie
- Auto: mazda 3 HB 1.6 D 2006
Sprawa skończyła sie w ASO
głównym problemem był błąd P2584, brakowało aktywatora, dolano i odpalał za każdym razem (zimny także), ale kontrolka check engine czasem sie zapalała później gasła, znowu podpięcie w aso, i znowu P2584, okazało się że w zbiorniczku aktywatora była woda + dolany aktywator, spuszczono wszystko i zalano aktywatora, problem do dzisiaj nie powrócił.
Skąd tam woda??????? Stan zbiorniczka i przewodów w porządku.
Nie wiem.
głównym problemem był błąd P2584, brakowało aktywatora, dolano i odpalał za każdym razem (zimny także), ale kontrolka check engine czasem sie zapalała później gasła, znowu podpięcie w aso, i znowu P2584, okazało się że w zbiorniczku aktywatora była woda + dolany aktywator, spuszczono wszystko i zalano aktywatora, problem do dzisiaj nie powrócił.
Skąd tam woda??????? Stan zbiorniczka i przewodów w porządku.
Nie wiem.
- Od: 27 cze 2009, 14:05
- Posty: 8
- Skąd: podlaskie
- Auto: mazda 3 HB 1.6 D 2006
a jak wytlumaczylo ASO wode w zbiorniczku? moze przyczyna byla calkiem inna albo nie widza wogole co pomoglo i wala kit zeby tylko klient byl zadowolony ze dostal jakas madra odpowiedz
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dołączam się do pytanka o kwotę jaką aso krzyczy sobie za uzupełnienie takiego zbiorniczka...
W ogóle jakaś dziwna sprawa... ostatnio czytałem, że te filtry DPF w ogóle nie potrzebują "akywatora" i że są bardzo żywotne.
Link: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Filtr- ... 090,2.html
Link: http://www.auto-swiat.pl/wydania,Filtr- ... 090,2.html
pojemność tego zbiorniczka to ok 4 L, za dolanie 1L skasowali ze mnie 236 PLN (chyba rozumiecie dlaczego nie zalałem do pełna). Zobaczymy na ile wystarczy.
trochę poczytałem na ten temat i w mazdach 3 (1.6) system dpf-u jest trochę inny, jest to tak zwany system retrofit i potrzebny jest ten aktywator do uzyskiwania "czystszych spalin".
trochę poczytałem na ten temat i w mazdach 3 (1.6) system dpf-u jest trochę inny, jest to tak zwany system retrofit i potrzebny jest ten aktywator do uzyskiwania "czystszych spalin".
- Od: 27 cze 2009, 14:05
- Posty: 8
- Skąd: podlaskie
- Auto: mazda 3 HB 1.6 D 2006
Mnie na przeglądzie powiedzieli ze po 60 tyś przebiegu sprawdzą i uzupełnią (koszt ok 1 tyś)
No popatrz nawet by sie zgadzało
Tak , bo to 1.6 Francuskie (PSA)
z tego linku powyżej wynika jasno ze w 1.6 mamy FAP a nie DPF który jest w jednostkach 2.0 Mazdowskich. 
Ja tam leje dobre paliwko wiec o czystość spalin i ubytku aktywatora sie nie martwię , ale jak wyjdzie w praniu to zobaczę po 60Tys
Ogólnie ja na swój "DPF" (FAP) nie narzekam . . . jeszcze!
fyky napisał(a):za dolanie 1L skasowali ze mnie 236 PLN
No popatrz nawet by sie zgadzało
Miacho napisał(a):ostatnio czytałem, że te filtry DPF w ogóle nie potrzebują "akywatora" i że są bardzo żywotne.
fyky napisał(a):trochę poczytałem na ten temat i w mazdach 3 (1.6) system dpf-u jest trochę inny
Tak , bo to 1.6 Francuskie (PSA)
fyky napisał(a):potrzebny jest ten aktywator do uzyskiwania "czystszych spalin".
Ja tam leje dobre paliwko wiec o czystość spalin i ubytku aktywatora sie nie martwię , ale jak wyjdzie w praniu to zobaczę po 60Tys
Ogólnie ja na swój "DPF" (FAP) nie narzekam . . . jeszcze!
ja ci zdradze tajemnice ..
3 Litry tego plynu kosztuje okolo 400zl ...
Nazywa sie EOLYS is jest robiony przez Rhodia...
I tak mozesz sobie sam uzupelnic ... :0
http://www.rhodia.com/en/our_company/wo ... poland.tcm
Ba firma ma nawet oddzial w PL
moze jeszcze taniej zalatwisz ...
3 Litry tego plynu kosztuje okolo 400zl ...
Nazywa sie EOLYS is jest robiony przez Rhodia...
I tak mozesz sobie sam uzupelnic ... :0
http://www.rhodia.com/en/our_company/wo ... poland.tcm
Ba firma ma nawet oddzial w PL
CezaR83 napisał(a):z tego linku powyżej wynika jasno ze w 1.6 mamy FAP a nie DPF
z tego linku NIE wynika jasno
A co do samego płynu to faktycznie na allegro krążą baniaczki od 3 do 5 litra w cenach do 600zł. Widziałem nawet opakowanie 1 l za 165.
Miacho, DPF i FAP to to samo, tylko skrót DPF pochodzi od angielskiego/niemieckiego (diesel particulate filter), a FAP od francuskiego (filtre à particules). Obydwa skróty jednak oznaczają to samo – "filtr cząstek diesla". Ale przy okazji różnią się jeszcze drobiażdżkiem w postaci płynu. FAP go ma, DPF nie ma.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Miacho, DPF i FAP to to samo, tylko skrót DPF pochodzi od angielskiego/niemieckiego (diesel particulate filter), a FAP od francuskiego (filtre à particules). Obydwa skróty jednak oznaczają to samo – "filtr cząstek diesla". Ale przy okazji różnią się jeszcze drobiażdżkiem w postaci płynu. FAP go ma, DPF nie ma.
No właśnie dlatego Twierdze ze w 1.6 mamy system pod nazwą FAP a nie DPF ;–)
Po prostu Mazda nazywa to po angielsku DPF bo faktycznie ma DPFy ale w 2.0 a nie chwali sie ze jednostki 1.6 pochodzą od PSA
Poza tym Mazda wychodzi z założenia ze uzytkownik nie musi znać dokładnie nazwy tego systemu , ma tylko robić przeglądy regularnie i o nic się nie martwić, no i zmienić styl jazdy by sie wypalał filterek.
Po prostu Mazda nazywa to po angielsku DPF bo faktycznie ma DPFy ale w 2.0 a nie chwali sie ze jednostki 1.6 pochodzą od PSA
dlatego o FAPie nie nie słyszeliśmy nigdzie
Cała prawda!
Poza tym Mazda wychodzi z założenia ze uzytkownik nie musi znać dokładnie nazwy tego systemu , ma tylko robić przeglądy regularnie i o nic się nie martwić, no i zmienić styl jazdy by sie wypalał filterek.
[/quote]
tak jest, po co komu wiedzieć kiedy i ile trzeba wlać płynu, jest po to ASO i koniec tematu.
Poza tym Mazda wychodzi z założenia ze uzytkownik nie musi znać dokładnie nazwy tego systemu , ma tylko robić przeglądy regularnie i o nic się nie martwić, no i zmienić styl jazdy by sie wypalał filterek.
tak jest, po co komu wiedzieć kiedy i ile trzeba wlać płynu, jest po to ASO i koniec tematu.
- Od: 27 sty 2009, 23:22
- Posty: 145
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"
mazgh napisał(a):tak jest, po co komu wiedzieć kiedy i ile trzeba wlać płynu, jest po to ASO i koniec tematu.
W sumie racja, tylko że nie każdy w tym ASO faktycznie naprawia/serwisuje. Po kilku przygodach z niby "znawcami" z ASO (akurat nie Mazda, ale Toyota i Opel) serwisuję samochód u znajomego już od 3 lat. Akurat dla mnie to ważne ile tego płynu jest i co się robi dodatkowo przy jego dolewaniu
fyky napisał(a):za dolanie 1L skasowali ze mnie 236 PLN
tu ewidentny przykład...tak jak wspominałem wcześniej 1 litr na allegro śmiga w okolicach 165zł. Różnica jest.
Pozdro 600
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości