Strona 1 z 1

Bujanie silnikiem(falowanie obrotów) przy niskich obrotach

PostNapisane: 30 maja 2009, 14:13
przez kupis99
Od pewnego czasu zaobserwowałem dziwne zjawisko, otóż w mojej M3 przy zimnym silniku na jałowym biegu obroty schodzą zbyt nisko, po czym następuje takie "bujnięcie" i wracają do odpowiedniego poziomu po czym znowy schodzą zbyt nisko i wracają do odpowieniego poziomu.
Opisane zjawisko zaobserwowałem tylko przy zimnym silniku, jak już silnik jest dogrzany zjawisko nie występuje i na jałowym biegu obroty utrzymują się w jednej pozycji bez opisanego powyżej bujania.
Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika, opisane powyżej bujania występuje od kilku dni, wceśniej zarówno na zimnym i na dogrzaym silniku wszystko było ok.

Byłem już raz na komputerze, ale niestety miałem dogrzany silnik i nic nie wykazało, teraz pojadę jeszcze raz ale zostwię auto na noc, żeby w chwili podłączenia pod komputer silnik był zimny.

Podobne pytanie umieściłem w dziale poświęconym M3 ale tam niestety nie uzyskałem żadnej odpowiedzi, dlatego zmieniam dział.

PostNapisane: 17 cze 2009, 16:08
przez Piterx
ooo to tak jak u mnie.....

PostNapisane: 5 paź 2009, 14:51
przez abarthi
W mojej maździe 3 1.6 CiTD pomogło wyczyszczenie i przedmuchanie przepływomierza. Jestem laikiem, ale to mi zrobili w serwisie we Wrocławiu.

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 18 mar 2010, 09:23
przez kupis99
Czy mógłbym prosić o ewentualną podpowiedź jak wyczyścić i przedmuchać przepływomierz ??

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 18 mar 2010, 22:49
przez Matekk
Podpięcie pod komputer przy zimnym czy ciepłym silniku i tak nic nie da bo jeżeli wystąpiłby jakiś błąd to zostałby zapisany. Błąd nie wystąpił więc trzeba po prostu szukac co może byc nie tak

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 19 mar 2010, 20:39
przez vqsoft
często powodem bujania silnikiem i falowania obrotów na zimnym są niestety wtryski
można na początek zrobić próbę przelewową

można tez zalać forte do diesla – może pomorze ;)

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 19 mar 2010, 23:42
przez kupis99
Więc tak, wyciągnołem filtr powietrza, rozkręciłem przepływomierz, dość dokładnie spryskałem go taj jak sugerowaliście płynem do czyszczenia hamulców i ... obroty wróciły do normy brak jakiego kolwiek pływania i wszystkiego tego co mnie wkurzało wcześniej, Magdalena pracuje jak szwajcarski zegareczek

Na dodatek powiem że podłączyłem Magdalenę do komputera (sprawdzałem ScanXL-em) przed czyszczeniem przepływomierza i obroty "bujały się w przedziale 680 – 760 rpm, po przeczyszczeniu przepływomierza obroty pracują w przedziale 740 – 760 rpm więc idealnie, zatem jeśli ktoś ma podobną przypadłość co ja, najpierw spróbujcie przeczyścić przepływomierz, mnie pomogło i na szczęście to nie są żadne wtryski ani nic bardziej kosztownego.

Mnie usunięcie tej niedogodności zajęło w sumie 20 minut bo tylko trwa rozkręcenie filtra powietrza, odkręcenie przepływomierza, dokładne spryskanie płynem do hamulców całego przepływomierza, poczekanie do wyschnięcia i poskręcanie wszystkiego razem do kupy.

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 21 maja 2010, 20:33
przez zapalek
jakiego płynu najlepiej użyć do tego zabiegu? dowolny płyn czyszczący wystarczy?

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 22 maja 2010, 18:01
przez vqsoft
poczytaj moje posty dotyczące czyszczenia przepływki
i jeśli nic sie nie dzieje z przepływką to jej lepiej nie czyść!

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 23 maja 2010, 11:33
przez zapalek
no własnie u mnie obroty skaczą na zimnym silniku i myslałem że jeżeli koledze(powyżej) to pomogło to może u mnie też wystarczy??? nie jestem zawodowcem w dziedzinie mechaniki dlatego pytam.czyścić czy nie???pomoże czy zaszkodzi???

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 23 maja 2010, 19:47
przez vqsoft
ja powiem ci tak – u mnie zepsuta przepływka po niepotrzebny czyszczeniu padła tak ze nie dało się jechać. przy niskich obrotach 1200 -1500 tak rzucało silnikiem ze az strzelała 2masa
żadnych wahań obrotów itp

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 4 cze 2010, 12:55
przez chrzanek82
Podłączam się do tematu bujania silnikiem, tylko że w moim przypadku występuje bujnięcie silnikiem podczas "gaszenia". Po przekręceniu kluczyka na WYŁ odczuwalne jest bujanie silnika na boki. Czy to normalne zjawisko?? Autko posiadam od 2 miesięcy i od początku to zauważyłem.

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 11 cze 2010, 11:01
przez toomaas
chrzanek82 napisał(a):Po przekręceniu kluczyka na WYŁ odczuwalne jest bujanie silnika na boki. Czy to normalne zjawisko??


U mnie coś takiego również występuje, przekręcam kluczyk i czuć bujnięcie. Wydaje mi się, że tak ma być.

Re: Bujanie silnikiem przy niskich obrotach

PostNapisane: 20 sty 2011, 13:44
przez marker
witam wszystkich

Ostatnio przerabiałem temat czyszczenie przepływki, poczytałem trochę na ten temat i chce się podzielić z wami informacjami.

Przepływomierz to bardzo czuły element i potraktowanie go pędzelkiem może zakończyć jego żywot, w zależności jak jest zbudowany czy to termistor czy gorący drut lub gorącą płytka są wrażliwe na dotyk,
płyn do czyszczenia hamulców pewnie się sprawdzał ale odnalazłem środek specjalnie do tego przeznaczony CRC AIR SENSOR CLEAN.

Wystarczy zdjąć obudowę filtra razem z przepływomierzem bez jego odkręcania ( odrazu sprawdźcie jak wygląda filtr i jak zawalony wymienić na nowy), odczepić wąż idący do turbo i dokładnie spryskać zarówno z jednej jak i z drugiej strony i poczekać aż odparuje.

poniżej wrzucam filmik jak to robią akurat też z tej firmy

http://www.youtube.com/watch?v=vPT8rL0noYg

i filmik jak działa przepływomierz niestety po angielsku
http://www.youtube.com/watch?v=sSuL58YEH-E&NR=1

! Pamiętajcie, że jeżeli nic się nie dzieje nigdy nie czyście przepływki na zapas fabryka to fabryka !

pozdrawiam.