Bujanie silnikiem(falowanie obrotów) przy niskich obrotach

Postprzez kupis99 » 30 maja 2009, 14:13

Od pewnego czasu zaobserwowałem dziwne zjawisko, otóż w mojej M3 przy zimnym silniku na jałowym biegu obroty schodzą zbyt nisko, po czym następuje takie "bujnięcie" i wracają do odpowiedniego poziomu po czym znowy schodzą zbyt nisko i wracają do odpowieniego poziomu.
Opisane zjawisko zaobserwowałem tylko przy zimnym silniku, jak już silnik jest dogrzany zjawisko nie występuje i na jałowym biegu obroty utrzymują się w jednej pozycji bez opisanego powyżej bujania.
Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika, opisane powyżej bujania występuje od kilku dni, wceśniej zarówno na zimnym i na dogrzaym silniku wszystko było ok.

Byłem już raz na komputerze, ale niestety miałem dogrzany silnik i nic nie wykazało, teraz pojadę jeszcze raz ale zostwię auto na noc, żeby w chwili podłączenia pod komputer silnik był zimny.

Podobne pytanie umieściłem w dziale poświęconym M3 ale tam niestety nie uzyskałem żadnej odpowiedzi, dlatego zmieniam dział.
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez Piterx » 17 cze 2009, 16:08

ooo to tak jak u mnie.....
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez abarthi » 5 paź 2009, 14:51

W mojej maździe 3 1.6 CiTD pomogło wyczyszczenie i przedmuchanie przepływomierza. Jestem laikiem, ale to mi zrobili w serwisie we Wrocławiu.
abarthi
 

Postprzez kupis99 » 18 mar 2010, 09:23

Czy mógłbym prosić o ewentualną podpowiedź jak wyczyścić i przedmuchać przepływomierz ??
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez Matekk » 18 mar 2010, 22:49

Podpięcie pod komputer przy zimnym czy ciepłym silniku i tak nic nie da bo jeżeli wystąpiłby jakiś błąd to zostałby zapisany. Błąd nie wystąpił więc trzeba po prostu szukac co może byc nie tak
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Kraków
Auto: Focus '04, Legacy '04, Gsx-R 600 K4

Postprzez vqsoft » 19 mar 2010, 20:39

często powodem bujania silnikiem i falowania obrotów na zimnym są niestety wtryski
można na początek zrobić próbę przelewową

można tez zalać forte do diesla – może pomorze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez kupis99 » 19 mar 2010, 23:42

Więc tak, wyciągnołem filtr powietrza, rozkręciłem przepływomierz, dość dokładnie spryskałem go taj jak sugerowaliście płynem do czyszczenia hamulców i ... obroty wróciły do normy brak jakiego kolwiek pływania i wszystkiego tego co mnie wkurzało wcześniej, Magdalena pracuje jak szwajcarski zegareczek

Na dodatek powiem że podłączyłem Magdalenę do komputera (sprawdzałem ScanXL-em) przed czyszczeniem przepływomierza i obroty "bujały się w przedziale 680 – 760 rpm, po przeczyszczeniu przepływomierza obroty pracują w przedziale 740 – 760 rpm więc idealnie, zatem jeśli ktoś ma podobną przypadłość co ja, najpierw spróbujcie przeczyścić przepływomierz, mnie pomogło i na szczęście to nie są żadne wtryski ani nic bardziej kosztownego.

Mnie usunięcie tej niedogodności zajęło w sumie 20 minut bo tylko trwa rozkręcenie filtra powietrza, odkręcenie przepływomierza, dokładne spryskanie płynem do hamulców całego przepływomierza, poczekanie do wyschnięcia i poskręcanie wszystkiego razem do kupy.
Właściciel Pięknej M6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 16:46
Posty: 77
Skąd: Łódź, Pabianice
Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009

Postprzez zapalek » 21 maja 2010, 20:33

jakiego płynu najlepiej użyć do tego zabiegu? dowolny płyn czyszczący wystarczy?
zapalek
 

Postprzez vqsoft » 22 maja 2010, 18:01

poczytaj moje posty dotyczące czyszczenia przepływki
i jeśli nic sie nie dzieje z przepływką to jej lepiej nie czyść!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez zapalek » 23 maja 2010, 11:33

no własnie u mnie obroty skaczą na zimnym silniku i myslałem że jeżeli koledze(powyżej) to pomogło to może u mnie też wystarczy??? nie jestem zawodowcem w dziedzinie mechaniki dlatego pytam.czyścić czy nie???pomoże czy zaszkodzi???
zapalek
 

Postprzez vqsoft » 23 maja 2010, 19:47

ja powiem ci tak – u mnie zepsuta przepływka po niepotrzebny czyszczeniu padła tak ze nie dało się jechać. przy niskich obrotach 1200 -1500 tak rzucało silnikiem ze az strzelała 2masa
żadnych wahań obrotów itp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez chrzanek82 » 4 cze 2010, 12:55

Podłączam się do tematu bujania silnikiem, tylko że w moim przypadku występuje bujnięcie silnikiem podczas "gaszenia". Po przekręceniu kluczyka na WYŁ odczuwalne jest bujanie silnika na boki. Czy to normalne zjawisko?? Autko posiadam od 2 miesięcy i od początku to zauważyłem.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 23:04
Posty: 13
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD

Postprzez toomaas » 11 cze 2010, 11:01

chrzanek82 napisał(a):Po przekręceniu kluczyka na WYŁ odczuwalne jest bujanie silnika na boki. Czy to normalne zjawisko??


U mnie coś takiego również występuje, przekręcam kluczyk i czuć bujnięcie. Wydaje mi się, że tak ma być.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 17:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez marker » 20 sty 2011, 13:44

witam wszystkich

Ostatnio przerabiałem temat czyszczenie przepływki, poczytałem trochę na ten temat i chce się podzielić z wami informacjami.

Przepływomierz to bardzo czuły element i potraktowanie go pędzelkiem może zakończyć jego żywot, w zależności jak jest zbudowany czy to termistor czy gorący drut lub gorącą płytka są wrażliwe na dotyk,
płyn do czyszczenia hamulców pewnie się sprawdzał ale odnalazłem środek specjalnie do tego przeznaczony CRC AIR SENSOR CLEAN.

Wystarczy zdjąć obudowę filtra razem z przepływomierzem bez jego odkręcania ( odrazu sprawdźcie jak wygląda filtr i jak zawalony wymienić na nowy), odczepić wąż idący do turbo i dokładnie spryskać zarówno z jednej jak i z drugiej strony i poczekać aż odparuje.

poniżej wrzucam filmik jak to robią akurat też z tej firmy

http://www.youtube.com/watch?v=vPT8rL0noYg

i filmik jak działa przepływomierz niestety po angielsku
http://www.youtube.com/watch?v=sSuL58YEH-E&NR=1

! Pamiętajcie, że jeżeli nic się nie dzieje nigdy nie czyście przepływki na zapas fabryka to fabryka !

pozdrawiam.
marker
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323