Strona 1 z 11
Zacięty zawór EGR, przeczyszczenie i ... całkowity brak mocy

Napisane:
22 paź 2006, 13:58
przez Gość
Witam wszystkich! Proszę o nie usuwanie tego postu, ponieważ uważam, że w tak nowym samochodzie i zaworze sterowanym elektycznie jeszcze nie było takiego problemu na forum. Mój problem polega na tym, że komputer pokazuje błąd 1412 i mój diagnosta wyczyscił zawór, który jego zdaniem był zacięty i ponoć powinien chodzić ok lecz tak nie jest lecz jeszcze gorzej, ponieważ przed czyszczeniem paliła się kontrolka od silnika lecz turbina prawie cały czas chodziła a po operacji czyszczenia kontrolka co prawda zgasła na jeden dzień i póżniej znów się zapaliła ale teraz nie mam wogóle mocy zero turbiny. Gdzieś słyszałem, że nie wystarczy tylko wykasować błędu po tej operacji lecz muszę jechać do serwisu by "aktywowali zawór w PCM" czy to jest prawdą? Czy po 1000 km. przebiegu mógł się uszkodzić owy zawór EGR? raczej nie sądzę lecz tylko mógł się zaciąć i po wyczyszczeniu powinno być OK. Szukałem wszedzie na forum podobnego problemu lecz z tym silnikiem nie znalazłem i dlatego proszę o pomoc bo przecież tutaj PCM nie oszukamy zatykając otwór blaszką po RED BULU.
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.

Napisane:
22 paź 2006, 19:08
przez Winetou
Faktycznie nie był ten temat poruszany w przypadku mazdy 3, więc niech będzie, chociaż na temat egr było 100 razy.... ale nazwij proszę temat jak regulamin wymaga...

Napisane:
22 paź 2006, 19:17
przez newbie
serwis
poznan 45 km
gorzow wlkp. 80 km

Napisane:
22 paź 2006, 22:15
przez Gość
Dziękuję Moderatorowi za pozostawienie tematu a jezeli chodzi o serwis z Poznania lub Gorzowa to na innych postach przeczutałem bardzo niemiłe doświadczenia innych urzytkowników Mazdeczek i dlatego jeżeli już bym wybrał to serwis w Lublinie tylko od mojej miejscowości jest to daleko i bliżej jest mi do Berlina 230km. Tak sie zastanawiam czy jest jakiś sposób fizyczny na sprawdzenie poprawności działa tak w 100% a nie tylko na podmianie na inny – skąd go wyczarować!

Napisane:
26 sie 2008, 14:37
przez BlackM3
Podpinam się do wątku, gdyż moje pytanie też dotyczy zaworu EGR. Mianowicie, gdzie się on znajduje w moim aucie (Mazda 3 1.6 CiTD, Y6)? Objawy (głośna praca silnika – metaliczne dzwonienie przy przyspieszaniu, brak mocy, elastyczności auta) wskazują, że może zapchany zawór jest przyczyną. Byłem już w kilku warsztatach, ale na widok tego auta, jakoś spada mechanikom zapał do pracy, więc postanowiłem sam się za to zabrać, choć jestem całkowitym laikiem. Czy są jakieś kruczki, o których powinienem wiedzieć zabierając się do tej roboty?
Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Napisane:
26 sie 2008, 22:09
przez BlackM3
Tak jak temacie. Chciałbym wyczyścić ten zawór, bo być może moje problemy z autem są właśnie z jego powodu, tylko, że nie wiem gdzie go szukać i jak (czym) go czyścić. Proszę o pomoc, bo jestem laikiem w temacie. Od niedawna robię pierwsze kroki z dłubaniem przy aucie i bez rady fachowców może być ciężko
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.

Napisane:
27 sie 2008, 06:38
przez Jarun
Cześć! Użyj szukajki, taki temat już gdzieś był na forum – lokalizacja EGR'a i sposoby jego czyszczenia. Pozdrawiam

Napisane:
27 sie 2008, 08:23
przez BlackM3
Przewaliłem kawał tego forum i nie znalazłem nic na temat lokalizacji EGR w Mazdzie 3. Jestem laikiem i wskazany byłby taki łopatologiczny opis, a nie typu: "przy kolektorze ssącym" czy coś takiego, bo niewiele mi to mówi.

Napisane:
27 sie 2008, 08:30
przez Jarun
W wolnej chwili poszukam i podrzucę Ci link


Napisane:
27 sie 2008, 08:33
przez MarekW
Po pierwsze to silnik w M3 jest z przodu :–).
Jarun, podaj tez link o zepsuciu EGR podczas jego zaslepiania tak, aby kolega BlackM3 mial swiadomosc ze mozna cos rozwalic .... :–)

Napisane:
27 sie 2008, 09:04
przez BlackM3
Ja nie chcę go zaślepić, tylko wyczyścić, żeby działał jak należy


Napisane:
27 sie 2008, 09:22
przez Jarun
Spokojnie! Nie musisz zaślepiać EGR'a, ale żeby go wyczyścić to i tak musisz go zdemontować i wtym miejscu musisz zrobić to uważnie (można kilka rzeczy uszkodzić) poszukaj użytkownika OTIKS'a. Pamietam, że w jego linku były zdjęcia co i jak


Napisane:
27 sie 2008, 11:19
przez BlackM3
I dalej nie wiem gdzie szukać tego zaworu. OTIKS owszem ma zdjęcia i opis, ale to przecież całkiem inne auto i inny silnik


Napisane:
27 sie 2008, 11:25
przez MarekW
No to mozesz zrobic relacje samodzielnie:
1. poszukiwanie EGR w M3
2. czyszenie
3. wrazenia z jazdy.
a w manualu od M3 nie ma EGR'a?
M.
ps. silnik inny, ale czesci podobne wiec moze sie uda, trzymamy kciuki

Napisane:
27 sie 2008, 11:31
przez BlackM3
Będę zatem próbować znaleźć to dziadostwo, choć liczyłem na jakąś podpowiedź, bo nie uśmiecha mi się czegoś tam zepsuć. Dam znać czy się z tym uporałem.

Napisane:
27 sie 2008, 11:56
przez Jaksa
No nie wiem czy sobie sam poradzisz , EGR schowali za silnikiem patrzac od przodu samochodu.

Napisane:
27 sie 2008, 14:42
przez BlackM3
O i już jakaś orientacja jest!

A miałem go z przodu szukać. Dzięki Jaksa. Będę próbował.

Napisane:
28 sie 2008, 14:03
przez BlackM3
Witam. Wczoraj poszperałem troszkę przy aucie i wszystko wskazuje, że to
jest właśnie zawór EGR.
Czy mam rację czy znowu błądzę?

Napisane:
29 sie 2008, 07:59
przez leszeni
dokładnie to, napisz jaki efekt przyniosło czyszczenie, mam podobny problem z egr


Napisane:
29 sie 2008, 09:14
przez xANDy
Chłopaki – myślę, żeby ten temat dokleić do wątku o EGR i napisac odnośnik w podtemacie, że EGR w M3 jest na str. x.
Mam wrażenie, że to może być znaczącym ułatwieniem.
Ale wolę się zapytać...