Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez Haszcz » 19 lut 2018, 15:50

Dzieki, kolego., juz sobie poradzilem. Bez rozbierania mozna wpiac sie w tyl wtyczki szpilkami i mierzyc w rzczywistaych warunkach. Nastpenie odpalilem silnik, kasowawanie bledów jak są i zgaszenie, wtedy powinien ECU wsyalac sygnał sterowania w zakresie min max, i wtedy mozna zobaczy wartosic czujnik EGR. U mnie bylo to w zkaresie ok 1v-4.2v. Dalej nie wiem o co chodzi . Podłączalem sie z kolegą pod sterowania piny(2,3) oscylskopem. Na pinie 3 jest sygnał PWM w zakresie 0-13v na praucjacym silniku i wygląda OK. Na pinie 2 mialem 5V i nie wiem czy jest dobra wartosc.
Ma ktos sprawne auto z EGRem i moze zmierzyc napiecie na pinie 2 poczas pracy na wolnych obrotach i po zgaszeniu? Wystarczy miernik wpiac pod pin2 i mase.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Haszcz » 6 mar 2018, 11:54

Ponawiam prosbe. Bez tego nie rusze dalej. Czy znalazł by sie ktos kto mogłby miernikiem wpiac sie do zdrowego auta i pomierzyc napiecia na EGR? jakaby co powiem wszytko co i jak, zapraszam na priv
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez zanlik » 6 mar 2018, 21:20

Na pinie 2 wychodzą mi takie wartości:
– silnik wyłączony & stacyjka w pozycji ON : U=2,7V
– silnik włączony : U=0V

Czyli tak jakbyś miał przebicie 5V z pina nr 1.
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 22:20
Posty: 55 (5/6)
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD [2006] bez DPF, turbo MHI TD025 (stała geometria), wtryskiwacze z silnika 109KM, chip tuning >> 130KM

Postprzez Haszcz » 8 mar 2018, 10:35

Dzieki, te 0V jest idelne 0? czy cos tam sie rusza w zakresie 0.x-1V?
Jeszcze prosba jak sie zachowuje PIN2+PIN3 po wylaczniu sinika?
U mnie np PIN2 zmienie sie w zakresie kilka razy (0-2.6V)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez zanlik » 14 mar 2018, 23:26

Na mierniku w ustawieniu pomiaru napięcia stałego:

pin2:
silnik wyłączony & kluczyk ON – 2.6V
silnik włączony & bieg jałowy – 0.13V
po wyłączeniu silnika i w czasie self-test EGR – szybkie zmiany w zakresie 0-3V
po wyłączeniu silnika i po self-test EGR – 2.6V

pin3:
silnik wyłączony & kluczyk ON – 0.15V
silnik włączony & bieg jałowy – 2.5V
po wyłączeniu silnika i w czasie self-test EGR – szybkie zmiany w zakresie 0-3V
po wyłączeniu silnika i po self-test EGR – 0.15V

A tutaj jak to wygląda w rzeczywistości:


A tutaj wartości parametrów EGRVP (pozycja zaworu) i EGRVR (cykl pracy zaworu) podczas włączania silnika, na biegu jałowym i po wyłączeniu silnika.
Screen Shot 2018-03-08 at 19.41.12.png
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 22:20
Posty: 55 (5/6)
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD [2006] bez DPF, turbo MHI TD025 (stała geometria), wtryskiwacze z silnika 109KM, chip tuning >> 130KM

Postprzez Lopez117 » 25 mar 2018, 19:38

Witam, czy istmieje możliwość zamiany zaworu EGR z czujnikiem w miejscu zaworu bez czujnika ?
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 20:50
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 136 km 03r.

Postprzez p0mian » 7 kwi 2018, 16:01

Czy egr na wolnych obrotach powinien być zamknięty? U mnie faluje sobie tak około 80% i obroty też faluja. Raz się zamknął i przestały falować.
Początkujący
 
Od: 25 mar 2016, 13:41
Posty: 5
Auto: Mazda 3 2005 1,6 Y6
Łada Niva 1996 1,7 benzyna
Corsa C 2002 1,4 benzyna

Postprzez zanlik » 10 kwi 2018, 17:04

Wrzuć jakieś wykresy z odczytów parametrów EGRVR, EGRVP, RPM
Zrób pomiar na zimnym silniku i na rozgrzanym
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2016, 22:20
Posty: 55 (5/6)
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD [2006] bez DPF, turbo MHI TD025 (stała geometria), wtryskiwacze z silnika 109KM, chip tuning >> 130KM

Postprzez p0mian » 20 kwi 2018, 19:32

wyczyściłem egr – nie pomogło. Wymieniłem przepływomierz na używany za 8 zł z allegro i pomogło na falowanie wolnych obrotów. Niestety po rozgrzaniu nadal ma coś podobnego do falowania podczas jazdy jakby raz miała większą moc raz mniejszą – takie falowanie ale nie obrotów tylko mocy :D

tak mi się kojarzy coś z ciśnieniem paliwa bo miałem podobne problemy jak wtyczka na czujniku ciśnienia mi nie stykała ale wskazania wyglądają teraz ok w przeciwieństwie do tamtych

mam dosyć tej łamigłówki
Początkujący
 
Od: 25 mar 2016, 13:41
Posty: 5
Auto: Mazda 3 2005 1,6 Y6
Łada Niva 1996 1,7 benzyna
Corsa C 2002 1,4 benzyna

Postprzez talk_about85 » 4 maja 2019, 15:26

Niech mi ktoś wyjaśni bo czegoś w tym przypadku nie rozumiem. Jeśli po zgaszeniu auta i odczekaniu około 5 s do 10 s słyszalne jest pyknięcie EGR to możliwym jest by był on zablokowany, ustawicznie zamknięty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez gryff » 27 paź 2019, 13:30

według mnie tylko zaślepienie + mapa za 150zł, każdy inny sposób naprawy tego czegoś to strata pieniędzy bo problem po czasie i tak wraca :)
Początkujący
 
Od: 27 paź 2019, 13:03
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323