Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

PostTen post został usunięty przez lukaszm 19 sty 2014, 16:26.

Postprzez bjorm » 19 sty 2014, 23:13

nowy EGR – 800zł
zaślepienie go i wycięcię z komputera – 500zł

jak masz uszkodzony i zawieszony EGR to nie byłbyś w stanie jeździć. auto traci jakieś 70% mocy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez kveldulv » 21 sty 2014, 11:45

Domyślam się, że jeśli z kompa nie wytnę, to może nadal błędy generować?
Bo podobno samo zaślepienie to groszowe sprawy (znajomemu w Fordzie Mondeo mechanik zrobił tanio ale tylko tylko jakąś blaszkę przyczepił).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2011, 13:46
Posty: 29
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd

Postprzez bjorm » 21 sty 2014, 12:52

ludzie EGR w tych silnikach zaślepiają denkiem od pepsi więc to nie kosztuje nic oprócz czasu poświęconego na to. u jednych check po opdięciu/zaślepieniu pojawia się po odpaleniu, u innych po godzinie a u innych po dwóch tygodniach (jak u mnie). więc można tak jeździć ale jeśli wpadnie inny powód checka to już nie będziesz tego wiedzieć ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez bartsm3 » 14 wrz 2015, 18:49

Cześć Panowie.
Czy może się ktoś wypowiedzieć nt zalet/wad po zabiegu usunięcia EGR z kompa?
Moja mazda obecnie jest po wycięciu FAPa w Kreatorze mocy i teraz zastanawiam się jeszcze nad usunięciem EGRa + chipie na 130km. Zastanawia mnie jedno – ciekawe jak to będzie z przeglądem <rotfl>
bo przecież przez ten zabieg dobiję kolejną dawkę NOx do środowiska :)

PS. EGR na razie działa prawidłowo, nie mam żadnych zastrzeżeń. Ale wcześniej czy później probblem się może pojawić, a po usunięciu będzie troszkę żwawszy na niskich obrotach. Z tego co słyszałem to będzie głośniejszy na biegu jałowym. Co myślicie?
Początkujący
 
Od: 17 maja 2015, 10:59
Posty: 6
Auto: Mazda 3
1.6 diesel 2006 109km
FAP off / chip (141ps)
Hatchback y6

Postprzez smile » 14 wrz 2015, 20:00

Myślę, że wyłączenie EGR to skrócenie żywota silnika. A wręcz jestem tego pewny.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Kris30cm » 18 paź 2015, 19:52

Skrócenie żywotności silnika? Czym? Tym, że auto oddycha świeżym powietrzem ? Śmieszne. <lol>
EGR jest tylko po to aby dławił auto. A po co dławił? Aby auto spełniało wymogi dotyczące emisji spalin.
Ja mam zaślepiony EGR. Auto w porównaniu z tym co było przed ma lepszą reakcję na gaz.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez pitmen86 » 3 sty 2016, 15:53

Witam czyściłem już egr kilka razy ale pewnie teraz padł całkowicie i wyskakuje ciagle błąd związany z egr i moje pytanie jak zakupie nowy egr i po założeniu jak mam zrobić ta adaptacje posiadam takie cudo. http://allegro.pl/interfejs-obd2-elm327 ... 80887.html



I drugie pytanie jest kilka ergow tzw. Firm produkujących obojętnie który kupić czy coś polecacie i najważniejsze mój egr ma kabel z wtyczka a wszystkie nowe maja sama wtyczkę odrazu przy erg-u co z tym zrobic
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 17:55
Posty: 34
Skąd: Łódź, Warszawa
Auto: Mazda 3 bk 1.6 diesel 109km
rok. 2004-2005 silnik Y6

Postprzez Michcik » 13 lut 2016, 22:46

Cześć,
jeżeli nie jestem tu gdzie trzeba to proszę o podpowiedź gdzie iść.
mam pewien problem.
Zaślepiłem zawór EGR.
I tak jak przed zaślepieniem średnie spalanie w mieście oscylowało w granicach 13 litrów na setkę (zima-mróz), to po zaślepieniu jest powyżej 18 (powyżej 0 stopni). Czy to jest możliwe?
Zaślepienie dokonywał mechanik (nie ja) i jeszcze w aucie coś z kompem robił i dodatkowo zwiększył moment obrotowy o 25Nm. Nie widzi mi się spalanie o 5 litrów więcej. Jak czytałem to ponoć zaślepienie zmniejsza (nieznacznie) spalanie.
Auto Mazda 6 2.0 Benzyna 147KM GY 2006r.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2013, 14:35
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6, 2.0 l 147 KM, GY

Postprzez mima » 29 mar 2016, 09:42

Witam,
Wyskoczył mi błąd na egr:
P0404-22
P0404-62
P1412-68
P1412-61
Egr oczywiście planuje wyminieć (lub naprawić jeśli znajomy elektryk podoła);

I teraz pytania:
-czy uszkodzony zawór będzie skutkować, ze wajcha przy turbosprężarce nie zawsze się opuszcza przy starcie silnika, oczywiście brak mocy i brak możliwości wejścia na ponad 3 tyś obrotów (zarówno po rozpoczęciu pracy silnika jak i w trakcie jazdy)?
-czym może być spowodowane uszkodzenie egr?
pzdr
Początkujący
 
Od: 28 mar 2016, 09:04
Posty: 7
Auto: Mazda 3bk 1.4 2004 (maj)

Postprzez maast » 1 maja 2016, 15:42

Cześć,
U mnie też problem z dławieniem. Tak jak ktoś pisał – odłączyłem wtyczkę od EGR (w pozycji otwartej) – auto śmiga aż miło.
Niestety mam MILa na desce.
Czy ktoś orientuje się jak (mam OBD2 na bluetooth) i za pomocą jakiego softu WYCIĄĆ błąd EGRa z softu Mazdy? Będę wdzięczny za pomoc (także pw jakby co).

PS. Jestem programistą – i wydaje mi się że taka operacja (posiadając konkretny program, wiedząc jaki błąd usunąć etc) nie może być trudna.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 17:00
Posty: 9
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 BK (Y6) 2006

Postprzez danrok » 2 maja 2016, 09:04

Raczej się nie będzie dało. Poza tym nie wiem czy to dobry pomysł. Nie wiesz jakie to będzie miało dalej idące konsekwencje. Już niejeden na forum miał samochód z softem który nie rzuca błędów i potem płacili po kilka tyś za przywrócenie auta do stanu fabrycznego. :| Na Twoim miejscu naprawiłbym zawór.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez kropek101 » 2 maja 2016, 14:56

Kolega ma padnięty EGR a że jak to on nie ma kiedy tego zrobić jeździ już tak chyba z 1,5roku co zrobił auto odpalone EGR ustawiony w prawidłowej pozycji aby miało moc, wtyczka wypięta i tyle.
Od czasu do czasu wywali błąd to go kasuje i jedzie dalej, można to robić nawet podczas jazdy byle byś miał pod ręką telefon i elema na BT
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez maast » 2 maja 2016, 19:45

wiadomo, można kasować, ale wygodniej usunąć konkretny błąd (mając tego świadomość oczywiście) i nie patrzeć na tę żółtą kontrolkę ;)
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 17:00
Posty: 9
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 BK (Y6) 2006

Postprzez tdiii » 6 maja 2016, 17:29

Wykresy.pdf
W załączniku wykresy z FORScan
(198.17 KiB) Pobrane 94 razy



Moja przygoda z EGR:

Rozkręciłem swojego sprawnego "jeszcze" EGRa w celu przeczyszczenia...
Rozkręciłem również część z korpusem z silniczkiem(to był błąd...), wszystko przeczyściłem płynem do silnika po czym skręciłem i założyłem.

Po odpaleniu silnika błąd "check" i tryb awaryjny.

Rozebrałem jeszcze raz EGR i zmieniłem ustawienie tych "ząbków" co trzymają tą metalową rurkę od sterowania zaworem.

Silnik niby odzyskał moc, bo raz miał bardzo duży moment a raz prawie nic -check dalej się palił.

Kolejno zrobiłem mu logi dynamiczne Forscanem(wykresy w załączeniu) i zauważyłem że "Położenie zaworu układu recyrkulacji spalin" (kolor pomarańczowy) i "Cykl pracy zaworu recyrkulacji spalin" (kolor czerwony)tydzień temu szalał w pełnym zakresie a teraz cisza – wartość 0.
Z tego co sądzę te pierwszy ww. parametr mówi o otwarciu lub zamknięciu przepustnicy EGR?

Kolejnym krokiem jaki znalazłem na forum to zresetowanie ustawień EGR tzw. Reset EGR Valve Adaptations, jednak w mojej wersji FORScana 2.3.1 w trybach serwisowych nie mam nic podobnego...

Napięcia na kostce ok, 4,8 V

No i stanąłem w miejscu.. totalnie nie wiem co dalej robić, czy poszedł mi czujnik położenia zaworu czy wystarczy poprawie zresetować EGR ale jak???
Załączniki
EGR_.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 19:14
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3
1,6 CDTI
2007

Postprzez Haszcz » 20 lip 2017, 11:18

Panowie moze ktos rozumie jak działa cały ten układ EGR-przepustnica. Nie wiem juz o co chodzi z moim autetm (M3 1.6 Y6 109PS)

Z obserwacji w forscanie wynika ze wartosc EGRVP(zawór egr) i SEC_TP(przepustnica) czasem pracuje czasem nie.
I teraz jak pracuje egr/przepustnica zamulniem, szarpanie, lekkie falowanie na jałowym.
EGR przeczyszczony ale dalej to samo. Powiecie EGR sie blokuje. Ale jesli tak to czemu nie wywala bledu/ czemu zamyka sie zawsze pozcji 0 (EGR nie dostarcza spalin) i czemu reset DTC w forsacnie zawsze odblokwuje EGR na jakis czas(np 88% na jałowym). Wiec cos go wysterowuje na 0, ale co????

Kiedy egr/przepustnica nie funkcjonuje to auto smiga super. Natomiast podczas jazdy EGR/przepustnica potrafi sie losow załączac na jakis czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Krystek07 » 20 lip 2017, 18:54

Hej mam pytanie na szybko otóż czy przy wymianie EGR trzeba go jakoś zaadaptować ? Da się samemu czy już trzeba mieć profesjonalny sprzęt? Czy po prostu odkręcam stary wkładam nowy i hula. Póki co mój sie powoli odzywa, ale ostatnio przegoniłem mazde po autostradzie i narazie błąd sie nie powtórzył ale to kwestia czasu zanim padnie :) Myślę o jego wyrzuceniu na stałe ale to nie tania usługa niestety.. A sprawny egr po małym przebiegu mogę mieć za 100 ziko
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez waciach » 22 lip 2017, 16:10

kropek101 napisał(a):Kolega ma padnięty EGR a że jak to on nie ma kiedy tego zrobić jeździ już tak chyba z 1,5roku co zrobił auto odpalone EGR ustawiony w prawidłowej pozycji aby miało moc, wtyczka wypięta i tyle.
Od czasu do czasu wywali błąd to go kasuje i jedzie dalej, można to robić nawet podczas jazdy byle byś miał pod ręką telefon i elema na BT


Potwierdzam. Check zapalił mi się jakieś 3 tys temu ale bez żadnych objawów (czasami było czuć ciut mniej mocy) więc odkładałem czyszczenie z braku czasu. Ostatnio zaczął się już poważnie zacinać i pojawiły się problemy z odpalaniem plus mocne szarpanie wtedy odpiąłem wtyczkę i jak ręką odjął :D Na początku jeszcze było czuć lekkie objawy (nie był w chwili odpięcia w pełni zamknięty) ale po kilku odpaleniach i ponownym skasowaniu checka jest w pełni ok :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez Krystek07 » 2 sie 2017, 18:26

Odpinałeś go na włączonym silniku czy zgaszonym ? Bo chce zrobić to samo u siebie
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez arkmas » 3 sie 2017, 20:17

Ja odpuściłem samodzielne dłubanie i zadzwoniłem do firmy cartronic, polecam forumowiczom z podlaskeigo – problem z egr jak ręką odjął.
arkmas
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323