Strona 1 z 1

Glośniejsza praca i spadek mocy

PostNapisane: 9 mar 2009, 01:28
przez widmo82
Wczoraj po odpaleniu samochodu i przejechaniu niespelna kilometra ( bez wariowania) spokojna jazda az tu nagle autko zaczelo glosniej pracowac ( zauwazalnie glosniej ale nie wyc itp) i stracilo sporo mocy. Nie zauwazylem zeby zaczelo kopcic, kolor dymu w/g mnie nie zmienil sie, na desce nie wyswietla sie zaden komunikat o bledach. Wszystkie kontrolki prawidlowo gasna po przekreceniu kluczyka. Nie wiem co moze byc powodem. Wydaje mi sie ze jak mialem krotka przejazdzke z rozszczelnionym kiedys turbo to dzwiek byl ciutke inny a autko jednak mialo wiecej mocy po przekroczeniu 2-3tys obr niz jest to obecnie. Autko stoi i czeka na diagnoze/leczenie. W moim miescie nie ma serwisu mazdy a boje sie gdzies od zakladu do zakladu jezdzic zeby nie pogorszyc sprawy. Jesli ktos moglby podpowiedziec jak zdiagnozowac usterke to bylbym wdzieczny.
PS:
Pytanie jest czy autko z takim rozszczelnieniem wlasnie traci moc czy tylko glosniej chodzi bo szczerze mowiac to nie mam zielonego pojecia co sie stalo ;/

PostNapisane: 9 mar 2009, 18:08
przez LemJohny
Obejrzyj przwody doprowadzające powietrze z filtra powietrza i te z intercoolera... może gdzieś się coś rozszczelniło, Może to naprawione mocowanie znów się rozszczelniło...
nie pomogę za duzo bo mam benzyne
Pozdrawiam

PostNapisane: 15 mar 2009, 00:45
przez mtaranti
zobacz czy przewód od odmy (ten co odchodzi od rury pomiedzy filtrem a turbo) nie rozpiął się, tam jest taki delikatny zatrzask który peka, wtedy ma lewe powietrze za przepływką i dźwiek sie napewno zmieni,
lub gdzieś przewód z intercoolera ci spadł jak za słabo założyłeś opaskę, bo raczej nie sam intercooler sie nie rozpadł, tam masz jakby niebyło powietrrze pod ciśnieniem,
mi rura pekła od ciśnienia a była tylko przetarta wierzchnia warstwa, ale według mnie to masz lewe powietrze.
pozdrawiam

PostNapisane: 30 kwi 2009, 21:37
przez tedlew
Witam,
Niedawno kupiłem MAzde MZCD 1,6 diesel, i również mi pękła rura od intercoolera przy turbinie, gdzie mógłbym coś takiego dostać? Może ktoś z Was wie?
Nie odsylajcie mnie tylko prisze do autoryzowanych serwisów. koszt 2400zł nieco przekracza mój budżet.

PostNapisane: 1 maja 2009, 08:38
przez BlackM3
Na allegro na pewno znajdziesz coś takiego.

PostNapisane: 1 maja 2009, 12:51
przez tedlew
mam włączone powiadomiena o takich aukcjach jest tylko jeden odcinek i to nie ten co chce

PostNapisane: 7 maja 2009, 14:38
przez widmo82
Ja wtedy jakos sie dopatrzylem ze spadla rura z zapiecia od chlodnicy intercoolera.

tedlew napisał(a):mam włączone powiadomiena o takich aukcjach jest tylko jeden odcinek i to nie ten co chce


pisz do ludzi ktorzy sprzedaja czesci do twojego modelu, moze maja ale nie wystawiaja wszystkiego na allegro albo mozna zamowic, popisz, dzwon, urywaj cene :)

Cwilowy spadek mocy Mazda 3 1.6 diesel 107 kM

PostNapisane: 17 sty 2011, 20:05
przez ikki
Ostatnio kupiłem Mazde 3 z '04, 1.6 diesel. Zauważylem, ze samochod czasami podczas jazdy na stałych obrotach (2500-3500) ma chwilowy spadek mocy, na jakąś 1 sekundę, po czym wraca do normy i pracuje bez zarzutów. Wygląda to tak jak podczas mijania się z szybko jadącą ciężarówką – silny podmuch powietrza który na chwilę spowalnia samochód podczas jazdy. Wymieniłem w serwisie Mazdy filtr powietrza i paliwa (rekomendowany po przebiegu 120 tys km. Okazało się, że samochód nie ma filtra cząstek stałych, więc to nie to. Wszystko w samochodzie działa sprawnie – nie ma problemów z odpalaniem, nie traci obrotów, pali w granicach rozsadku (do 8.5 litra po miescie w zimie) i nie kopci z rury ponad normę, żadnych dziwnych odgłosów z silnika itp. Co może być przyczyną chwilowego zamulania się samochodu? W jaki sposób można dokonać diagnozy problemu? Nie jest to wielki problem, ale jak dotąd jest to jedyna rzecz w mojej Mazdzie, która mnie drażni i chciałbym to naprawić.
Jeśli podobne problemy były już szerzej omawiane na forum, proszę o jakieś przekierowanie – forum jest naprawdę duże i nie łatwo początkującemu odnaleźć się we wszystkich wątkach.