Glośniejsza praca i spadek mocy

Postprzez widmo82 » 9 mar 2009, 01:28

Wczoraj po odpaleniu samochodu i przejechaniu niespelna kilometra ( bez wariowania) spokojna jazda az tu nagle autko zaczelo glosniej pracowac ( zauwazalnie glosniej ale nie wyc itp) i stracilo sporo mocy. Nie zauwazylem zeby zaczelo kopcic, kolor dymu w/g mnie nie zmienil sie, na desce nie wyswietla sie zaden komunikat o bledach. Wszystkie kontrolki prawidlowo gasna po przekreceniu kluczyka. Nie wiem co moze byc powodem. Wydaje mi sie ze jak mialem krotka przejazdzke z rozszczelnionym kiedys turbo to dzwiek byl ciutke inny a autko jednak mialo wiecej mocy po przekroczeniu 2-3tys obr niz jest to obecnie. Autko stoi i czeka na diagnoze/leczenie. W moim miescie nie ma serwisu mazdy a boje sie gdzies od zakladu do zakladu jezdzic zeby nie pogorszyc sprawy. Jesli ktos moglby podpowiedziec jak zdiagnozowac usterke to bylbym wdzieczny.
PS:
Pytanie jest czy autko z takim rozszczelnieniem wlasnie traci moc czy tylko glosniej chodzi bo szczerze mowiac to nie mam zielonego pojecia co sie stalo ;/
Ostatnio edytowano 18 sty 2011, 20:18 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez LemJohny » 9 mar 2009, 18:08

Obejrzyj przwody doprowadzające powietrze z filtra powietrza i te z intercoolera... może gdzieś się coś rozszczelniło, Może to naprawione mocowanie znów się rozszczelniło...
nie pomogę za duzo bo mam benzyne
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez mtaranti » 15 mar 2009, 00:45

zobacz czy przewód od odmy (ten co odchodzi od rury pomiedzy filtrem a turbo) nie rozpiął się, tam jest taki delikatny zatrzask który peka, wtedy ma lewe powietrze za przepływką i dźwiek sie napewno zmieni,
lub gdzieś przewód z intercoolera ci spadł jak za słabo założyłeś opaskę, bo raczej nie sam intercooler sie nie rozpadł, tam masz jakby niebyło powietrrze pod ciśnieniem,
mi rura pekła od ciśnienia a była tylko przetarta wierzchnia warstwa, ale według mnie to masz lewe powietrze.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez tedlew » 30 kwi 2009, 21:37

Witam,
Niedawno kupiłem MAzde MZCD 1,6 diesel, i również mi pękła rura od intercoolera przy turbinie, gdzie mógłbym coś takiego dostać? Może ktoś z Was wie?
Nie odsylajcie mnie tylko prisze do autoryzowanych serwisów. koszt 2400zł nieco przekracza mój budżet.
tedlew
 

Postprzez BlackM3 » 1 maja 2009, 08:38

Na allegro na pewno znajdziesz coś takiego.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez tedlew » 1 maja 2009, 12:51

mam włączone powiadomiena o takich aukcjach jest tylko jeden odcinek i to nie ten co chce
tedlew
 

Postprzez widmo82 » 7 maja 2009, 14:38

Ja wtedy jakos sie dopatrzylem ze spadla rura z zapiecia od chlodnicy intercoolera.

tedlew napisał(a):mam włączone powiadomiena o takich aukcjach jest tylko jeden odcinek i to nie ten co chce


pisz do ludzi ktorzy sprzedaja czesci do twojego modelu, moze maja ale nie wystawiaja wszystkiego na allegro albo mozna zamowic, popisz, dzwon, urywaj cene :)
Ostatnio edytowano 19 maja 2009, 00:20 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ikki » 17 sty 2011, 20:05

Ostatnio kupiłem Mazde 3 z '04, 1.6 diesel. Zauważylem, ze samochod czasami podczas jazdy na stałych obrotach (2500-3500) ma chwilowy spadek mocy, na jakąś 1 sekundę, po czym wraca do normy i pracuje bez zarzutów. Wygląda to tak jak podczas mijania się z szybko jadącą ciężarówką – silny podmuch powietrza który na chwilę spowalnia samochód podczas jazdy. Wymieniłem w serwisie Mazdy filtr powietrza i paliwa (rekomendowany po przebiegu 120 tys km. Okazało się, że samochód nie ma filtra cząstek stałych, więc to nie to. Wszystko w samochodzie działa sprawnie – nie ma problemów z odpalaniem, nie traci obrotów, pali w granicach rozsadku (do 8.5 litra po miescie w zimie) i nie kopci z rury ponad normę, żadnych dziwnych odgłosów z silnika itp. Co może być przyczyną chwilowego zamulania się samochodu? W jaki sposób można dokonać diagnozy problemu? Nie jest to wielki problem, ale jak dotąd jest to jedyna rzecz w mojej Mazdzie, która mnie drażni i chciałbym to naprawić.
Jeśli podobne problemy były już szerzej omawiane na forum, proszę o jakieś przekierowanie – forum jest naprawdę duże i nie łatwo początkującemu odnaleźć się we wszystkich wątkach.
ikki
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323