Wczoraj po odpaleniu samochodu i przejechaniu niespelna kilometra ( bez wariowania) spokojna jazda az tu nagle autko zaczelo glosniej pracowac ( zauwazalnie glosniej ale nie wyc itp) i stracilo sporo mocy. Nie zauwazylem zeby zaczelo kopcic, kolor dymu w/g mnie nie zmienil sie, na desce nie wyswietla sie zaden komunikat o bledach. Wszystkie kontrolki prawidlowo gasna po przekreceniu kluczyka. Nie wiem co moze byc powodem. Wydaje mi sie ze jak mialem krotka przejazdzke z rozszczelnionym kiedys turbo to dzwiek byl ciutke inny a autko jednak mialo wiecej mocy po przekroczeniu 2-3tys obr niz jest to obecnie. Autko stoi i czeka na diagnoze/leczenie. W moim miescie nie ma serwisu mazdy a boje sie gdzies od zakladu do zakladu jezdzic zeby nie pogorszyc sprawy. Jesli ktos moglby podpowiedziec jak zdiagnozowac usterke to bylbym wdzieczny.
PS:
Pytanie jest czy autko z takim rozszczelnieniem wlasnie traci moc czy tylko glosniej chodzi bo szczerze mowiac to nie mam zielonego pojecia co sie stalo ;/
Glośniejsza praca i spadek mocy
Strona 1 z 1
Obejrzyj przwody doprowadzające powietrze z filtra powietrza i te z intercoolera... może gdzieś się coś rozszczelniło, Może to naprawione mocowanie znów się rozszczelniło...
nie pomogę za duzo bo mam benzyne
Pozdrawiam
nie pomogę za duzo bo mam benzyne
Pozdrawiam
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
zobacz czy przewód od odmy (ten co odchodzi od rury pomiedzy filtrem a turbo) nie rozpiął się, tam jest taki delikatny zatrzask który peka, wtedy ma lewe powietrze za przepływką i dźwiek sie napewno zmieni,
lub gdzieś przewód z intercoolera ci spadł jak za słabo założyłeś opaskę, bo raczej nie sam intercooler sie nie rozpadł, tam masz jakby niebyło powietrrze pod ciśnieniem,
mi rura pekła od ciśnienia a była tylko przetarta wierzchnia warstwa, ale według mnie to masz lewe powietrze.
pozdrawiam
lub gdzieś przewód z intercoolera ci spadł jak za słabo założyłeś opaskę, bo raczej nie sam intercooler sie nie rozpadł, tam masz jakby niebyło powietrrze pod ciśnieniem,
mi rura pekła od ciśnienia a była tylko przetarta wierzchnia warstwa, ale według mnie to masz lewe powietrze.
pozdrawiam
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
Witam,
Niedawno kupiłem MAzde MZCD 1,6 diesel, i również mi pękła rura od intercoolera przy turbinie, gdzie mógłbym coś takiego dostać? Może ktoś z Was wie?
Nie odsylajcie mnie tylko prisze do autoryzowanych serwisów. koszt 2400zł nieco przekracza mój budżet.
Niedawno kupiłem MAzde MZCD 1,6 diesel, i również mi pękła rura od intercoolera przy turbinie, gdzie mógłbym coś takiego dostać? Może ktoś z Was wie?
Nie odsylajcie mnie tylko prisze do autoryzowanych serwisów. koszt 2400zł nieco przekracza mój budżet.
-
tedlew
mam włączone powiadomiena o takich aukcjach jest tylko jeden odcinek i to nie ten co chce
-
tedlew
Ja wtedy jakos sie dopatrzylem ze spadla rura z zapiecia od chlodnicy intercoolera.
pisz do ludzi ktorzy sprzedaja czesci do twojego modelu, moze maja ale nie wystawiaja wszystkiego na allegro albo mozna zamowic, popisz, dzwon, urywaj cene
tedlew napisał(a):mam włączone powiadomiena o takich aukcjach jest tylko jeden odcinek i to nie ten co chce
pisz do ludzi ktorzy sprzedaja czesci do twojego modelu, moze maja ale nie wystawiaja wszystkiego na allegro albo mozna zamowic, popisz, dzwon, urywaj cene
Ostatnio edytowano 19 maja 2009, 00:20 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ostatnio kupiłem Mazde 3 z '04, 1.6 diesel. Zauważylem, ze samochod czasami podczas jazdy na stałych obrotach (2500-3500) ma chwilowy spadek mocy, na jakąś 1 sekundę, po czym wraca do normy i pracuje bez zarzutów. Wygląda to tak jak podczas mijania się z szybko jadącą ciężarówką – silny podmuch powietrza który na chwilę spowalnia samochód podczas jazdy. Wymieniłem w serwisie Mazdy filtr powietrza i paliwa (rekomendowany po przebiegu 120 tys km. Okazało się, że samochód nie ma filtra cząstek stałych, więc to nie to. Wszystko w samochodzie działa sprawnie – nie ma problemów z odpalaniem, nie traci obrotów, pali w granicach rozsadku (do 8.5 litra po miescie w zimie) i nie kopci z rury ponad normę, żadnych dziwnych odgłosów z silnika itp. Co może być przyczyną chwilowego zamulania się samochodu? W jaki sposób można dokonać diagnozy problemu? Nie jest to wielki problem, ale jak dotąd jest to jedyna rzecz w mojej Mazdzie, która mnie drażni i chciałbym to naprawić.
Jeśli podobne problemy były już szerzej omawiane na forum, proszę o jakieś przekierowanie – forum jest naprawdę duże i nie łatwo początkującemu odnaleźć się we wszystkich wątkach.
Jeśli podobne problemy były już szerzej omawiane na forum, proszę o jakieś przekierowanie – forum jest naprawdę duże i nie łatwo początkującemu odnaleźć się we wszystkich wątkach.
-
ikki
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości