Świece żarowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez digidy » 9 sty 2012, 22:34

potwierdzam przy 0 stopni tylko mrugnie i tyle ja widziałem hehee
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez SiN4don » 10 sty 2012, 20:44

Również potwierdzę, że kontrolka jest ;) Ale podobnie jak u kolegów – tylko mrugnie na chwilę przy obecnej temperaturze.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez POLI-FB » 27 sty 2012, 21:34

Witam !
Za oknem -7°C, więc pojawiła się kontrolka świec żarowych.

Obrazek

Pozdrawiam !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez Dominooo » 28 sty 2012, 00:22

U mnie dziś świeciła jakieś 3-4 sekundy. (temp. -8).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez SiN4don » 2 lut 2012, 09:38

-18 stopni rano przy odpalaniu. Kontrolka jest, swieci sie teraz troche dluzej – 3-4 sek. Madzia odpala. O aku (chociaz nie wiem kiedy byl zmieniany) jestem spokojny :) Teraz pozostaje kwestia paliwa ;)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez akostarek » 2 lut 2012, 10:18

Panowie, kontrolka nie jest gwarancja sprawnych świec, warto je sprawdzić. Chyba na forum forda czytałem, że kontrolka świec żarowych będzie się świecić nawet jeśli odłączy się cały przekaźnik :) Miałem uwalone 4 świecie i kontrolka świeciła się normalnie, samochód odpalał (były ledwie paro stopniowe mrozy).
W silnikach z zasilaniem CR jest na tyle wysokie ciśnienie paliwa przy rozruchu, że można odpalać z uwalonymi świecami przy sporych mrozach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez rafson7 » 27 gru 2012, 22:19

Witam
Jakie rodzaj świec żarowych mogę kupić do mojej madzi z 2008r?
Pytam bo kupiłem w Fox-ie i tam mnie zapewniali na 100% ze będą dobre
http://allegro.pl/swieca-zarowa-100-ory ... 14093.html
te zakończone są gwintem a u mnie sa gładkie i na zakupionych nie trzyma się przewód.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 21:25
Posty: 13
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: Mazda 3 MZ-CD
exclusive '08

Postprzez akostarek » 27 gru 2012, 22:58

u siebie mam z gwintem, wg katalogu mazdy też są z gwintem <co?>

Dopisano 27 gru 2012, o 22:02:

wszystkie zamienniki też są z gwintem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez digidy » 28 gru 2012, 00:13

zrób fotkę tej świecy o której mówisz że jest gładka bo jestem ogromnie ciekawy co za świece masz wkręcone :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez rafson7 » 22 sty 2013, 13:16

Witam
Taki typ świec jest u mnie

2960514522.jpg


dodam że typ mojej Madzi to BK a nie BL
może dla tego że to końcówka serii <co?>
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 21:25
Posty: 13
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: Mazda 3 MZ-CD
exclusive '08

Postprzez akostarek » 22 sty 2013, 23:09

dziwna sprawa, bo wg wszystkiego co znalazlem to świece BERU 0 100 276 012 (GN 056) wsadzali do Mazdy 2
@ http://www.autopartoo.com/oem/beru/gn056.html
Kod: Zaznacz cały
MAZDA DEMIO (DY)200304 – /
Model   Engine   CC   KW   HP   Cylinder   Type   Year
1.4 CD   Diesel   1399   50   68   4   Schr?gheck   200304 – /


@ http://motoplatforma.com/index.php?d=produkt&id=5351
Kod: Zaznacz cały
Zastosowanie:
Silniki: 1.4 HDI; 1.4 TDCI; 1.6 D; 1.6 DDIS; 1.6 HDI; 1.6 TDCI

CITROEN
Berlingo; C1; C2; C3; C4; C5; Jumpy; Nemo; Xara


FORD
C-MAX; Fiesta V,VI; Focus C-MAX; Focus II; Fusion

MAZDA
2

MINI
MINI Cooper D

PEUGEOT
107; 206; 207; 307; 308; 407; 1007; 3008; 5008; Bipper; Expert; Partner

SUZUKI
SX4

VOLVO
C30; S40 II; S80 II; V50; V70 III
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez rafson7 » 1 lut 2013, 22:32

takie też są montowane w mazdach BL, a moja jest z końcówki serii BK i może dla tego, przewody też mam pod te świece więc żadnych przeróbek nie było
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 21:25
Posty: 13
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: Mazda 3 MZ-CD
exclusive '08

Postprzez smile » 1 lut 2013, 22:37

błądzicie we mgle... świece beru wymienia się razem z nakrętkami, które "nacinają" gwint na świecy. Obecnie w ASO są w dobrej cenie. Jak ktoś chce z gwintem, to BOSCH ma z gwintem. Beru, oryginał Mazdy i Forda ma gładkie, gwint się "nacina" nakrętką.
Jeśli ktoś jest innego zdania, niech odpowie na pytanie:
Dlaczego nowe świece Beru są gładkie, a te wykręcane z silnika, też Beru o tym samym numerze są z gwintem? :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez akostarek » 1 lut 2013, 23:20

możliwe, bo wkręcałem NGK, które miały gwint.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez rafson7 » 3 lut 2013, 21:49

Nie dyskutuje bo nie wiem jak jest z tymi nakretkami.
U mnie jak wykrecilem swiece to koncowka byla gladka a zakupilem wczesniej gwintowane i okazalo sie ze przewod sie nie zapina tylko jest luzny wiec wymienilem na swiece identyczne jakie mialem oryginalnie zamotowane czyli z gladka koncowka. mazda BK 1,6 110KM 2008r
a jestem jedynym wlascicielem wiec przerobek nie bylo.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 21:25
Posty: 13
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: Mazda 3 MZ-CD
exclusive '08

Postprzez krzysiekkair » 1 mar 2013, 23:21

jestem tutaj nowy ;) mam ta mazde od tygodnia ;) bardzo fajnie sie jezdzi ;) kupowałem jak był lekki mrozek do -5, wtedy kontoljka swiec zapalała sie na jakies 1-2 sekundy i gasła a teraz przy wyzszych temperaturach nawet sie nie zapala, powinna czy nie?? ja zawsze myslałem ze powinna...


Łączę z Świece żarowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2013, 23:13
Posty: 8

Postprzez Dominooo » 2 mar 2013, 08:38

krzysiekkair napisał(a):powinna czy nie??
Nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez POLI-FB » 10 mar 2013, 12:23

POLI-FB napisał(a):Witam !
Przeszukałem trochę Internet w poszukiwaniu odpowiednich świec żarowych do mojego modelu Mazdy. W konsekwencji wybór padł na oryginalne świece fordowskie po 43 zł za sztukę oferowane na stronie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-z ... -FORD/2226

Obrazek

To są świece, które pasują do pojazdów z silnikiem 1.6 diesel wyprodukowanych w okresie 06/2003 do 02/2006. Dla pojazdów produkowanych od 03/2006 przeznaczone są świece, do których link zamieszczam poniżej:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-zarowa-1.4-1.6-TDCi-1447128-FORD/2194

Po otrzymaniu przesyłki okazało się, że w oryginalnych opakowaniach znajdują się świece żarowe dobrej niemieckiej firmy BERU typ 0100276004. Jestem z nich bardzo zadowolony, a zwłaszcza z ceny bo w innych sklepach internetowych te świece kosztują około 70 zł za sztukę. Podczas wymiany okazało się, że wykręcone, stare świece to także BERU typ 0100276004.

Trzeba też poszukać dobrego mechanika, który fachowo wymieni świece, a nie paprocha który je pourywa i narobi problemów (wykręcenie takiej urwanej świecy to koszt około 250 zł za sztukę). Sam dostęp do świec nie jest najlepszy, ale możliwy bez demontażu połowy silnika. Przed wkręceniem nowych świec, każdą z nich trzeba nasmarować na gwincie i trochę poniżej (ale nie żarniki) sporą ilością smaru miedzianego. Zapobiega to zapiekaniu się świec i tworzeniu nagaru oraz ułatwia ich ponowne wykręcenie.

Poniżej zamieszczam małe zestawienie świec żarowych pasujących do M3 1.6 Diesiel (109 KM):

MAZDA – Y401 18 601 – w rzeczywistości są to świece firmy NGK typ YE04 1101
FORD – 1525910 – w rzeczywistości są to świece firmy BERU typ 0100276004
BOSCH – 0250204001
FEBI BILSTEIN – F26221
VALEO – 345013
BLUE PRINT – ADM51810
JAPANPARTS – CE303
HERTH+BUSS JAKOPARTS – J5713010
BREMI – 26045
DENSO – DG113
CHAMPION – CH 200/002
LUCAS – LP080

Poza tym w necie jest jeszcze cała masa innych firm, ale wybór należy do Was.
Pozdrawiam !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 20:11
Posty: 85 (1/0)
Auto: CX-30 eSKYACTIV G Hikari

Postprzez talk_about85 » 4 kwi 2013, 14:35

Wie ktos co ile km wymienia sie swiece w dieslu? Wczesniej padlo juz to pytanie ale nikt nie odpisal a w instrukcji jest mowa o wymianie w silnikach benzynowych :|. Podejrzewam ze u mnie nikt tam od nowosci nie zagladal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez widmo82 » 4 kwi 2013, 15:17

ASO nie sugeruje wymian ani przy uwzględnieniu wieku auta ani przebiegu – w dieslu. Nawet podczas przeglądu nie ma punktu serwisowego mówiącego o tym by w jakimś momencie sprawdzić świece jeśli nie ma ku temu jakichś powodów np. błąd w kompie, problemy z odpalaniem. Wg. ASO: jak działa to się nie rusza :) Osobiście jakoś nie kojarzę czy na forum ktoś rozpisywał się o uszkodzeniu jakiejś świecy i przy jakim przebiegu lub wieku auta to było.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323