Świece żarowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Również potwierdzę, że kontrolka jest Ale podobnie jak u kolegów – tylko mrugnie na chwilę przy obecnej temperaturze.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
-18 stopni rano przy odpalaniu. Kontrolka jest, swieci sie teraz troche dluzej – 3-4 sek. Madzia odpala. O aku (chociaz nie wiem kiedy byl zmieniany) jestem spokojny Teraz pozostaje kwestia paliwa
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Panowie, kontrolka nie jest gwarancja sprawnych świec, warto je sprawdzić. Chyba na forum forda czytałem, że kontrolka świec żarowych będzie się świecić nawet jeśli odłączy się cały przekaźnik Miałem uwalone 4 świecie i kontrolka świeciła się normalnie, samochód odpalał (były ledwie paro stopniowe mrozy).
W silnikach z zasilaniem CR jest na tyle wysokie ciśnienie paliwa przy rozruchu, że można odpalać z uwalonymi świecami przy sporych mrozach.
W silnikach z zasilaniem CR jest na tyle wysokie ciśnienie paliwa przy rozruchu, że można odpalać z uwalonymi świecami przy sporych mrozach.
Witam
Jakie rodzaj świec żarowych mogę kupić do mojej madzi z 2008r?
Pytam bo kupiłem w Fox-ie i tam mnie zapewniali na 100% ze będą dobre
http://allegro.pl/swieca-zarowa-100-ory ... 14093.html
te zakończone są gwintem a u mnie sa gładkie i na zakupionych nie trzyma się przewód.
Jakie rodzaj świec żarowych mogę kupić do mojej madzi z 2008r?
Pytam bo kupiłem w Fox-ie i tam mnie zapewniali na 100% ze będą dobre
http://allegro.pl/swieca-zarowa-100-ory ... 14093.html
te zakończone są gwintem a u mnie sa gładkie i na zakupionych nie trzyma się przewód.
- Od: 13 maja 2010, 21:25
- Posty: 13
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: Mazda 3 MZ-CD
exclusive '08
u siebie mam z gwintem, wg katalogu mazdy też są z gwintem
Dopisano 27 gru 2012, o 22:02:
wszystkie zamienniki też są z gwintem
Dopisano 27 gru 2012, o 22:02:
wszystkie zamienniki też są z gwintem
dziwna sprawa, bo wg wszystkiego co znalazlem to świece BERU 0 100 276 012 (GN 056) wsadzali do Mazdy 2
@ http://www.autopartoo.com/oem/beru/gn056.html
@ http://motoplatforma.com/index.php?d=produkt&id=5351
@ http://www.autopartoo.com/oem/beru/gn056.html
- Kod: Zaznacz cały
MAZDA DEMIO (DY)200304 – /
Model Engine CC KW HP Cylinder Type Year
1.4 CD Diesel 1399 50 68 4 Schr?gheck 200304 – /
@ http://motoplatforma.com/index.php?d=produkt&id=5351
- Kod: Zaznacz cały
Zastosowanie:
Silniki: 1.4 HDI; 1.4 TDCI; 1.6 D; 1.6 DDIS; 1.6 HDI; 1.6 TDCI
CITROEN
Berlingo; C1; C2; C3; C4; C5; Jumpy; Nemo; Xara
FORD
C-MAX; Fiesta V,VI; Focus C-MAX; Focus II; Fusion
MAZDA
2
MINI
MINI Cooper D
PEUGEOT
107; 206; 207; 307; 308; 407; 1007; 3008; 5008; Bipper; Expert; Partner
SUZUKI
SX4
VOLVO
C30; S40 II; S80 II; V50; V70 III
błądzicie we mgle... świece beru wymienia się razem z nakrętkami, które "nacinają" gwint na świecy. Obecnie w ASO są w dobrej cenie. Jak ktoś chce z gwintem, to BOSCH ma z gwintem. Beru, oryginał Mazdy i Forda ma gładkie, gwint się "nacina" nakrętką.
Jeśli ktoś jest innego zdania, niech odpowie na pytanie:
Dlaczego nowe świece Beru są gładkie, a te wykręcane z silnika, też Beru o tym samym numerze są z gwintem?
Jeśli ktoś jest innego zdania, niech odpowie na pytanie:
Dlaczego nowe świece Beru są gładkie, a te wykręcane z silnika, też Beru o tym samym numerze są z gwintem?
możliwe, bo wkręcałem NGK, które miały gwint.
Nie dyskutuje bo nie wiem jak jest z tymi nakretkami.
U mnie jak wykrecilem swiece to koncowka byla gladka a zakupilem wczesniej gwintowane i okazalo sie ze przewod sie nie zapina tylko jest luzny wiec wymienilem na swiece identyczne jakie mialem oryginalnie zamotowane czyli z gladka koncowka. mazda BK 1,6 110KM 2008r
a jestem jedynym wlascicielem wiec przerobek nie bylo.
U mnie jak wykrecilem swiece to koncowka byla gladka a zakupilem wczesniej gwintowane i okazalo sie ze przewod sie nie zapina tylko jest luzny wiec wymienilem na swiece identyczne jakie mialem oryginalnie zamotowane czyli z gladka koncowka. mazda BK 1,6 110KM 2008r
a jestem jedynym wlascicielem wiec przerobek nie bylo.
- Od: 13 maja 2010, 21:25
- Posty: 13
- Skąd: Piotrków Tryb
- Auto: Mazda 3 MZ-CD
exclusive '08
jestem tutaj nowy mam ta mazde od tygodnia bardzo fajnie sie jezdzi kupowałem jak był lekki mrozek do -5, wtedy kontoljka swiec zapalała sie na jakies 1-2 sekundy i gasła a teraz przy wyzszych temperaturach nawet sie nie zapala, powinna czy nie?? ja zawsze myslałem ze powinna...
Łączę z Świece żarowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
Łączę z Świece żarowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
- Od: 1 mar 2013, 23:13
- Posty: 8
POLI-FB napisał(a):Witam !
Przeszukałem trochę Internet w poszukiwaniu odpowiednich świec żarowych do mojego modelu Mazdy. W konsekwencji wybór padł na oryginalne świece fordowskie po 43 zł za sztukę oferowane na stronie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-z ... -FORD/2226
To są świece, które pasują do pojazdów z silnikiem 1.6 diesel wyprodukowanych w okresie 06/2003 do 02/2006. Dla pojazdów produkowanych od 03/2006 przeznaczone są świece, do których link zamieszczam poniżej:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-zarowa-1.4-1.6-TDCi-1447128-FORD/2194
Po otrzymaniu przesyłki okazało się, że w oryginalnych opakowaniach znajdują się świece żarowe dobrej niemieckiej firmy BERU typ 0100276004. Jestem z nich bardzo zadowolony, a zwłaszcza z ceny bo w innych sklepach internetowych te świece kosztują około 70 zł za sztukę. Podczas wymiany okazało się, że wykręcone, stare świece to także BERU typ 0100276004.
Trzeba też poszukać dobrego mechanika, który fachowo wymieni świece, a nie paprocha który je pourywa i narobi problemów (wykręcenie takiej urwanej świecy to koszt około 250 zł za sztukę). Sam dostęp do świec nie jest najlepszy, ale możliwy bez demontażu połowy silnika. Przed wkręceniem nowych świec, każdą z nich trzeba nasmarować na gwincie i trochę poniżej (ale nie żarniki) sporą ilością smaru miedzianego. Zapobiega to zapiekaniu się świec i tworzeniu nagaru oraz ułatwia ich ponowne wykręcenie.
Poniżej zamieszczam małe zestawienie świec żarowych pasujących do M3 1.6 Diesiel (109 KM):
MAZDA – Y401 18 601 – w rzeczywistości są to świece firmy NGK typ YE04 1101
FORD – 1525910 – w rzeczywistości są to świece firmy BERU typ 0100276004
BOSCH – 0250204001
FEBI BILSTEIN – F26221
VALEO – 345013
BLUE PRINT – ADM51810
JAPANPARTS – CE303
HERTH+BUSS JAKOPARTS – J5713010
BREMI – 26045
DENSO – DG113
CHAMPION – CH 200/002
LUCAS – LP080
Poza tym w necie jest jeszcze cała masa innych firm, ale wybór należy do Was.
Pozdrawiam !
Wie ktos co ile km wymienia sie swiece w dieslu? Wczesniej padlo juz to pytanie ale nikt nie odpisal a w instrukcji jest mowa o wymianie w silnikach benzynowych . Podejrzewam ze u mnie nikt tam od nowosci nie zagladal.
ASO nie sugeruje wymian ani przy uwzględnieniu wieku auta ani przebiegu – w dieslu. Nawet podczas przeglądu nie ma punktu serwisowego mówiącego o tym by w jakimś momencie sprawdzić świece jeśli nie ma ku temu jakichś powodów np. błąd w kompie, problemy z odpalaniem. Wg. ASO: jak działa to się nie rusza Osobiście jakoś nie kojarzę czy na forum ktoś rozpisywał się o uszkodzeniu jakiejś świecy i przy jakim przebiegu lub wieku auta to było.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości