Świece żarowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez travisowski » 2 sty 2010, 22:57

zackxx

napisz miasto z ktorego jestes a koledzy pomoga znalezc warsztat godny polecenia lub poszukaj w "polecanych nie polecanych"

wtedy porownasz ceny i sam zdecydujesz
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez zackxx » 3 sty 2010, 22:34

travisowski napisał(a):zackxx

napisz miasto z ktorego jestes a koledzy pomoga znalezc warsztat godny polecenia lub poszukaj w "polecanych nie polecanych"

wtedy porownasz ceny i sam zdecydujesz


ja jestem ze Stalowej Woli
Początkujący
 
Od: 21 gru 2009, 10:54
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1,6

Postprzez wikik » 27 sty 2010, 00:02

No właśnie mam ten sam problem, no może podobny.
Chciałem zaraz po zakupie wymienić wszystkie świece – teraz na mrozie byłoby jak znalazł.
Niestety mechanik powiedział mi, że mam na pewno 1 spaloną ale on jej nie wyjmie, bo jest problem z gwintem. Twierdzi, że jak będzie ja wykręcał to zostanie w głowicy i będę miał 100x większy problem.
Czy są jakieś sposoby aby jednak udało się wyjąć taką świecę bez podnoszenia głowicy? Ktoś mi powiedział, że robi się to na gorąco i jest większa szansa, że wyjdzie.
A może coś innego?
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 17:12
Posty: 36
Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004

Postprzez vqsoft » 27 sty 2010, 14:59

no są na to sposoby
jeden przedstawiony na tym filmie
http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez wikik » 27 sty 2010, 19:47

vqsoft , bardzo fajny filmik. Nie znam jednak mechanika, co ma aż taki sprzęt.
Szukam czegoś mniej wyrafinowanego ale skutecznego.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 17:12
Posty: 36
Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004

Postprzez vqsoft » 27 sty 2010, 19:53

a skąd wiesz ze Ci się to przytrafi ? ja bym znalazł pewny zakład i im to zlecił.
skąd mechanik wie ze jest problem z gwintem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez wikik » 27 sty 2010, 20:16

Mechanik, którego nikomu nie polece podpiął pod komputer i stwierdził, że świeca jest spalona.
Próbował ją wyjąć i mu się nie udało ale był na tyle sprytny, że nie robił tego z całą siłą i nie urwał gwinu a jedynie stwierdził, że on tego nie zrobi bez mojej zgody na ewentualne podnoszenie głowicy, bo zerwie gwint przy tym prawdopodobnie.
Moje doświadczenie nie pozwala mi kwestionować tego co mówi, bo nigdy wcześniej nie miałem diesla.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 17:12
Posty: 36
Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004

Postprzez LookR » 27 sty 2010, 20:35

dobry film... wszystko "ładnie i fajnie", ale nie na polskie warunki...
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez vqsoft » 27 sty 2010, 20:40

czemu nie na polskie ?
w pl od razu by silnik wymienili :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez LookR » 28 sty 2010, 11:52

dokładnie...w Polsce silnik do wymiany.
A z drugiej strony zastanawiam się czy w Naszym wspaniałym kraju ma ktoś taki "zestaw narzędzi" jak na filmie...
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez baastek » 28 sty 2010, 14:35

a co ile należy wymieniać świece żarowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 11:02
Posty: 52
Skąd: wadowice
Auto: mazda 3 1.6CiTD 2005r

Postprzez mik » 10 lut 2010, 02:37

Czy ktoś podpowie jakie świece żarowe do Mazdy 3 z 2004 r. ?
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2009, 23:15
Posty: 44
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 3 1.6 2004

Postprzez wikik » 10 lut 2010, 22:50

Jedyne jakie udało mi się znaleść do takiej mazdy to Bosch 0 250 204 001 (GLP059) – jest to świeca katalogowa.
Ani NGK ani Denso nie robią świec, które znajdziesz w ich katalogach.
Zawsze jednak coś dobierzesz z tych firm albo nawet coś tańszego, bo to nie jest silnik Mazdy – musisz szukać po ogólnych parametrach jakie świeca powinna mieć.
Ja za ww świece płaciłem 50zl za sztukę.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 17:12
Posty: 36
Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004

Postprzez kwiatek300 » 23 maja 2010, 16:41

Kontrolka świec zapalała mi się tej zimy kilkakrotnie przy bardzo niskiej temperaturze. Świeci ona bardzo krótko i przy kolejnym przekręceniu kluczyka trwa to już tylko ułamek sekundy. Problemów z odpalaniem nie miałem nigdy więc chyba wszystko jest OK. Wcześniej też zastanawiałem się co z tymi świecami?....
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 23:43
Posty: 4
Auto: MAZDA 3, 2005 Diesel

Postprzez wojas » 11 lis 2010, 21:10

Odnośnie kontrolki (spiralki) ostatnio wyczytałem,że w silnikach nowych,w których nie ma komory przedwstępnej (czy jakoś tak) nie ma świec żarowych bo nie ma na nie miejsca, zamiast świec są jakieś grzałki w przewodach.....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 22:05
Posty: 4
Skąd: Kopenhaga
Auto: Mazda 3 BL 1.6D, Fiat Scudo 2.0 MultiJet 158,5 KM 361,2 Nm 2887,0 rpm

Postprzez wojas » 11 lis 2010, 21:14

kwiatek300 napisał(a):Kontrolka świec zapalała mi się tej zimy kilkakrotnie przy bardzo niskiej temperaturze. Świeci ona bardzo krótko i przy kolejnym przekręceniu kluczyka trwa to już tylko ułamek sekundy. Problemów z odpalaniem nie miałem nigdy więc chyba wszystko jest OK. Wcześniej też zastanawiałem się co z tymi świecami?....

Ostatnio wyczytałem gdzieś,że w nowszych silnikach,w których nie ma komory przedwstępnej czy wstępnej, nie ma świec żarowych tylko pewnego rodzaju grzałki gdzieś tam w przewodach... może dlatego kontrolka tylko mignie na ułamek sek, te grzałki rozgrzewają się do 1000 st C w jednej chwili.
Do Bandit: Nie zrobiłem tego specjalnie.
Ostatnio edytowano 14 lis 2010, 12:32 przez wojas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 22:05
Posty: 4
Skąd: Kopenhaga
Auto: Mazda 3 BL 1.6D, Fiat Scudo 2.0 MultiJet 158,5 KM 361,2 Nm 2887,0 rpm

Postprzez Bandit » 12 lis 2010, 00:59

Wojas uprzedzałem (wczoraj), że nie piszemy posta pod postem, tylko EDYTUJEMY swój ostatni :[ Liczę, że ostrzeżenie zmotywuje Cię w końcu do stosowania się do regulaminu forum. Dostajesz...
... ostatnią szansę.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez vqsoft » 12 lis 2010, 07:27

Aby rozwiać wątpliwości związane z podgrzewaniem

Podgrzewanie wstępne – dogrzewanie
Czasy podgrzewania i dogrzewania są określane przez kalkulator sterujący silnikiem w funkcji temperatury płynu w układzie chłodzenia silnika na obrotach biegu jałowego oraz wysokości nad poziomem morza.

Działanie podgrzewania

Temp. płynu chł / Czas podgrzewania / Obroty biegu jałowego / Wys.1000 m npm / Wys.1500 m npm / Wys.2000 m npm

80°C 0 sek. 750 obr/min 0 sek. 0 sek. 0 sek.
20°C 0 sek. 800 obr/min 0,5 sek. 2 sekundy 3 sekundy
0°C 0,5 sek. 890 obr/min 1 sek. 5 sekundy 5 sekundy
– 10°C 5 sekundy 950 obr/min 5,5 sekundy 9,5 sekundy 9,5 sekundy
– 20°C 5 sekundy 1050 obr/min 5,5 sekundy 9,5 sekundy 9,5 sekundy
– 25°C 10 sekundy 1075 obr/min 10,5 sekundy 12,5 sekundy 12,5 sekundy
– 30°C 15 sekundy 1100 obr/min 15 sekundy 15 sekundy 15 sekundy

Działanie dogrzewania

Dogrzewanie pozwala na przedłużenie działania świec żarowych po fazie rozruchu.
Dogrzewanie pozwala na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w ciągu pierwszych minut po rozruchu silnika.
Dogrzewanie zmniejsza emisją niebieskiego dymu oraz na dużych wysokościach.

Temp płynu chłodzącego silnika / Czas podgrzewania / Obroty biegu jałowego / Dogrzewanie
80°C 0 sek. 750 obr/min 0 sek.
20°C 0 sek. 800 obr/min 0,5 sek.
0°C 0,5 sek. 890 obr/min 180 sekundy
– 10°C 5 sekundy 950 obr/min 180 sekundy
– 20°C 5 sekundy 1050 obr/min 180 sekundy
– 25°C 10 sekundy 1075 obr/min 180 sekundy
– 30°C 15 sekundy 1100 obr/min 180 sekundy
Parametry mogące przerwać dogrzewanie :
• Temperatura płynu chłodzącego silnik wyższa niż ��65°C
• Dawka wtryskiwanego paliwa większa od 30 mm3 (pomiędzy 1200 i 1500 obr/min)
• Dawka wtryskiwanego paliwa większa od 10 mm3 (2500 obr/min)
• Dawka wtryskiwanego paliwa większa od 5 mm3 (330 obr/min)
• Prędkość obrotowa silnika wyższa od 3500 obr/min
• Napięcie akumulatora niższe od 7,5 woltów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez czeki78 » 12 lut 2011, 01:18

rsz napisał(a):
Jaksa napisał(a):Wracajac do tematu kontrolki swiec w M3 ...... jesli masz zółtą kontrolkę silnika( po lewej stronie na blacie obrotomierza ) to kontrolki swiec nie ma

U mnie jest inaczej... tzn. jest kontrolka "check engine" i jest kontrolka od świec żarowych (znaczek spirali).
mi_strz napisał(a):Nie świeci się ona w ogóle. Silnik pali jak należy, mrozów nie było więc trudno stwierdzić czy na mrozie będzie gorzej.


Możliwe, że kontrolka jest sprawna, tylko nie było właśnie okazji do uruchamiania silnika przy ujemnych temperaturach. U mnie działa to w ten sposób, że kontrolka od świec żarowych zapala się tylko w takich warunkach (przez ok. 1-2 sek). Najczęściej auto odpalam w garażu (temp. zawsze powyżej zera) i wtedy lampka od świec nigdy nawet nie błyśnie.


moja m3 tez tak ma, przez lato-jesień sie nie świeciłam mróz -15 stopni, świeci max, 2 sekundy.
Latem pewnie też nie bedzie świecić.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 21:06
Posty: 13
Skąd: Proszowice/Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 109KM BK

Postprzez deymian » 21 lut 2011, 18:24

Podczas wymiany świecy żarowej jej końcówka "została" w głowicy, konkretnie końcówka zaznaczona na zdjęciu http://wrzucacz.pl/file/7211298304098 .
Czy Wiecie może jakie świece były montowane w 3 Y6 w roczniku 2004 ?.
Najprawdopodobniej świeca, która "została" (NGK) ma za dużą końcówkę grzejną , średnica końcówki grzejnej jest delikatnie większa od świecy FEBI do której porównuję (FEBI jest na końcu przewężana).
Czy mieliście podobny przypadek i znacie patent jak sobie z tym problemem poradzić, może znacie warsztat, który podejmuje się wyciągnięcia takiego przypadku bez demontażu głowicy ?.
Czy można eksploatować samochód w takim stanie ?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 09:06
Posty: 49
Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323