Świece żarowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
zackxx
napisz miasto z ktorego jestes a koledzy pomoga znalezc warsztat godny polecenia lub poszukaj w "polecanych nie polecanych"
wtedy porownasz ceny i sam zdecydujesz
napisz miasto z ktorego jestes a koledzy pomoga znalezc warsztat godny polecenia lub poszukaj w "polecanych nie polecanych"
wtedy porownasz ceny i sam zdecydujesz
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
No właśnie mam ten sam problem, no może podobny.
Chciałem zaraz po zakupie wymienić wszystkie świece – teraz na mrozie byłoby jak znalazł.
Niestety mechanik powiedział mi, że mam na pewno 1 spaloną ale on jej nie wyjmie, bo jest problem z gwintem. Twierdzi, że jak będzie ja wykręcał to zostanie w głowicy i będę miał 100x większy problem.
Czy są jakieś sposoby aby jednak udało się wyjąć taką świecę bez podnoszenia głowicy? Ktoś mi powiedział, że robi się to na gorąco i jest większa szansa, że wyjdzie.
A może coś innego?
Chciałem zaraz po zakupie wymienić wszystkie świece – teraz na mrozie byłoby jak znalazł.
Niestety mechanik powiedział mi, że mam na pewno 1 spaloną ale on jej nie wyjmie, bo jest problem z gwintem. Twierdzi, że jak będzie ja wykręcał to zostanie w głowicy i będę miał 100x większy problem.
Czy są jakieś sposoby aby jednak udało się wyjąć taką świecę bez podnoszenia głowicy? Ktoś mi powiedział, że robi się to na gorąco i jest większa szansa, że wyjdzie.
A może coś innego?
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
Mechanik, którego nikomu nie polece podpiął pod komputer i stwierdził, że świeca jest spalona.
Próbował ją wyjąć i mu się nie udało ale był na tyle sprytny, że nie robił tego z całą siłą i nie urwał gwinu a jedynie stwierdził, że on tego nie zrobi bez mojej zgody na ewentualne podnoszenie głowicy, bo zerwie gwint przy tym prawdopodobnie.
Moje doświadczenie nie pozwala mi kwestionować tego co mówi, bo nigdy wcześniej nie miałem diesla.
Próbował ją wyjąć i mu się nie udało ale był na tyle sprytny, że nie robił tego z całą siłą i nie urwał gwinu a jedynie stwierdził, że on tego nie zrobi bez mojej zgody na ewentualne podnoszenie głowicy, bo zerwie gwint przy tym prawdopodobnie.
Moje doświadczenie nie pozwala mi kwestionować tego co mówi, bo nigdy wcześniej nie miałem diesla.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
dokładnie...w Polsce silnik do wymiany.
A z drugiej strony zastanawiam się czy w Naszym wspaniałym kraju ma ktoś taki "zestaw narzędzi" jak na filmie...
A z drugiej strony zastanawiam się czy w Naszym wspaniałym kraju ma ktoś taki "zestaw narzędzi" jak na filmie...
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Czy ktoś podpowie jakie świece żarowe do Mazdy 3 z 2004 r. ?
- Od: 9 lut 2009, 23:15
- Posty: 44
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Mazda 3 1.6 2004
Jedyne jakie udało mi się znaleść do takiej mazdy to Bosch 0 250 204 001 (GLP059) – jest to świeca katalogowa.
Ani NGK ani Denso nie robią świec, które znajdziesz w ich katalogach.
Zawsze jednak coś dobierzesz z tych firm albo nawet coś tańszego, bo to nie jest silnik Mazdy – musisz szukać po ogólnych parametrach jakie świeca powinna mieć.
Ja za ww świece płaciłem 50zl za sztukę.
Ani NGK ani Denso nie robią świec, które znajdziesz w ich katalogach.
Zawsze jednak coś dobierzesz z tych firm albo nawet coś tańszego, bo to nie jest silnik Mazdy – musisz szukać po ogólnych parametrach jakie świeca powinna mieć.
Ja za ww świece płaciłem 50zl za sztukę.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
Kontrolka świec zapalała mi się tej zimy kilkakrotnie przy bardzo niskiej temperaturze. Świeci ona bardzo krótko i przy kolejnym przekręceniu kluczyka trwa to już tylko ułamek sekundy. Problemów z odpalaniem nie miałem nigdy więc chyba wszystko jest OK. Wcześniej też zastanawiałem się co z tymi świecami?....
- Od: 19 gru 2008, 23:43
- Posty: 4
- Auto: MAZDA 3, 2005 Diesel
Odnośnie kontrolki (spiralki) ostatnio wyczytałem,że w silnikach nowych,w których nie ma komory przedwstępnej (czy jakoś tak) nie ma świec żarowych bo nie ma na nie miejsca, zamiast świec są jakieś grzałki w przewodach.....
- Od: 10 wrz 2010, 22:05
- Posty: 4
- Skąd: Kopenhaga
- Auto: Mazda 3 BL 1.6D, Fiat Scudo 2.0 MultiJet 158,5 KM 361,2 Nm 2887,0 rpm
kwiatek300 napisał(a):Kontrolka świec zapalała mi się tej zimy kilkakrotnie przy bardzo niskiej temperaturze. Świeci ona bardzo krótko i przy kolejnym przekręceniu kluczyka trwa to już tylko ułamek sekundy. Problemów z odpalaniem nie miałem nigdy więc chyba wszystko jest OK. Wcześniej też zastanawiałem się co z tymi świecami?....
Ostatnio wyczytałem gdzieś,że w nowszych silnikach,w których nie ma komory przedwstępnej czy wstępnej, nie ma świec żarowych tylko pewnego rodzaju grzałki gdzieś tam w przewodach... może dlatego kontrolka tylko mignie na ułamek sek, te grzałki rozgrzewają się do 1000 st C w jednej chwili.
Do Bandit: Nie zrobiłem tego specjalnie.
Ostatnio edytowano 14 lis 2010, 12:32 przez wojas, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 wrz 2010, 22:05
- Posty: 4
- Skąd: Kopenhaga
- Auto: Mazda 3 BL 1.6D, Fiat Scudo 2.0 MultiJet 158,5 KM 361,2 Nm 2887,0 rpm
Wojas uprzedzałem (wczoraj), że nie piszemy posta pod postem, tylko EDYTUJEMY swój ostatni Liczę, że ostrzeżenie zmotywuje Cię w końcu do stosowania się do regulaminu forum. Dostajesz...
... ostatnią szansę.
... ostatnią szansę.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Aby rozwiać wątpliwości związane z podgrzewaniem
Podgrzewanie wstępne – dogrzewanie
Czasy podgrzewania i dogrzewania są określane przez kalkulator sterujący silnikiem w funkcji temperatury płynu w układzie chłodzenia silnika na obrotach biegu jałowego oraz wysokości nad poziomem morza.
Działanie podgrzewania
Temp. płynu chł / Czas podgrzewania / Obroty biegu jałowego / Wys.1000 m npm / Wys.1500 m npm / Wys.2000 m npm
80°C 0 sek. 750 obr/min 0 sek. 0 sek. 0 sek.
20°C 0 sek. 800 obr/min 0,5 sek. 2 sekundy 3 sekundy
0°C 0,5 sek. 890 obr/min 1 sek. 5 sekundy 5 sekundy
– 10°C 5 sekundy 950 obr/min 5,5 sekundy 9,5 sekundy 9,5 sekundy
– 20°C 5 sekundy 1050 obr/min 5,5 sekundy 9,5 sekundy 9,5 sekundy
– 25°C 10 sekundy 1075 obr/min 10,5 sekundy 12,5 sekundy 12,5 sekundy
– 30°C 15 sekundy 1100 obr/min 15 sekundy 15 sekundy 15 sekundy
Działanie dogrzewania
Dogrzewanie pozwala na przedłużenie działania świec żarowych po fazie rozruchu.
Dogrzewanie pozwala na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w ciągu pierwszych minut po rozruchu silnika.
Dogrzewanie zmniejsza emisją niebieskiego dymu oraz na dużych wysokościach.
Temp płynu chłodzącego silnika / Czas podgrzewania / Obroty biegu jałowego / Dogrzewanie
80°C 0 sek. 750 obr/min 0 sek.
20°C 0 sek. 800 obr/min 0,5 sek.
0°C 0,5 sek. 890 obr/min 180 sekundy
– 10°C 5 sekundy 950 obr/min 180 sekundy
– 20°C 5 sekundy 1050 obr/min 180 sekundy
– 25°C 10 sekundy 1075 obr/min 180 sekundy
– 30°C 15 sekundy 1100 obr/min 180 sekundy
Parametry mogące przerwać dogrzewanie :
• Temperatura płynu chłodzącego silnik wyższa niż ��65°C
• Dawka wtryskiwanego paliwa większa od 30 mm3 (pomiędzy 1200 i 1500 obr/min)
• Dawka wtryskiwanego paliwa większa od 10 mm3 (2500 obr/min)
• Dawka wtryskiwanego paliwa większa od 5 mm3 (330 obr/min)
• Prędkość obrotowa silnika wyższa od 3500 obr/min
• Napięcie akumulatora niższe od 7,5 woltów
Podgrzewanie wstępne – dogrzewanie
Czasy podgrzewania i dogrzewania są określane przez kalkulator sterujący silnikiem w funkcji temperatury płynu w układzie chłodzenia silnika na obrotach biegu jałowego oraz wysokości nad poziomem morza.
Działanie podgrzewania
Temp. płynu chł / Czas podgrzewania / Obroty biegu jałowego / Wys.1000 m npm / Wys.1500 m npm / Wys.2000 m npm
80°C 0 sek. 750 obr/min 0 sek. 0 sek. 0 sek.
20°C 0 sek. 800 obr/min 0,5 sek. 2 sekundy 3 sekundy
0°C 0,5 sek. 890 obr/min 1 sek. 5 sekundy 5 sekundy
– 10°C 5 sekundy 950 obr/min 5,5 sekundy 9,5 sekundy 9,5 sekundy
– 20°C 5 sekundy 1050 obr/min 5,5 sekundy 9,5 sekundy 9,5 sekundy
– 25°C 10 sekundy 1075 obr/min 10,5 sekundy 12,5 sekundy 12,5 sekundy
– 30°C 15 sekundy 1100 obr/min 15 sekundy 15 sekundy 15 sekundy
Działanie dogrzewania
Dogrzewanie pozwala na przedłużenie działania świec żarowych po fazie rozruchu.
Dogrzewanie pozwala na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w ciągu pierwszych minut po rozruchu silnika.
Dogrzewanie zmniejsza emisją niebieskiego dymu oraz na dużych wysokościach.
Temp płynu chłodzącego silnika / Czas podgrzewania / Obroty biegu jałowego / Dogrzewanie
80°C 0 sek. 750 obr/min 0 sek.
20°C 0 sek. 800 obr/min 0,5 sek.
0°C 0,5 sek. 890 obr/min 180 sekundy
– 10°C 5 sekundy 950 obr/min 180 sekundy
– 20°C 5 sekundy 1050 obr/min 180 sekundy
– 25°C 10 sekundy 1075 obr/min 180 sekundy
– 30°C 15 sekundy 1100 obr/min 180 sekundy
Parametry mogące przerwać dogrzewanie :
• Temperatura płynu chłodzącego silnik wyższa niż ��65°C
• Dawka wtryskiwanego paliwa większa od 30 mm3 (pomiędzy 1200 i 1500 obr/min)
• Dawka wtryskiwanego paliwa większa od 10 mm3 (2500 obr/min)
• Dawka wtryskiwanego paliwa większa od 5 mm3 (330 obr/min)
• Prędkość obrotowa silnika wyższa od 3500 obr/min
• Napięcie akumulatora niższe od 7,5 woltów
rsz napisał(a):Jaksa napisał(a):Wracajac do tematu kontrolki swiec w M3 ...... jesli masz zółtą kontrolkę silnika( po lewej stronie na blacie obrotomierza ) to kontrolki swiec nie ma
U mnie jest inaczej... tzn. jest kontrolka "check engine" i jest kontrolka od świec żarowych (znaczek spirali).mi_strz napisał(a):Nie świeci się ona w ogóle. Silnik pali jak należy, mrozów nie było więc trudno stwierdzić czy na mrozie będzie gorzej.
Możliwe, że kontrolka jest sprawna, tylko nie było właśnie okazji do uruchamiania silnika przy ujemnych temperaturach. U mnie działa to w ten sposób, że kontrolka od świec żarowych zapala się tylko w takich warunkach (przez ok. 1-2 sek). Najczęściej auto odpalam w garażu (temp. zawsze powyżej zera) i wtedy lampka od świec nigdy nawet nie błyśnie.
moja m3 tez tak ma, przez lato-jesień sie nie świeciłam mróz -15 stopni, świeci max, 2 sekundy.
Latem pewnie też nie bedzie świecić.
- Od: 13 kwi 2010, 21:06
- Posty: 13
- Skąd: Proszowice/Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 109KM BK
Podczas wymiany świecy żarowej jej końcówka "została" w głowicy, konkretnie końcówka zaznaczona na zdjęciu http://wrzucacz.pl/file/7211298304098 .
Czy Wiecie może jakie świece były montowane w 3 Y6 w roczniku 2004 ?.
Najprawdopodobniej świeca, która "została" (NGK) ma za dużą końcówkę grzejną , średnica końcówki grzejnej jest delikatnie większa od świecy FEBI do której porównuję (FEBI jest na końcu przewężana).
Czy mieliście podobny przypadek i znacie patent jak sobie z tym problemem poradzić, może znacie warsztat, który podejmuje się wyciągnięcia takiego przypadku bez demontażu głowicy ?.
Czy można eksploatować samochód w takim stanie ?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Czy Wiecie może jakie świece były montowane w 3 Y6 w roczniku 2004 ?.
Najprawdopodobniej świeca, która "została" (NGK) ma za dużą końcówkę grzejną , średnica końcówki grzejnej jest delikatnie większa od świecy FEBI do której porównuję (FEBI jest na końcu przewężana).
Czy mieliście podobny przypadek i znacie patent jak sobie z tym problemem poradzić, może znacie warsztat, który podejmuje się wyciągnięcia takiego przypadku bez demontażu głowicy ?.
Czy można eksploatować samochód w takim stanie ?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
- Od: 26 mar 2009, 09:06
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości