Świece żarowe – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Postprzez talk_about85 » 4 kwi 2013, 14:50

Dzieki a ja tez w sumie nie kojarze zeby ktos opisywal ze mial problemy ze swiecami w dieslu. Pamietam co pisal kiedys akostarek ze nawet gdy kontrolka od swiec sie pokazuje one i tak moga byc uwalone i nie dzialac. Jestem troszke zdezorientowany :P. Moze jeszcze ktos cos zasugeruje a jak nie to zostawiam poki co jak jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez kropek101 » 4 kwi 2013, 15:51

A ja wam powiem że musiało być o świecach bo sam się do tematu podpinałem tylko nie pamiętam kiedy i do jakiego.

Oryginały były wymieniane u mnie przy przebiegu 180tyś nawet bym nie wiedział że padły bo objawy miałem dopiero przy mrozach poniżej -20 autko łapało na 3 czasem tylko na 2 gary i od razu gasło musiałem 2-3razy odpalać silnik.
Poza tym wyskakiwały błędy w kompie w czasie jazdy w momencie gdy silnik dochodził do swojej temp czyli około 83stopni oświecał się czek i wchodził w tryb awaryjny czasem nawet przy mocniejszym dodaniu gazu (raz wyprzedzałem auto) silnik gasł odpalałem go na poboczu i można było jechać już bez niczego co było bardzo dziwne. W końcu oddałem koledze do wymiany

Chyba 1świeca całkowicie padnięta a 2 grzały ledwo co samym końcem.
Po wymianie świec gaśnięcie się straciło. Uświadomił mnie dlaczego komp tak dziwnie reagował tak jak akostarek pisał lampka daje tylko sygnał A świece grzeją aż do momentu rozgrzania silnika (ekologia) z tym że napięcie na świeczkach jest coraz mniejsze żeby ich nie spaliło od razu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 8 cze 2013, 07:43

Przeszukanie forum na pewno dałoby Ci odpowiedź na to pytani ;)

W tym silniku świece (i kontrolka) zaczynają grzać dopiero przy temperaturach ~0 C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Ralf2107 » 8 cze 2013, 18:12

mazda412 napisał(a):mam kolegę ma mazde2 z tym silnikiem i kontrolka za każdym odpaleniem pojawia się na sekundę a u mnie jak by jej nie było.

Widocznie u kolegi jest coś nie tak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 11:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez kropek101 » 8 cze 2013, 20:04

Temperatura spadnie do około 0 i zacznie się zapalać wszyscy tak mamy to nie auta z grupy pancerwagen w których w lato nawet w rozgrzanym silniku zapala się kontrolka świec
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez akostarek » 8 cze 2013, 21:11

tak to ma wyglądać:
Załączniki
7B1GU6n[1].png
grzanie świec 1.6 Y6 (TDCi)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 9 cze 2013, 09:02

A to ciekawosta że wysokość terenu ma wpływ na czas nagrzewania świec
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Limaks » 11 lip 2014, 23:38

Od niedawna jestem posiadaczem Madzi. Jako że jest ciepło nie dziwił mnie brak świecącej spiralki na desce rozdzielczej. Jednak po podpięciu pod komputer wyskoczył mi błąd P138B. Chciałem pomierzyć sobie świece i sprawdzić przekaźnik i ze zdziwieniem odkryłem że jest on w ogóle nie podłączony do ECU. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć lub zrobić u siebie zdjęcie, gdzie ta kostka ma swoje gniazdo? Nie wiem co mogło być przyczyną tego że ktoś sobie odłączył na stałe świece żarowe, widać że kostka jest już mocno zakurzona więc od jakiegoś czasu sobie luźno dynda. I czy da się w zimę odpalić auto bez świec?

Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 2 maja 2014, 20:36
Posty: 7 (3/0)
Skąd: WGM
Auto: Mazda 3 BK Y6 1.6 CiTD
XI 2004

Postprzez akostarek » 12 lip 2014, 06:38

Common raila odpalisz na sporym mrozie bez świec żarowych.
To co masz w ręku to chyba wiązka do czujnika różnicowego ciśnienia spalin, który zaczęto montować razem z FAP (~2. połowa 2005).
W każdym bądź razie wszyscy bez FAPa mają tą wtyczkę latająca luzem ;)
Załączniki
2012-07-31-1551.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Limaks » 14 lip 2014, 23:42

Masz racje, nie ma to nic wspólnego ze świecami (nie dopatrzyłem, a kolory przewodów się nie zgadzają nawet). Nie mam też FAPa. Trochę mnie zdziwiła taka luźna wtyczka :P wezmę jeszcze raz miernik w rękę ;) i pomierzę przekaźnik i świece. Dzięki za pomoc.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 2 maja 2014, 20:36
Posty: 7 (3/0)
Skąd: WGM
Auto: Mazda 3 BK Y6 1.6 CiTD
XI 2004

Postprzez kropek101 » 15 lip 2014, 13:14

Masz błąd P138B to się nie zastanawiaj świece są do wymiany. Raczej w tym silniku dał bym to na warsztat jak uwalą to już ich problem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez digidy » 15 lip 2014, 17:15

Teraz się w tych warsztatach wycwanili i od razu mówią że wykręcą ale mogą się ukręcić więc za to odpowiedzialności nie biorą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 19:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez benio42 » 10 lip 2015, 06:48

Witam,od kilku dni
1bardzo nierówna praca silnika
2.problemy z odpaleniem po nocy
3.gaśnięcie silnika na postoju
4.ogromne spalanie (średnie zużycie na mieście w/g komp. 64-76 l/100)
i pokusiłem się o kolejne(drugie w ciągu 3 lat) czyszczenie zaworu egr- po czyszczeniu jak ręką odjął,godzinka pracy a efekt niesamowity w pracy silnika.
Przymierzam się do wymiany świec 170000 tyś na liczniku i nie były wymieniane.I tu pytanie-wymieniać na gorącym czy zimnym silniku?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 18:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Postprzez widmo82 » 10 lip 2015, 09:11

chochlik zjadł Ci przecinek bo raczej pali Ci 6,4-7,6l/100km :) A to możliwe, szczególnie jeśli klima śmiga na maxa w obecnych upałach.

Co do wymiany świec to wg. NGK wymienia się je na zimno:
W dzisiejszych silnikach wyposażonych w głowice aluminiowe po ogrzaniu aluminium rozciąga się więcej niż świeca zapłonowa, co powoduje zablokowanie świecy. Dlatego świece zapłonowe należy wymieniać zasadniczo po całkowitym ochłodzeniu silnika.

https://www.ngk.de/pl/technika-w-szczeg ... montazowe/

Wielu mechaników zanim zdecydują się na wykręcanie, stosuje środek penetrujący "na zimno" i delikatne podgrzewa krótką jazdą. Przy okazji podczas drgań, środek lepiej spenetruje. Następnie po ostygnięciu wykręcamy świece.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez benio42 » 10 lip 2015, 10:02

Nie było chochlika,takie były wskazania komputera przy średnim spalaniu co potwierdziło się po tankowaniu- 10 l a przejechałem raptem 130 km,po czyszczeniu egr spalanie wróciło do normy,co do świec to dzięki za odp.poczwórna meliska i biorę się do wymiany.pzdr.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 18:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Postprzez widmo82 » 10 lip 2015, 10:18

To jednak był chochlik :)
130km – 10l
100km – xl
x=100x10/130
x=7,7
:)
Gdyby palił Ci ok 70l/100 to musiałbyś mieć bak ponad 90l zeby przejechać 130km :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez benio42 » 14 lip 2015, 11:27

Napisałem to co pokazywał komputer i może chochlik był ale w jego układach <lol> a specjalnie tankuje nieraz 10 litrów przy rezerwie żeby sprawdzić spalanie i średnio na 10 l przejeżdżałem200-250 km a ostatnio przy tych "anomaliach" tylko 130km.Ale na szczęście już po problemie.
Dziś z duszą na ramieniu wymieniłem wszystkie świece,jakoś się udało choć były chwile zwątpienia i zimny pot na czole przy wykręcaniu(trzy dni pryskania środkiem penetrującym). Te wykręcone sprawdziłem podłączając do akumulatora i żadna nie zagrzała,czy możliwe żeby wszystkie cztery padły?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 18:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Postprzez kropek101 » 14 lip 2015, 21:32

Jeśli nie były nigdy wymieniane to wszystko jest możliwe. Ja miałem 2 spalone a reszta ledwo co grzała więc i te by za niedługo padły a auto paliło bez problemu.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez widmo82 » 14 lip 2015, 23:23

I tylko pomyslcie ile osob dalo sie namowic na wywalenie FAPa a wystarczylo zmienic swiece :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez waciach » 3 sie 2015, 14:20

Dzisiaj wymieniałem świece u siebie i chciałbym wam wszystkim polecić osobę u której załatwiałem temat. Namiar znalazłem gdzieś na naszym forum ale powtórzę żeby się uchowało :)

MechaniQ z Trzciany pod Warszawą.

Generalnie jest to jednoosobowa firma specjalizująca się tylko w wyciąganiu urwanych świec i wtryskiwaczy (z dojazdem do klienta) ale też można się umówić na wymianę a w razie czego, speca od urwanych świec mamy na miejscu :). Fajne jest to że mechanik podchodzi bardzo ambicjonalnie do świec i tak kombinuje jak tylko może aby świeca wyszła w całości bo jak stwierdził ,daje mu to większą satysfakcję :)
U mnie 198K przebiegu, fabryczne świece, komplet spalony i w równą godzinę, na poczekaniu, wymieniony komplet. Skrzypiały i trzeszczały niemiłosiernie ale tyle kombinował, psikał preparatem do penetracji, kręcił raz w prawo raz w lewo aż wyszły po kolei wszystkie W CAŁOŚCI :) Musze przyznać że emocjii tyle że kawy już nie musiałem pić <glupek2>

Dodam że robota była robiona na gorącym silniku. Przyjechałem, maska w górę, sprawdzenie które świece spalone i wymiana.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 10:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323