Słuchaj no...
ad. 1. pęknięty zderzak...ok, a wziąłeś pod uwagę siły jakie w momencie uderzenia zadziałały na silnik? Skąd wiesz czy coś się tam nie urwało, nie oderwało ... itd. ( selenoidy, czujniki ...) Ja osobiście stawiam na taką właśnie przyczynę i oby to było, bo inaczej koszta....
ad.2. niestety, w przypadku silników CR, jak stać na konia to musi być stać na owies... pewnych rzeczy nie zbadasz w tych silnikach sam, konieczne co najmniej podpięcie pod tester diagnostyczny, choć i to często nie wystarcza, musi byc ktoś kumaty w te klocki ( nowoczesne silniki diesla );
ad. 3. czy uzyskałeś ode mnie taką radę żeby jechać do ASO?? Jak furacz po gwarancji, to możesz śmiało uderzać do mechaniora, ale z tym silnikiem nie do Czesia w Pierdziszewie, tylko do oblatanego w takich sprawach w miarę porządnego warsztatu...
ad.4. "Idzie" to baba do kibla. Używaj słowa "można"... Samemu nie potrafisz tego raczej naprawić, co widać z Twojego posta ( chcesz sprawdzać kable WN, których w dieslu nie ma...). Musisz odwiedzić fachowca i taka jest konkluzja tej dyskusji. Samemu możesz zbyt wiele zepsuć ( Nie znasz się na tych silnikach? Zgadłem?). Chyba, ze sprawa będzie banalna, np. zabrakło paliwa w baku...
I jeszcze jedno, ja cie nie osądzam i współczuję, ale sam sobie raczej nie pomożesz i takie jest klu mojej rady...
W każdym razie powodzonka...