Strona 1 z 21

turbosprężarka (turbina/turbo) – problemy / pytania /wymiana /regeneracja

PostNapisane: 13 mar 2008, 13:38
przez leszeni
witam,
jestem nowy na forum, jak też od kilku dni posiadaczem mazdy 3 z silnikiem 1.6 citd,
zauważyłem dźwięk , gwizd z turbiny pojawiający się przy ok 1800 obr., proszę obeznanych na rzeczy forumowiczów o opinie,

pozdrawiam


Łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.

PostNapisane: 13 mar 2008, 17:31
przez Adaś
leszeni napisał(a):proszę obeznanych na rzeczy forumowiczów o opinie,

Jechałeś kiedyś turbo dieslem lub jakimkolwiek autem z turbosprężarką?
Turbina jest elementem mechanicznym i tak jak inne takie urządzenia hałasuje podczas pracy – w tym przypadku charakterystyczny świst

poza tym przenosze do traktorzystów:)

PostNapisane: 14 mar 2008, 08:37
przez leszeni
jeździłem dieslami i jeżdzę nadal Vw, i nigdy takiego dźwieku nie słyszłałem, chciałem poprostu odpowiedzi innego uzytkownika mazdy 3 1.6 cdti czy też tak ma., proszę o przenisienie pytania z powrotem do działu 3/5/6

PostNapisane: 14 mar 2008, 11:02
przez Yapa
leszeni napisał(a):jeżdzę nadal Vw, i nigdy takiego dźwieku nie słyszłałem

bo diesel Vw jest za głośny :) , dlatego nie słyszysz turbo. moim zdaniem świst to norma

PostNapisane: 14 mar 2008, 11:47
przez rsz
Yapa napisał(a):dlatego nie słyszysz turbo. moim zdaniem świst to norma

A ja uważam, że to nie norma. W mojej "3" nie słyszę działania turbiny (i uprzedając pytania: turbo sprawne – miło wciska w fotel podczas przyśpieszania :) , ze słuchem też nie mam problemu.)

PostNapisane: 14 mar 2008, 12:12
przez leszeni
A ja uważam, że to nie norma.

no właśnie, miałem okazję posłuchać forda focusa c-max z identycznym silnikiem i pewnie turbiną, i także nie słychać żadnego gwizdu z turbiny.
Celem mojego pytania jest uzyskanie Waszych opinii jako użytkowników/mechaników,
nie chciałbym się dać "oskubać" w jakimś serwisie.

PostNapisane: 14 mar 2008, 12:16
przez Yapa
a mocny ten świst?

PostNapisane: 14 mar 2008, 12:25
przez leszeni
ciężko powiedzieć,coś jakby gwizd, jest słyszalny od ok. 1500 obr do ok. 2500 obr,
tak samo przy wzrastaniu i spadaniu obrotów :(

Re: Świst turbiny

PostNapisane: 20 mar 2008, 13:03
przez Halski
zauważyłem dźwięk , gwizd z turbiny pojawiający się przy ok 1800 obr

ja jazdze swoja od 2 lat, 90kkm przebiegu i ten swist-ledwo slyszalny jest-tzreba sie wrecz wsluchac zeby uslyszec, ale to normalne moim zdaniem.

jezdzij na wyzszch obrotach, tak jak benzyna:)
pzdr

PostNapisane: 20 mar 2008, 13:07
przez brii
Jeśli gwizd jest głośny to może gdzieś się pojawiła jakaś delikatna nieszczelność...

PostNapisane: 9 kwi 2008, 13:48
przez jackjn
Mam identyczny problem, gwizd z turbiny. Przy zdjeciu wezyka z turbiny gwizd znika. Nie wiem czy to dokladnie turbina, czytaja forum mozna sie wiele dowiedziec na temat tej przypadlosci. Regeneracja turbiny to wydatek ok 1200-1300zl, ale moze okazaac sie niepotrzebny. Jade do mechanika w najblizszych daniach wiec dam znac co i jak.

PostNapisane: 14 kwi 2008, 13:11
przez jackjn
No i zakonczylo sie na wymianie turbiny :( Tzw regenerowana 1500zl w Poznaniu w firmie TurboTech. Reszte zamontowal juz pan M. Gawlak z Zaniemyśla :)

PostNapisane: 14 kwi 2008, 14:16
przez Riki
jackjn napisał(a):Reszte zamontowal juz pan M. Gawlak z Zaniemyśla


<spoko>

auto odzyskało wigor? :D :)

PostNapisane: 14 kwi 2008, 14:25
przez jackjn
Niestety niebardzo. Mam jeszcze filtr powietrza do wymiany. I cos czuje ze bedzie regulacja zaworow. Juz rozmawialem z panem Gawlakiem. Troche ta turbina piszczy przy dodawaniu gazu na 3 biegu. Moze sie wyrobi jeszcze.

PostNapisane: 14 kwi 2008, 14:33
przez Riki
p. Gawlak zna temat :) myślę że jeśli turbina jest poprawnie zregenerowana to auto będzie jeździło jak trzeba...

PostNapisane: 14 kwi 2008, 14:38
przez leszeni
w moim przypadku auto jeździ normalnie, nie ma żadnych oznak zużycia turbiny, <co?>

PostNapisane: 6 maja 2008, 22:27
przez andrzejbor
Hmm.... ja też od niedawna jestem posiadaczem mazdy 3 1.6 CD i faktycznie słychać świst – dosyć wyraźnie – choć autko ma jak najbardziej odpowiednie osiąg. Mam przejechane 97k. Czyżby wymagało to ingerencji mechanika? A może nic nie ruszać żeby nie dać się naciągnąć skoro działa w porządku? i

PostNapisane: 7 maja 2008, 19:34
przez tom-ko
ja w swojej 626 2.0 DiTD też ma m podobny objaw. Kiedy dodaję gazu i silnik osiąga ok 1800-2000tys. obr. to moja turbina nie świszczy wręcz JĘCZY ( dosłownie) .Jest słyszalny jęk... mam juz prawie 220 tys km przejechanych, z czego ja zrobiłem 10 i nic się z tym nie dzieje... Może trzeba zbierać kasę na nową???

PostNapisane: 10 maja 2008, 01:08
przez gregorb
Ja w swojej slysze tylko jakby wzmocniony szum powietrza, mile dla uszu i z tego co wiem to tak wlasnie powinna sie zachowywac normalna praca, Zreszta ciezko podejrzewac jakakolwiek niezgodnosc skoro mam przejechane dopiero 17,5 tys.km.

PostNapisane: 10 maja 2008, 15:52
przez Lagi
Witam!
U mnie nie słyszę świstu natomiast przy załączeniu turbiny, przy obrotach 1800 – 2000 następuje lekki przysiad mocy szczególnie na 4 i 5 biegu.