Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez kropek101 » 19 kwi 2018, 20:50

Demontaż i do firmy zajmującej się turbinami ocenią stan i pewnie powiedzą że trzeba zregenerować.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez talk_about85 » 20 kwi 2018, 07:55

A gdy zaczynaja sie problemy z turbina to wtedy pojawiaja sie bledy do odczytania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez macvas » 20 kwi 2018, 08:19

Na ogół nie będziesz miał nic, chyba że turbo z jakichś powodów przeładowuje lub nie ładuje wtedy odezwie się czujnik ciśnienia. Generalna zasada jest taka jak opisał kropek101. Do diagnosty, niech zbada układ VGT, a dalej jeśli zajdzie potrzeba to demontaż i oględziny krok po kroku.

Ja rok temu zregenerowałem po całości i nabiłem już 15tkm (na pełnym przelocie). Niedawno przy okazji serwisu olejowego zajrzeliśmy jak to się tam ma i jest gicior. Wszystko ładnie się smaruje, nie ma syfu w połączeniach. Zdaję sobie sprawę, że w tych warunkach takie turbo ma mniejsze szanse na długi resurs, ale dmucha bez porównania lepiej niż przed zabiegiem. <faja>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Qurakao » 1 cze 2018, 11:26

Cześć, od niedawna jestem posiadaczem M3, postanowiłem sam wymienić olej i filtr oleju wg poradnika który znalazłem na forum ( viewtopic.php?f=91&t=98223 ). Odkręciłem więc odme wraz z rura od filtra powietrza do turbo żeby dostać się do filtra oleju. Olej który wlałem to Daxelia 5w30 – nie wiem co było lane wcześniej, obecny przebieg 227k km. Wspominam o tym bo od momentu wymiany oleju silnik po odpaleniu na zimno i wejściu na obroty (2k +) zaczyna dość intensywnie kopcić na niebiesko z wydechu, ewidentnie pali olej, zakładam że to coś z turbo ale nie znam się dlatego chciałbym się upewnić... Nie zauważyłem spadku mocy czy niepokojącego hałasu z komory silnika. Kiedy silnik się rozgrzeje (po przejechaniu ok. 10 km) po wejściu na obroty już nie kopci. Gdzie szukać przyczyny?
Początkujący
 
Od: 13 maja 2018, 15:13
Posty: 3
Auto: BK 2005 (Y6) 1.6

Postprzez kropek101 » 2 cze 2018, 12:32

Sprawdzić turbo separator oleju w odmie czy nie puszcza ale takie dymienie to mogą być pierścienie/ uszczelnienia zaworów a nawet pęknięta uszczelka pod głowicą. Za bardzo się czasem upieracie przy dexili do tego motoru.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez macvas » 2 cze 2018, 23:54

kropek101 napisał(a):Za bardzo się czasem upieracie przy dexili do tego motoru.

Ze swojej praktyki zgadzam się z tym twierdzeniem. Dwie zmiany oleju na LiquiMoly i różnica w kulturze pracy jednostki kolosalna, a z wydechu tylko na czarno – bez upiększaczy jw ;) Do Dexeli nie mam powodu wracać.

Qurakao napisał(a): zakładam że to coś z turbo

w 9 na 10 takich przypadków to będzie trafna diagnoza w tym silniku – szczęśliwie mam to już za sobą :)
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Gochu » 10 cze 2018, 09:54

Może nie napiszę konkretnie o turbosprężarce, ale o ważnym czynniku wpływającym na pracę turbosprężarki jak i całej jednostki napędowej. Powiem krótko, zalejcie panowie do silnika olej Primerol Green Power. Nie ma lepszego oleju na jakim do tej pory jeździłem, a testowałem różne oleje Liqui Moly, Motul itp. Silnik chodzi cichutko, spalanie się zmniejszyło (średnie mam 4,2 według komputera, a lekkiej nogi nie mam) i co najważniejsze jest to pełnysyntetyk, a nie olej typu HC. Jedyny problem to ciężko go dostać, bo trzeba szukać dystrybutora na swoje województwo.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez pokar » 4 lip 2018, 20:49

Zapraszam forumowych mistrzów do rozwikłania mojego problemu. Już czterech mechaników (w tym wysoko cenieni na tym forum mazdziarze oraz spece z ASO z Długołęki) rozłożyło ręce, więc stawka jest wysoka ;)
1. Objawy:
– brak doładowania – auto jeździ jakby nie miało turbo. Coś jak duży fiat. Z przyczepą. Z węglem.
– nie wchodzi na obroty, rozpędzenie auta do 120 km / h (max.) zajmuje kilka minut. Adrenalina 110% jak wjeżdżam na AOW przed TIRa. A pasy rozbiegowe są o połowę za krótkie...
– komputer nie wykazuje ŻADNYCH błędów.
– turbina pracuje cicho, luzy w normie, zmienna geometria pracuje w normie, ale nie ma doładowania.
– żadnych gwizdów, przedmuchów, spalin pod maską.
– pali od pierwszego kopa, nie kopci na żaden kolor, nie bierze oleju. Spalanie w normie lub tylko lekko podniesione, jeśli w ogóle (muszę ją cisnąć, żeby się rozpędzić do tempa roweru Wigry 3 z emerytem za kierownicą, stąd może być wir w baku).
– po dodaniu gazu w o l n o wchodzi na obroty, a ciśnienie doładowania spada z 99kPa na wolnych obrotach do 92kPa zamiast rosnąć.
– po odpięciu wtyczek EGR i / lub przepływki ŻADNEJ zmiany, komputer nadal nie pokazuje błędów
– wszystko zaczęło się na przedwiośniu (zimno, mokro), ledwo dojechałem na miejsce, po zgaszeniu silnika już nie chciała zapalić i pojechała na lawecie do polecanego mazdziarza we Wrocławiu (nazwy nie wymienię).
2. Od tego czasu zostało zrobione:
a. wymiana wtrysków (na używki), zaczęła odpalać i jeździć, ale mocy nie miała.
b. wymiana świec żarowych (na nowe, z przygodami oczywiście -ukręcenie, upalone, wykręcanie, itd.). Zero zmian.
c. czyszczenie dolotu (własnoręczne, a było co czyścić), wymiana uszczelek. Niewielka albo żadna zmiana.
d. czyszczenie EGR (własnoręczne, choć był czysty i słychać było, że pracuje w normie). Żadnych zmian.

3. Aktualne podejrzenia:
* dziura w przewodach wokół turbiny, wielka, to i nie słychać?
* wirnik turbiny od strony gorącej zjedzony i właściwie nie istnieje?
* sterownik silnika szlag trafił, dlatego nie pokazuje błędów i ZERO kontrolek na blacie (kiedyś już tak było)
* EGR mimo czyszczenia nie działa i ciągle otwarty kieruje całe spaliny do wydechu zamiast do silnika?
* szlag trafił przepływkę i ta sieje błędami (ale czemu nie sypie błędami w kompie?)
...

Delikatnie mówiąc jestem już zmęczony widokiem drapiących się w głowę mechaników, sama diagnostyka pochłonęła już trochę kasy i nadal jestem w... Czarnej Białostockiej.
W Was nadzieja – podpowiadajcie!
p.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez Gochu » 5 lip 2018, 13:28

FAP jest w aucie czy usunięty? Dlaczego zamontowałeś używane wtryskiwacze, nie można było zregenerować tych co miałeś wcześniej zamontowanych? Turbiny była zdemontowana i oddana do dobrego zakładu na sprawdzenie? Nie ma bata żeby skaner diagnostyczny nie pokazał żadnych błędów skoro to auto nie chce jechać.


Podstawa to jechać do kogoś z Ids-em aby odczytał błędy, usunąć fapa jeśli jest (tak wiem polecą hejty, że tylko dziad usuwa fap-a ale w tym aucie jeśli jeszcze jest to na bank jest tak zabity, że żadne czyszczenie nie pomoże, trzeba fure wykastować) wyłączyć egr komputerowo i zaslepić bo nie wiadomo czy podczas komputerowego wyłączania będzie egr w pozycji zamkniętej. Oddać wtryskiwacze i turbo do sprawdzenia jeśli nie jesteś wobec nich pewny. Wiele rzeczy przy tym aucie można zrobić samemu i nie trzeba jeździć do mechanika. Cały czas będę powtarzał, że normalny Kowalski jest w stanie naprawić ten samochód bo jest bajecznie prosty w naprawie.

Żebyś bliżej mieszkał to bym Ci ten samochód moment naprawił.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez pokar » 5 lip 2018, 19:36

Fapa nie ma od 4 lat.
Regeneracja była droższa niż wtryskiwacze.
Auto było w zakladzie na Buraczanej (spece od Mazd), w ASO i u polecanego turbiniarza.
Na własne oczy widziałem, że ilość błędów = 0

Co dalej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez tadziol » 5 lip 2018, 21:44

A co było bezpośrednia przyczyna,ze na przedwiośniu zdechła ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pokar » 6 lip 2018, 00:46

Niestety nie wiem. Mechanik zeznaje, że sprawdził wtryski na stole i były zupełnie wyjechane. Ale po tym, jak się poddał, przestałem mu ufać. W każdym razie wymienił wtryski na używki z Anglika z przebiegiem ponoć 90 Kkm i auto zaczęło odpalać i jeździć, ale już bez mocy.
Zapomniałem dodać, że auto ma 273 Kkm (wg licznika).
Ręce opadajo.
Ostatnio edytowano 1 sie 2018, 00:41 przez pokar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez Gochu » 6 lip 2018, 01:56

Przebieg nie ma nic do rzeczy, po prostu nie trafiłeś na dobrego mechanika który zajął by się Twoim autem. Cały czas będę się trzymał wersji, że podstawa to rzetelna diagnostyka ids-em a dopiero później wymiana jakich kolwiek części. Wydasz 100zl a unikniesz zbędnych wydatków.

Prosze nie nazywaj tych osób z ASO czy innych zakładów,, specami'' bo jeśli mieli by choć trochę pojęcia to nie musiał byś teraz szukać pomocy na forum. Dziwne, że jeszcze nie zaproponowali Ci remontu silnika.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez tadziol » 6 lip 2018, 08:28

Wymień wtryskiwacze.
Wg mnie są po prostu przytkane.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pokar » 6 lip 2018, 10:04

na stół do oceny najpierw?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez tadziol » 6 lip 2018, 10:26

Bardzo słusznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez pokar » 6 lip 2018, 10:57

Mogę sam wykręcić wtryski w garażu? Zawieźć do serwisu same wtryski, czy coś jeszcze?
Co z montażem z powrotem? Potrzebny klucz dynamometryczny? Wymienić uszczelnienia / podkładki przy powtórnym montażu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez macvas » 17 lip 2018, 15:09

Chyba przedmówcy mają rację, że trafiłeś na wyjątkowo rozleniwionych mechaników. Tak sobie przeczytałem i jeśli to nie wtryski od wersji 90 konnej to chyba trafiła Ci się siła nieczysta i bez szamana ani rusz :D

Jeśli miałbym coś na poważnie to:
Nim zaczniesz kolejną brudną robotę ja bym poprosił jakiegoś kumatego mecha, aby zdiagnozował organoleptycznie a następnie na upartego zmienił sterowanie turbiną. Widziałem już przypadki, że na ids'ie żadnych wyników a krecią robotę robił zawór podciśnienia. Zawsze to mniej roboty niż z wtryskami
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez pokar » 1 sie 2018, 00:38

Bardzo dziękuję za wszelkie porady i podpowiedzi.
Zdecydowałem sprzedać to auto i znalazłem kupca, który je wziął z dobrodziejstwem inwentarza.
Tymczasowo będę ujeżdżał służbową Skodę, ale serce nadal pracuje w trybie zoom-zoom i zapewne wrócę, więc konto zostawiam aktywne.
Jeszcze raz serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy wspierali mnie radą i pomocą.
Forum Mazdaspeed to kopalnia wiedzy i nawet mnie zachęciło do samodzielnego dbania o auto, co, nie zapominajmy, w obecnych czasach daje +10 pkt. do męskości. :D
Do zobaczenia!
PS. większość mechaników to leniwe dranie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez Thomsonicus » 27 sie 2018, 14:54

Informacyjnie – u mnie zatarła się kierownica zmiennej geometrii. Mechanik uznał że on tego nie zrobi tak, żeby było dobrze, więc turbo poleciało do profesjonalnej firmy zajmującej się regeneracją. Diagnoza potwierdzona – zatarta kierownica VTG, oraz dodatkowo po wykonaniu pomiarów wyszło że luzy poprzeczne wirnika mieszczą się jeszcze w fabrycznych wartościach, natomiast luz wzdłużny już wyszedł poza normę. Wstępna wycena to "do 900 zł za regen całego turbo, albo 300 zł za zmienną geometrię i tylko na to grar:. Postanowiłem zrobić całość, bo turbo już dosyć głośno piszczało i nie chciało mi sie bawić w to dwa razy. Koszt ogólny regeneracji to w moim przypadku 750 zł za kompletną regenerację. Dostałem książeczkę z pomiarami, fakturę i pisemną gwarancję.
Auto rocznik 2006, przebieg 270 tyś na liczniku.
Niestety jak ostatnio w Krakowie próbowałem się ścigać z Ferrari 458 to zostałem objechany, tak więc zastanawiam się nad reklamacją turbo... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323