Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy
Witam. Mam problem jak w temacie. Auto na autostradzie przeżyło awarię turbo- w sekundę rozpadł się wirnik. Skutkiem tego była chmura dymu, auto zgasło. Przy próbach odpalenia, niekeidy łapał i chodził parę sekund, po czym gasł. Wyczyściłem cały układ dolotowy z oleju, smok etc. Zalałem nowy olej, założyłem nowe turbo. Auto nie chce zapalić. Na kompie 0 błędów. Miał ktoś podobny przypadek? Układ może być zapowietrzony, czy mierzyć sprężanie i szukać nowy słupek?
Jak poleci trochę oleju przez odmę do Turbiny i dalej to może coś się stać negatywnego? Czym może to skutkować? A może jest to normalne i nie ma co się przejmować? Jak uważacie Panowie??
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
o tym ze olej jest w dolocie pisza nawet w TIS
WSKAZÓWKA: Przedostawanie się niewielkiej ilości gazów spalinowych do skrzyni korbowej jest zjawiskiem normalnym. Gaz jest przedmuchiwany do układu zasysania powietrza przez układ odpowietrzenia skrzyni korbowej (PCV), który obejmuje oddzielacz oleju. Część oleju silnikowego w postaci pary przedostaje się do układu dolotowego powietrza wraz z gazami przedmuchu (ten olej ma także wpływ na trwałość gniazd zaworowych). Oznacza to, że olej będzie zbierał się w elementach układu ssania i w turbosprężarce. Nie oznacza to, że uszczelniacz olejowy turbosprężarki jest niesprawny. Uszczelniacz olejowy turbosprężarki nie ulegnie uszkodzeniu, jeśli wcześniej nie zostaną uszkodzone łożyska, co spowoduje hałasy podczas pracy turbosprężarki lub zatarcie. Nie należy wymieniać turbosprężarki na nową z powodu obecności oleju w turbosprężarce lub elementach układu wlotowego powietrza. Jeśli wykryta zostanie nieszczelność w złączach, przewodach zasilających lub powrotnych oleju, znajdź i usuń źródło nieszczelności. Nie wymieniaj turbosprężarki na nową z powodu wycieku oleju.
WSKAZÓWKA: Przedostawanie się niewielkiej ilości gazów spalinowych do skrzyni korbowej jest zjawiskiem normalnym. Gaz jest przedmuchiwany do układu zasysania powietrza przez układ odpowietrzenia skrzyni korbowej (PCV), który obejmuje oddzielacz oleju. Część oleju silnikowego w postaci pary przedostaje się do układu dolotowego powietrza wraz z gazami przedmuchu (ten olej ma także wpływ na trwałość gniazd zaworowych). Oznacza to, że olej będzie zbierał się w elementach układu ssania i w turbosprężarce. Nie oznacza to, że uszczelniacz olejowy turbosprężarki jest niesprawny. Uszczelniacz olejowy turbosprężarki nie ulegnie uszkodzeniu, jeśli wcześniej nie zostaną uszkodzone łożyska, co spowoduje hałasy podczas pracy turbosprężarki lub zatarcie. Nie należy wymieniać turbosprężarki na nową z powodu obecności oleju w turbosprężarce lub elementach układu wlotowego powietrza. Jeśli wykryta zostanie nieszczelność w złączach, przewodach zasilających lub powrotnych oleju, znajdź i usuń źródło nieszczelności. Nie wymieniaj turbosprężarki na nową z powodu wycieku oleju.
Witam,
przeczytałem wszystkie wątki na temat turbo i chlapania olejem i nie wiem jak to wreszcie jest. W rurze między turbo a filtrem jest olej, powiedzmy kilka kropli na spodzie rury i na tej podstawie mechanik zalecił wymianę. Jak sprawdzić czy trzeba, dzięki pozdrawiam.
Łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
przeczytałem wszystkie wątki na temat turbo i chlapania olejem i nie wiem jak to wreszcie jest. W rurze między turbo a filtrem jest olej, powiedzmy kilka kropli na spodzie rury i na tej podstawie mechanik zalecił wymianę. Jak sprawdzić czy trzeba, dzięki pozdrawiam.
Łączę z Turbosprężarka – regeneracja, wymiana, problemy.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
To że olej tam jest to wina odmy a nie turbo ,a wine za to ponosi kiepski separator oleju chyba każdy co ma silnik 1,6 diesel ma ten olej w dolocie,jak mechanik ci kazał wymienić turbo po takiej djagnozie to go lepiej zmień
w instrukcji FOrda do tego silnika jest napisane :
"Oględziny i sprawdzanie
WSKAZÓWKA: Przedostawanie się niewielkiej ilości gazów spalinowych do skrzyni korbowej jest zjawiskiem normalnym. Gaz jest przedmuchiwany do układu zasysania powietrza przez układ odpowietrzenia skrzyni korbowej (PCV), który obejmuje oddzielacz oleju. Część oleju silnikowego w postaci pary przedostaje się do układu dolotowego powietrza wraz z gazami przedmuchu (ten olej ma także wpływ na trwałość gniazd zaworowych). Oznacza to, że olej będzie zbierał się w elementach układu ssania i w turbosprężarce. Nie oznacza to, że uszczelniacz olejowy turbosprężarki jest niesprawny. Uszczelniacz olejowy turbosprężarki nie ulegnie uszkodzeniu, jeśli wcześniej nie zostaną uszkodzone łożyska, co spowoduje hałasy podczas pracy turbosprężarki lub zatarcie. Nie należy wymieniać turbosprężarki na nową z powodu obecności oleju w turbosprężarce lub elementach układu wlotowego powietrza. Jeśli wykryta zostanie nieszczelność w złączach, przewodach zasilających lub powrotnych oleju, znajdź i usuń źródło nieszczelności. Nie wymieniaj turbosprężarki na nową z powodu wycieku oleju."
poniżej jak sprawdzić wirnik
Upewnij się, że wirnik turbosprężarki obraca się swobodnie w obudowie.
* 1. W unieruchomionej turbosprężarce delikatnie podnieś wałek (wałek będzie spoczywał na dolnej części łożysk).
* 2. Sprawdź, czy wirnik obraca się swobodnie w obudowie.
Czy wirnik obraca się swobodnie w obudowie bez zbędnych ruchów?
Tak
PRZEJDŹ do A4.
Nie
Zamontuj nową turbosprężarkę.
WSKAZÓWKA: Niewielkie ruchy w łożyskach są zjawiskiem normalnym.
tak mowie manual Forda
z rozmów z kumplem z serwisu Cytryny w tych silnikach jest kłopot z koksowaniem sie oleju! Olej z paprochami trafia na sitko w magistrali olejowej , zapycha ja i odcina smarowania. Wtedy turbo staje dęba. Przeciążenia sa na tyle duże ze hamujący wirnik powoduje zluzowanie sie nakrętki przy kole kompresji ( widoczna po zdjęciu przewodu ts- filtr) która masakruje łopaty
taka jest opowieść z serwisu Cytryny czy w to wierzyć czy nie – nie wiem
a teraz najlepsze – cytryna zaleca wymianę oliwy co 30kkm
a jako akcje po padzie turbiny zaleca plukanke silnika środkiem esso przy użyciu automatu. samo czyszczonko to 2kpln nic tylko mieć cytrynke
no i wydłubują to sito! ale nie jako akcje serwisową, tylko doraźnie po awarii TS
"Oględziny i sprawdzanie
WSKAZÓWKA: Przedostawanie się niewielkiej ilości gazów spalinowych do skrzyni korbowej jest zjawiskiem normalnym. Gaz jest przedmuchiwany do układu zasysania powietrza przez układ odpowietrzenia skrzyni korbowej (PCV), który obejmuje oddzielacz oleju. Część oleju silnikowego w postaci pary przedostaje się do układu dolotowego powietrza wraz z gazami przedmuchu (ten olej ma także wpływ na trwałość gniazd zaworowych). Oznacza to, że olej będzie zbierał się w elementach układu ssania i w turbosprężarce. Nie oznacza to, że uszczelniacz olejowy turbosprężarki jest niesprawny. Uszczelniacz olejowy turbosprężarki nie ulegnie uszkodzeniu, jeśli wcześniej nie zostaną uszkodzone łożyska, co spowoduje hałasy podczas pracy turbosprężarki lub zatarcie. Nie należy wymieniać turbosprężarki na nową z powodu obecności oleju w turbosprężarce lub elementach układu wlotowego powietrza. Jeśli wykryta zostanie nieszczelność w złączach, przewodach zasilających lub powrotnych oleju, znajdź i usuń źródło nieszczelności. Nie wymieniaj turbosprężarki na nową z powodu wycieku oleju."
poniżej jak sprawdzić wirnik
Upewnij się, że wirnik turbosprężarki obraca się swobodnie w obudowie.
* 1. W unieruchomionej turbosprężarce delikatnie podnieś wałek (wałek będzie spoczywał na dolnej części łożysk).
* 2. Sprawdź, czy wirnik obraca się swobodnie w obudowie.
Czy wirnik obraca się swobodnie w obudowie bez zbędnych ruchów?
Tak
PRZEJDŹ do A4.
Nie
Zamontuj nową turbosprężarkę.
WSKAZÓWKA: Niewielkie ruchy w łożyskach są zjawiskiem normalnym.
tak mowie manual Forda
z rozmów z kumplem z serwisu Cytryny w tych silnikach jest kłopot z koksowaniem sie oleju! Olej z paprochami trafia na sitko w magistrali olejowej , zapycha ja i odcina smarowania. Wtedy turbo staje dęba. Przeciążenia sa na tyle duże ze hamujący wirnik powoduje zluzowanie sie nakrętki przy kole kompresji ( widoczna po zdjęciu przewodu ts- filtr) która masakruje łopaty
taka jest opowieść z serwisu Cytryny czy w to wierzyć czy nie – nie wiem
a teraz najlepsze – cytryna zaleca wymianę oliwy co 30kkm
a jako akcje po padzie turbiny zaleca plukanke silnika środkiem esso przy użyciu automatu. samo czyszczonko to 2kpln nic tylko mieć cytrynke
no i wydłubują to sito! ale nie jako akcje serwisową, tylko doraźnie po awarii TS
Witam,
przeczytałem wszystkie wątki na temat turbo i chlapania olejem i nie wiem jak to wreszcie jest. W rurze między turbo a filtrem jest olej, powiedzmy kilka kropli na spodzie rury i na tej podstawie mechanik zalecił wymianę. Dodam jeszcze ze nawet przy zakmietych szybach słychac wycie turbo tak jakby karetka jechała. Jak sprawdzić czy trzeba, dzięki pozdrawiam.
przeczytałem wszystkie wątki na temat turbo i chlapania olejem i nie wiem jak to wreszcie jest. W rurze między turbo a filtrem jest olej, powiedzmy kilka kropli na spodzie rury i na tej podstawie mechanik zalecił wymianę. Dodam jeszcze ze nawet przy zakmietych szybach słychac wycie turbo tak jakby karetka jechała. Jak sprawdzić czy trzeba, dzięki pozdrawiam.
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Od: 5 lip 2010, 21:04
- Posty: 179
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB
Nie rozumiem mechanika... To najnormalniejsza rzecz, że turbo chlapie olejem do dolotu (rury prowadzącej do filtra powietrza). Ja też tak mam i zapewne każdy użytkownik m3. Chcesz wymieniać turbo, bo masz parę kropel oleju w dolocie ? Auto nie ciągnie? masz jakieś niepokojące objawy? Kopci jak lokomotywa?
Możesz odczepić rurę i sprawdzić też luzy w turbinie – dopuszczalne są tylko lekkie promieniowe – z góry na dól i na boki. Osiowe mogą świadczyć o potrzebie regeneracji, wymiany.
Możesz odczepić rurę i sprawdzić też luzy w turbinie – dopuszczalne są tylko lekkie promieniowe – z góry na dól i na boki. Osiowe mogą świadczyć o potrzebie regeneracji, wymiany.
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
Olejem się nie przejmuj, tak jak napisał kolega fixerq każdy z M3 tak ma, ja też to przerabiałem i się zastanawiałem, możesz wsadzić w odmę druciak kuchenny .
Widzę że ktoś ma podobnie jak ja. Sam się nad tym zastanawiam czy to normalny objaw, samochód ciągnie jak należy, oliwy nie ubywa, kie kopci, luzów turbo nie ma, więc niby gitara ale nie wiem czy ten dźwięk jest tak do końca ok. Czy może to mieć jakiś związek z opisywanym ostatnio na forum zapychającym się sitkiem przewodu olejowego turbosprężarki ?.
Dodam jeszcze ze nawet przy zakmietych szybach słychac wycie turbo tak jakby karetka jechała
Widzę że ktoś ma podobnie jak ja. Sam się nad tym zastanawiam czy to normalny objaw, samochód ciągnie jak należy, oliwy nie ubywa, kie kopci, luzów turbo nie ma, więc niby gitara ale nie wiem czy ten dźwięk jest tak do końca ok. Czy może to mieć jakiś związek z opisywanym ostatnio na forum zapychającym się sitkiem przewodu olejowego turbosprężarki ?.
- Od: 26 mar 2009, 09:06
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.
Nie jest to odgłos syczenia, a bardziej pogwizdywanie i słyszalny w zakresie powiedzmy 1300-2100.
Dodam też że gwiżdżenie słychać głównie przy zejściu z obortów.
Zastanawiam się czy nie jest to jakaś miniaturowa nieszczelność, chociaż sprawdzałem ale nic nie wiadomo.
Czy powodem może być niewłaściwie działający zawór podciśnienia ( odpowiednik N75 w innych markach) ?
Jak go sprawdzić ?
Dodam też że gwiżdżenie słychać głównie przy zejściu z obortów.
Zastanawiam się czy nie jest to jakaś miniaturowa nieszczelność, chociaż sprawdzałem ale nic nie wiadomo.
Czy powodem może być niewłaściwie działający zawór podciśnienia ( odpowiednik N75 w innych markach) ?
Jak go sprawdzić ?
- Od: 26 mar 2009, 09:06
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.
no i na 99% dopadło i mnie
od kilku tygodni mam niedobór mocy. dzis nie dałem radzie almerce n16.
logujac parametry scanxlem widzę ze ciśnienie ładnie rośnie do 2.4 ale nie trzyma go przy wyższych obrotach.
znikający olej ( wycieki pod pokrywą) sa pewno powiększone o spalany olej.
dziś kumpel odpalił fure po postoju 8h a ja obserwowałem – efekt – niebieski bąk z wydechu – nie duzy ale jednak!
pod garażem zdjąłem przewód ts – filtr. na ściankach TS wiecej oleju niż dawniej!. Luz promieniowy na wirniku tycke większy i wirnik taki "miękki"
próba odpalenia silnika przy zdjętym przewodzie ujawnił ładne zarzucanie olejem. Ładnie widać jak podczas pracy na wewnętrznej stronie wejscia do ts pojawia sie olej. tak ładnie się zaczernia
w poniedziałek jade do http://www.turboservice.pl – Sadowski jest ponoś autorytetem odnośnie TS. ( wg Jaksy)
zobaczymy co powie
i teraz sie zastanawiam czy 1) dac do regeneracji – 600 -1300 pln
2) kupic nowa 2200
3) czy kupić uzywke – 800 -1000
najsensowniej wyglada opcja 2 bo mam nowke turbine i sam sobie o nią od poczatku dbam!
od kilku tygodni mam niedobór mocy. dzis nie dałem radzie almerce n16.
logujac parametry scanxlem widzę ze ciśnienie ładnie rośnie do 2.4 ale nie trzyma go przy wyższych obrotach.
znikający olej ( wycieki pod pokrywą) sa pewno powiększone o spalany olej.
dziś kumpel odpalił fure po postoju 8h a ja obserwowałem – efekt – niebieski bąk z wydechu – nie duzy ale jednak!
pod garażem zdjąłem przewód ts – filtr. na ściankach TS wiecej oleju niż dawniej!. Luz promieniowy na wirniku tycke większy i wirnik taki "miękki"
próba odpalenia silnika przy zdjętym przewodzie ujawnił ładne zarzucanie olejem. Ładnie widać jak podczas pracy na wewnętrznej stronie wejscia do ts pojawia sie olej. tak ładnie się zaczernia
w poniedziałek jade do http://www.turboservice.pl – Sadowski jest ponoś autorytetem odnośnie TS. ( wg Jaksy)
zobaczymy co powie
i teraz sie zastanawiam czy 1) dac do regeneracji – 600 -1300 pln
2) kupic nowa 2200
3) czy kupić uzywke – 800 -1000
najsensowniej wyglada opcja 2 bo mam nowke turbine i sam sobie o nią od poczatku dbam!
a teraz poproszę o nazwanie tego tematu jakoś po ludzku
vqsoft napisał(a):teraz sie zastanawiam czy 1) dac do regeneracji – 600 -1300 pln
i znowu masz "nówkę" za połowę mniej niż 2200 zł
P.S.
Tyle czasu na forum i tak nazwany temat nie spodziewałem się tego po Tobie vqsoft, zawiodłem się
Po za tym temat zdublowany i musi trafić do kosza, co stanie się wkrótce (spoko przeniosę posty po znajomości )
viewtopic.php?f=91&t=109340&p=1851705&hilit=turbo#p1851705
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości