Strona 1 z 1

Skaczace obroty, przygasanie itp-problem rozwiazany!!!!

PostNapisane: 31 sty 2008, 20:32
przez Halski
Mazda 3, 1.6 diesel, 80tys przebiegu

MAM PROBLEMA:)
Walcze z tym od ok miesiaca i "czuje niemoc"
Jak jest zimna-skacza mi bardzo obroty, nie gasnie, ale przygasa co kilka sekund, podobnie jak jade na wolnych jak jest zimny silnik tez zaczyna dławic-skakac-wtedy czasami pojawia sie "chmura czarna" z wydechu. Jak sie rozgrzeje-objawy ustaja, nie skacze, nie dlawi sie itp.
Bylem na diagnostyce (komp), ale nic nie wykryto, powymienialem wszystkie filtry (Olej, Paliwo, Powietrze), olej , paliwko juz tankowalem ze 30 razy-Shell...i tez bez zadnego rezultatu->nic to nie poprawilo.
Odpala bez problemu, spalanie bez zmian, jak rozgrzana i na wyzszych obrotach przyspiesza dobrze.

Moze ktos zetknal sie z czyms takim w Dieslu-bo ja juz nie wiem do jakiego speca mam jechac, a serwis Mazdy w Poznaniu-umowilem sie, ale w przeddzien zadzwonili, ze nie da rady-ponoc komp im padl do sprawdzenia...moim zdaniem sciema <jelen>


Krotko-dzieki dla Jaksy i xAndy ze wsparcie merytoryczne, generalnie zwiedzilem kilkanascie warsztatow....no comment. Pomoc przyszla z Auto Ksiezyno przez telefon-przemili ludzie powiedzieli: rozkrec filtr powietrza, benzynka ekstrakcyjna i przeczysc wszystko lacznie z przeplywomierzem...tak zrobilem i dziala--> nie skacze, nie dymi, auto wrocilo do zycia-ja tez!!!!

Pozdrawiam
Halski

PostNapisane: 3 lut 2008, 21:09
przez xANDy
Ten silnik to jednostka koncernu PSA – montowana w focusie II, peugeotach i cytrynkach. Chyba każdy serwis powinien dogadać się z nim (o ile nie ma tam jakiegoś dziwnego osprzętu silnika).
Może to być wiele rzeczy – od zapchanego filtra albo katalizatora do padniętej pompy/wtrysków.

PostNapisane: 4 lut 2008, 12:30
przez Halski
Może to być wiele rzeczy – od zapchanego filtra albo katalizatora do padniętej pompy/wtrysków.

...no wlasnie-to jak wróżenie z fusów....

jednostka owszem jak w Focusie II, ale jakos nie bardzo OBD chcial sie z nim "skontaktowac"--> tak czy inaczej dzis kolejny MAGIK za niego sie zabierze, mam nadzieje z jakims rezultatem pozytywnym:)

Halski

PostNapisane: 4 lut 2008, 12:35
przez xANDy
Na elementach osprzętu silnika sprawdź jakiego masz producenta: denso, delphi, siemens, boch...

PostNapisane: 8 lut 2008, 22:53
przez Sagitari
Nie znam się zupełnie na nowoczesnych dieslach, ale ja bym obstawiał pompę wtryskową. Nie musi to być awaria. W archaicznym dieslu, taki jak mój, gdy się ustawi za niską dawkę paliwa na pompie, to na zimnym silniku właśnie też tak skacze i przerywa. U ciebie zapewne dawką paliwa steruje komputer i tu należałoby szukać przyczyny. Do ASO nie masz co jechać, lepiej od razu szukać jakiegoś wyspecjalizowanego warsztatu od diesla

PostNapisane: 8 lut 2008, 23:36
przez Riki
Sagitari napisał(a):ja bym obstawiał pompę wtryskową


Ten element nie występuje w tym silniku....

PostNapisane: 9 lut 2008, 22:56
przez Halski
jakos nie bardzo OBD chcial sie z nim "skontaktowac"--> tak czy inaczej dzis kolejny MAGIK za niego sie zabierze, mam nadzieje z jakims rezultatem pozytywnym:)

Bylem u magika kolejnego-komp podlaczony i ...znow punkt wyjscia-nic nie wykazalo. Nie wiem od czego zaczac, czy sprawdzac wtryski, czy jakis (jaki??) czujnik, czy katalizator, czy nie wiem co...

Halski[/quote]

PostNapisane: 9 lut 2008, 23:21
przez xANDy
Ten silnik jest nam właściwie nieznany
Na pewno będzie na nim znał się Sławek Kordyl – Gorzów Wlkp. ASO Mazdy – na forum znajdziesz go jako Dlugi

PostNapisane: 27 kwi 2008, 17:57
przez Lagi
Mam to samo ale nie pomogło

PostNapisane: 27 kwi 2008, 18:12
przez Jaksa
xANDy napisał(a):Ten silnik jest nam właściwie nieznany
Dlatego kupiłem trojke z takim silnikiem aby wiedziec co i jak <lol>

PostNapisane: 1 maja 2008, 19:30
przez MarekW
Cześć tak wtrącę swoje 3 grosze.

Kolega kiedyś miał toyotę z dieslem 1.9 który pochodził od Peguota i co się okazało, że fachowcy z ASO Peguota próbowali się podłączyć pod komputer i nie mogli się dogadać (oni po francusku a toyota po japońsku ;–).
Tylko ASO toyoty podłączając swój komputerek dogadywali się z tym silnikiem od Peguota.
Wniosek taki, że może i silnik jest tem sam (lub prawie taki sam np. inny osprzęt), ale interfejs diagnostyczny jest zmieniany i adoptowany indywidualnie. Więc może się okazać, że da się dogać z FORDEM czy Citroenem a z Mazdą nie.
Ja kiedyś walczyłem z OBDII i swoja DITD to jakoś ostatecznie zniechęciła mnie. W necie nie ma informacji jak wygląda transmija po OBD z MAZDA jak w niej siedzi DITD. Na forum nikt nie raczył podzielić się wiedzą .. liczyłem na Newbe .. :–(

Obecnie wystarczy mi wymiganie błędów (to i tak dużo).

Standardowe tanie interfejsy bazujące na np. ELMe nie gadają z MAZDA jak siedzi w niej diesel DITD.. jak benzyna to inna rozmowa.
Co do póżniejszych konstrukcji to MAZDA wprowadziła standard CAN.

Pozdrawiam
M.

Problem z obrotami na biegu jałowym i czarny dymek

PostNapisane: 28 paź 2008, 19:37
przez Lagi
Mam kilka pytań:
1) Od pewnego czasu mam pewien problem a mianowicie przy uruchomieniu zimnego silnika obroty nie są regularne, co jakieś 10 sekund lekko spadają i zaraz powracają. Gdy już silnik się rozgrzeje objawy te ustępują.
2) Zauważyłem również, że z rury wydechowej wydobywa się dosyć czarny dymek, którego wcześniej nie było. Z tego co wyczytałem na forum możnna spróbować przeczyścić zawór EGR – i tutaj mam pytanko – gdzie on dokładnie jest??
3) Przy otwartej klapie stojąc przodem do silnika słychać w lewej cześci syk jakby "uchodził jakiś gaz" – tak mam od początku kupna samochodu- czy to jest normalne??

[Usunięte]

PostNapisane: 30 paź 2008, 22:06
przez Lagi
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 paź 2012, 11:30.
Powód: podbijanie

PostNapisane: 30 paź 2008, 23:08
przez BlackM3
Ten "syk" po lewej, to pewnie pompa wody i tak ma "syczeć" ;) . No chyba, że masz nieszczelny dolot i gdzieś "uchodzi ten gaz".
Co do EGR na górze działu Diesel, masz relacje z różnych udoskonaleń mazd. Między innymi moją z wymiany/czyszczenia EGR właśnie w maździe 3. Masz zdjęcia i dokładny opis jak to zrobić. Trzeba troszkę się wysilić i poszukać.
A za obroty na biegu jałowym odpowiedzialny jest silnik krokowy. Może z nim coś nie tak. Choć szwankujący EGR, też może zakłócać pracę silnika.Trzeba to zdiagnozować. A na forum, to raczej ciężkie w wykonaniu ;)

PostNapisane: 4 lis 2008, 20:38
przez Lagi
Niestety przeczyszczenie zaworu egr nie przyniosło zmian a autko coraz gorzej chodzi – dusi się i kopci :–(

PostNapisane: 4 lis 2008, 22:18
przez BlackM3
Byłeś na diagnostyce komputerowej?

PostNapisane: 7 lis 2008, 18:52
przez Lagi
Okazało się dzisiaj, że jeden wtrysk jest walnięty. I teraz moje pytanie ile będzie mnie to kosztowało :–) ? Czy polecicie jakiś dobry warsztacik w oklicach Katowic lub Częstochowy. Jak się do tego zabrać??

EDIT:
Dzwoniłem właśnie do Diesel Adamczyk w Piekarach Śląskich z pytaniem czy zrobią mi ten wtrysk i gość się zapytał czy osprzęt (pompa i wtryski) są Bosch-a. Czy ktoś mi napisze jaki on jest?

EDIT(13.11):
Autko oddałem do serwisu w Woźnikach Dyrdy. Wynik: wtryskiwacze w kiepskim stanie. Nowe – 850 sztuka, regeneracja 450 zł/szt lub kupno używanych które kształtują się w cenie od 650 zł d0 1200 zł za komplet. Czy może ktoś się wypowiedzieć co do kupna używanych i ich użycia – jak kupić dobre :–))

[Usunięte]

PostNapisane: 7 lis 2008, 20:01
przez Lagi
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 paź 2012, 11:31.
Powód: post pod postem

[Usunięte]

PostNapisane: 13 lis 2008, 20:40
przez Lagi
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 paź 2012, 11:31.
Powód: post pod postem

PostNapisane: 9 maja 2023, 15:00
przez zadra
emmaorabelle napisał(a):Halski,
Cieszy mnie, że udało Ci się rozwiązać problem ze swoim samochodem.



Ty tak na serio?
Odpisujesz na kolejny historyczny post dotyczący auta którego właściciel dawno zmienił, dodatkowo od ponad 5 lat nie zawitał na forum.. :|

Chcesz sobie postów ponabijać, to na elektrodę wskocz i tam pisz..