Niezidentyfikowany błąd komputera: P138B

Postprzez BlackM3 » 25 paź 2008, 10:54

Byłem jakiś czas temu na diagnostyce i pojawił się niezidentyfikowany błąd P138B.
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć co on oznacza? Jak sprawdzić czego dotyczy ten błąd? Zadzwonić do Japonii?
Problemy z samochodem zaczęły się z dnia na dzień – słabo przyspiesza, silnik nieładnie, głośno pracuje, przy przyspieszaniu pojawia się metaliczny odgłos z komory silnika, poza tym spaliny mają dziwny – nienaturalny zapach. I jeszcze jedno – odłączyłem przepływomierz, a praca silnika nic a nic się nie zmieniła – ani lepiej, ani gorzej.

Znalazłem w internecie kilka osób, których dotknął ten sam problem.
Np tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1112217.html

Jeśli ktoś jest w stanie pomóc, to dajcie znać, bo już naprawdę kończy mi się cierpliwość do tego auta.
Czy jest możliwe, że komputer sygnalizuje błąd, którego nie potrafi określić, a jest to błąd przepływomierza?
Ostatnio edytowano 25 paź 2008, 18:06 przez BlackM3, łącznie edytowano 1 raz
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Krisek » 25 paź 2008, 16:28

P138B PCM / Vorglühmodul: system voltage.
P138B Glow Plug Control Module System Voltage


Forgot to mention there is an issue with the glow plug relay on these due to water running down the ground cable into the relay housing ( BJB ) Grin Grin Give it a look


ma sense to szczegulnie ze Koledze z elektrody stalo sie to z dnia nadzien ..

tutaj jakas testowa procedura do forda ale powinna sie przydac
http://www.asashop.org/autoinc/july2006/techtips.htm
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez BlackM3 » 25 paź 2008, 16:45

Krisek a dałbyś rade nakreślić to po Polsku, bo nie śmigam aż tak obcojęzycznie? :)
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Krisek » 25 paź 2008, 17:01

Moldul odpowiedzialny za swiece zarowe – cos nietak z napieciem...

ten cytat...

Ze jest problem z Relay – Przekaznikiem od swiec zarowych ...
Woda dostaje sie po kablu do skrzynki z przekaznikiem ... – sprawdz to ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez BlackM3 » 25 paź 2008, 17:03

Dzięki Krisek. A możesz powiedzieć skąd wyczaiłeś co to za błąd?
I jeszcze pytanie, gdzie szukać w aucie tej skrzynki z przekaźnikiem świec żarowych?
I jeszcze jedno – czy nie byłoby tak, że gdyby to był problem z przekaźnikiem, samochód niechętnie by odpalał? Mój pali jak złoto. Problem jest po odpaleniu – rzęzi, klekocze, a przy przyspieszaniu (nazwijmy to przyspieszaniem :| ) ten denerwujący metaliczny pogłos.
Poradźcie co zrobić
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

PostTen post został usunięty przez CezaR83 25 lis 2010, 19:04.
Powód: pusty post

Postprzez Krisek » 26 paź 2008, 19:33

z googla ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez BlackM3 » 28 paź 2008, 18:23

A jeszcze jedno pytano – skąd mam wiedzieć jakie wartości powinien wskazywać przepływomierz, żeby uznać, że działa dobrze lub nie?
I skąd wiedzieć jak dokładnie podłączyć miernik do przepływki? Szukałem w necie, ale nie ma precyzyjnych informacji?
--------------------------------
Znalazłem na innym forum informację, że problemy z przekaźnikiem świeć żarowych, mogą powodować utratę mocy w samochodzie. Czy jest to realne? Błąd o którym kiedyś wspominałem P138b nad się pojawia, gdy jestem na diagnostyce, więc jest chyba jakiś problem. Generalnie samochód jest strasznie zmulony. Co ciekawe – diametralna poprawa następuję podczas deszczu – samochód się ożywia i dużo płynniej i żwawiej przyspiesza.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez japonec » 25 lis 2010, 12:01

Łącze z tym tematem...
_________
witam serdecznie wszystkich i proszę o pomoc
moje cacko to Mazda 3 1,6 D 109KM 2005 r. osobiście użytkuję od dwóch lat. Wczoraj pozwoliłem sobie oddalić się od domu kilkadziesiąt kilometrów i po kilku godzinach postoju po uruchomieniu nie zgasła mi kontrolka silnika. Zdarzyło się to pierwszy raz więc usilnie szukałem warsztatu z komputerem bo do domu daleko i nie wiem czy mogę jechać. Udało się uprzejmy Pan znalazł ,,okienko" i wpiął komputer, wykazało 5 usterek:
1)P0341 czujnik położenia wału rozrządu-sygnał poza zakresem,
2)P2458 rozbieżność ciśnień filtra cząstek stałych,
3)P138B,
4)P0698,
5)P2584
Trzy ostatnie błędy nie były opisane. Miły Pan stwierdził, że wyjaśnienie wszystkich błędów wymaga czasu bo musiałby sprawdzać i szukać a japończyki to nie jego specjalność, niemniej stwierdził, że mogę spokojnie wrócić do domu i wtedy zająć się sprawdzaniem. Wykasował błędy i powiedział, że powinno być OK. Faktycznie po wyjeździe z warsztatu lampka nie świeciła. W drodze powrotnej zatrzymywałem się dwa razy. Po pierwszym postoju (kilka minut) i uruchomieniu silnika lampka zgasła, po drugim około 1 godz już nie i cały czas świeciła. Jeżeli ktoś wie co to są za błędy te nie opisane i jak poważne są wszystkie wykazane usterki i czy przy takich usterkach mogę poruszać się swoim cackiem to proszę o kilka zdań. Obawiam się, że w swojej ,,wichurze" to ja wielkich fachowców nie znajdę
Początkujący
 
Od: 12 lis 2008, 21:15
Posty: 5
Skąd: choszczno
Auto: MAZ 3 2005 1,6D

Postprzez CezaR83 » 25 lis 2010, 15:11

Witaj, japonec
w tym temacie masz cos o P138B, P2584 widze ze tez jest na forum. P0698 to Sensor Reference Voltage C Circuit Low

Polecam opcje SZUKAJ w prawym górnym rogu

Zakresy błędów:
Przykład błędu P0301
Obrazek
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2105 (49/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez radzi89 » 25 lis 2010, 18:52

CazaR83 zaimponowales mi <rotfl>

----------
Czy ten śmiech na końcu nie jest ironiczny :>
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez japonec » 27 lis 2010, 10:08

wielkie dzięki CezaR83, masz rację na forum jest już trochę informacji o błędach <nauka>
Początkujący
 
Od: 12 lis 2008, 21:15
Posty: 5
Skąd: choszczno
Auto: MAZ 3 2005 1,6D

Postprzez radzi89 » 27 lis 2010, 10:51

oczywiscie, ze nie jest :D bardziej zazdrosc niz ironia :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez maniekk1905 » 2 kwi 2011, 16:39

Witam, u mnie tan sam problem:/ Brak dynamiki i głośna praca silnika. Komputer wyświetla błąd P138B. Ktoś się już uporał z tymi problemami? Jeśli tak to w jaki sposób?
maniekk1905
 

Postprzez BlackM3 » 4 kwi 2011, 20:31

Cytuję z innego forum:

Zobacz pełną wersję : [C-MAX MK1] Sprawdzenie świec żarowych – błąd P138B zagadka rozwiązana
merchel
27-11-2010, 23:46
Witam,
Dziś rozwiązałem zagadkę tajemniczego błędu P138B, który notorycznie się pojawiał. W sieci niewiele jest na ten temat, jedynie ogólne informacje że dotyczy modułu świec żarowych. Okazało się , że winowajcą była jedna ze świec żarowych, która miała zwarcie do masy. Co ciekawe, to fakt że aby sprawdzić świece żarowe wcale nie trzeba ich wykręcać z korpusu silnika. Wystarczy rozpiąć wtyczkę 4-pinową , która znajduje się w pobliżu pokrywy rozrządu. Mierząc rezystancję pomiędzy poszczególnymi pinami a masą silnika można stwierdzić czy świeca jest uszkodzona.

Przy sprawnej świecy rezystancja ta wynosi ok 1 Ohm. Mierząc rezystancję pomiędzy pinami we wtyczce będzie odpowiednio ok 2 Ohm , ponieważ wtedy mamy 2 świece połączone szeregowo ( poprzez masę silnika).

Przy świecy uszkodzonej " na przerwę” czyli przepalonej będzie brak rezystancji . Przy świecy zwartej do masy rezystancja pomiędzy pinem a masą będzie ok 0 Ohm a rezystancja pomiędzy pinami we wtyczce będzie tylko rezystancją jednej świecy czyli ok 1 Ohm zamiast 2 Ohm

Żeby być w 100% pewnym można podłączyć do kolejnych pinów przewód od plusa akumulatora z wpiętym szeregowo amperomierzem i bezpiecznikiem np 30A.
Przy sprawnej świecy popłynie prąd ok 11 A , przy uszkodzonej " na przerwę" prąd nie popłynie czyli 0 , natomiast przy świecy zwartej do masy prąd będzie bardzo duży i bezpiecznik się przepali.

Może się komuś przyda ....:razz:
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez albertbysior » 11 sie 2011, 00:17

Czy ktoś wie co oznacza taki błąd:
P2006-Sterowanie kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? Zablokowane w położeiu zamkniętym. ECU:$7E8
Czy ktoś rozumie coś z tego? Proszę o pomoc <co?>
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 23:47
Posty: 27
Skąd: k.Opoczna
Auto: Mazda 3; 1.6 benz/lpg; 2004r

Postprzez akostarek » 11 sie 2011, 10:56

w ASO dali mi wydruk z opisem błędu P138B:
Obrazek

albertbysior napisał(a):P2006-Sterowanie kołem jezdnym kanałów układu dolotowego?

może to coś z układem zmiennych długości kanałów dolotowych ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez albertbysior » 11 sie 2011, 22:09

<co?> a jaśniej kolego mógłbyś? tzn których części może się to tyczy, ja niestety mechanikiem nie jestem
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 23:47
Posty: 27
Skąd: k.Opoczna
Auto: Mazda 3; 1.6 benz/lpg; 2004r

Postprzez akostarek » 6 paź 2011, 20:20

Dzisiaj postanowiłem powalczyć z tym P138B, powoli robi się chłodniej, auto mam od czerwca więc postanowiłem na początek sprawdzić świece żarowe. Okazało się, że wszystkie 4 świece mają rezystancję jak w instrukcjach serwisowych mazdy – 1,3 Ohm (miernik ma max 5% błędu). Podłączenie wydaje się być OK, więc zostaje mi sprawdzić przekaźnik. Wie ktoś gdzie on się znajduje ?

Edit: najprawdopodobniej będzie to przekaźnik produkcji FoMoCo o nr 3M5T-12A343-AA.

pozdro.
Ostatnio edytowano 8 paź 2011, 16:45 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez cbr » 6 paź 2011, 22:05

Zapewne w skrzynce bezpieczników przy akumulatorze, jednak gdy próbowałem go namierzyć nie udało mi się bo nie było opisane <glupek2> Gdyby ktoś to znalazł to dajcie zdjęcie bądź samo oznaczenie. Ja sprawdzałem świece żarówka i kabelkami do aku. Wszystkie też ok, a błąd jest.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323