Niezidentyfikowany błąd komputera: P138B
Byłem jakiś czas temu na diagnostyce i pojawił się niezidentyfikowany błąd P138B.
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć co on oznacza? Jak sprawdzić czego dotyczy ten błąd? Zadzwonić do Japonii?
Problemy z samochodem zaczęły się z dnia na dzień – słabo przyspiesza, silnik nieładnie, głośno pracuje, przy przyspieszaniu pojawia się metaliczny odgłos z komory silnika, poza tym spaliny mają dziwny – nienaturalny zapach. I jeszcze jedno – odłączyłem przepływomierz, a praca silnika nic a nic się nie zmieniła – ani lepiej, ani gorzej.
Znalazłem w internecie kilka osób, których dotknął ten sam problem.
Np tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1112217.html
Jeśli ktoś jest w stanie pomóc, to dajcie znać, bo już naprawdę kończy mi się cierpliwość do tego auta.
Czy jest możliwe, że komputer sygnalizuje błąd, którego nie potrafi określić, a jest to błąd przepływomierza?
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć co on oznacza? Jak sprawdzić czego dotyczy ten błąd? Zadzwonić do Japonii?
Problemy z samochodem zaczęły się z dnia na dzień – słabo przyspiesza, silnik nieładnie, głośno pracuje, przy przyspieszaniu pojawia się metaliczny odgłos z komory silnika, poza tym spaliny mają dziwny – nienaturalny zapach. I jeszcze jedno – odłączyłem przepływomierz, a praca silnika nic a nic się nie zmieniła – ani lepiej, ani gorzej.
Znalazłem w internecie kilka osób, których dotknął ten sam problem.
Np tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1112217.html
Jeśli ktoś jest w stanie pomóc, to dajcie znać, bo już naprawdę kończy mi się cierpliwość do tego auta.
Czy jest możliwe, że komputer sygnalizuje błąd, którego nie potrafi określić, a jest to błąd przepływomierza?
Ostatnio edytowano 25 paź 2008, 18:06 przez BlackM3, łącznie edytowano 1 raz
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
P138B PCM / Vorglühmodul: system voltage.
P138B Glow Plug Control Module System Voltage
ma sense to szczegulnie ze Koledze z elektrody stalo sie to z dnia nadzien ..
tutaj jakas testowa procedura do forda ale powinna sie przydac
http://www.asashop.org/autoinc/july2006/techtips.htm
P138B Glow Plug Control Module System Voltage
Forgot to mention there is an issue with the glow plug relay on these due to water running down the ground cable into the relay housing ( BJB ) Grin Grin Give it a look
ma sense to szczegulnie ze Koledze z elektrody stalo sie to z dnia nadzien ..
tutaj jakas testowa procedura do forda ale powinna sie przydac
http://www.asashop.org/autoinc/july2006/techtips.htm
Dzięki Krisek. A możesz powiedzieć skąd wyczaiłeś co to za błąd?
I jeszcze pytanie, gdzie szukać w aucie tej skrzynki z przekaźnikiem świec żarowych?
I jeszcze jedno – czy nie byłoby tak, że gdyby to był problem z przekaźnikiem, samochód niechętnie by odpalał? Mój pali jak złoto. Problem jest po odpaleniu – rzęzi, klekocze, a przy przyspieszaniu (nazwijmy to przyspieszaniem ) ten denerwujący metaliczny pogłos.
Poradźcie co zrobić
I jeszcze pytanie, gdzie szukać w aucie tej skrzynki z przekaźnikiem świec żarowych?
I jeszcze jedno – czy nie byłoby tak, że gdyby to był problem z przekaźnikiem, samochód niechętnie by odpalał? Mój pali jak złoto. Problem jest po odpaleniu – rzęzi, klekocze, a przy przyspieszaniu (nazwijmy to przyspieszaniem ) ten denerwujący metaliczny pogłos.
Poradźcie co zrobić
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
A jeszcze jedno pytano – skąd mam wiedzieć jakie wartości powinien wskazywać przepływomierz, żeby uznać, że działa dobrze lub nie?
I skąd wiedzieć jak dokładnie podłączyć miernik do przepływki? Szukałem w necie, ale nie ma precyzyjnych informacji?
--------------------------------
Znalazłem na innym forum informację, że problemy z przekaźnikiem świeć żarowych, mogą powodować utratę mocy w samochodzie. Czy jest to realne? Błąd o którym kiedyś wspominałem P138b nad się pojawia, gdy jestem na diagnostyce, więc jest chyba jakiś problem. Generalnie samochód jest strasznie zmulony. Co ciekawe – diametralna poprawa następuję podczas deszczu – samochód się ożywia i dużo płynniej i żwawiej przyspiesza.
I skąd wiedzieć jak dokładnie podłączyć miernik do przepływki? Szukałem w necie, ale nie ma precyzyjnych informacji?
--------------------------------
Znalazłem na innym forum informację, że problemy z przekaźnikiem świeć żarowych, mogą powodować utratę mocy w samochodzie. Czy jest to realne? Błąd o którym kiedyś wspominałem P138b nad się pojawia, gdy jestem na diagnostyce, więc jest chyba jakiś problem. Generalnie samochód jest strasznie zmulony. Co ciekawe – diametralna poprawa następuję podczas deszczu – samochód się ożywia i dużo płynniej i żwawiej przyspiesza.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Łącze z tym tematem...
_________
witam serdecznie wszystkich i proszę o pomoc
moje cacko to Mazda 3 1,6 D 109KM 2005 r. osobiście użytkuję od dwóch lat. Wczoraj pozwoliłem sobie oddalić się od domu kilkadziesiąt kilometrów i po kilku godzinach postoju po uruchomieniu nie zgasła mi kontrolka silnika. Zdarzyło się to pierwszy raz więc usilnie szukałem warsztatu z komputerem bo do domu daleko i nie wiem czy mogę jechać. Udało się uprzejmy Pan znalazł ,,okienko" i wpiął komputer, wykazało 5 usterek:
1)P0341 czujnik położenia wału rozrządu-sygnał poza zakresem,
2)P2458 rozbieżność ciśnień filtra cząstek stałych,
3)P138B,
4)P0698,
5)P2584
Trzy ostatnie błędy nie były opisane. Miły Pan stwierdził, że wyjaśnienie wszystkich błędów wymaga czasu bo musiałby sprawdzać i szukać a japończyki to nie jego specjalność, niemniej stwierdził, że mogę spokojnie wrócić do domu i wtedy zająć się sprawdzaniem. Wykasował błędy i powiedział, że powinno być OK. Faktycznie po wyjeździe z warsztatu lampka nie świeciła. W drodze powrotnej zatrzymywałem się dwa razy. Po pierwszym postoju (kilka minut) i uruchomieniu silnika lampka zgasła, po drugim około 1 godz już nie i cały czas świeciła. Jeżeli ktoś wie co to są za błędy te nie opisane i jak poważne są wszystkie wykazane usterki i czy przy takich usterkach mogę poruszać się swoim cackiem to proszę o kilka zdań. Obawiam się, że w swojej ,,wichurze" to ja wielkich fachowców nie znajdę
_________
witam serdecznie wszystkich i proszę o pomoc
moje cacko to Mazda 3 1,6 D 109KM 2005 r. osobiście użytkuję od dwóch lat. Wczoraj pozwoliłem sobie oddalić się od domu kilkadziesiąt kilometrów i po kilku godzinach postoju po uruchomieniu nie zgasła mi kontrolka silnika. Zdarzyło się to pierwszy raz więc usilnie szukałem warsztatu z komputerem bo do domu daleko i nie wiem czy mogę jechać. Udało się uprzejmy Pan znalazł ,,okienko" i wpiął komputer, wykazało 5 usterek:
1)P0341 czujnik położenia wału rozrządu-sygnał poza zakresem,
2)P2458 rozbieżność ciśnień filtra cząstek stałych,
3)P138B,
4)P0698,
5)P2584
Trzy ostatnie błędy nie były opisane. Miły Pan stwierdził, że wyjaśnienie wszystkich błędów wymaga czasu bo musiałby sprawdzać i szukać a japończyki to nie jego specjalność, niemniej stwierdził, że mogę spokojnie wrócić do domu i wtedy zająć się sprawdzaniem. Wykasował błędy i powiedział, że powinno być OK. Faktycznie po wyjeździe z warsztatu lampka nie świeciła. W drodze powrotnej zatrzymywałem się dwa razy. Po pierwszym postoju (kilka minut) i uruchomieniu silnika lampka zgasła, po drugim około 1 godz już nie i cały czas świeciła. Jeżeli ktoś wie co to są za błędy te nie opisane i jak poważne są wszystkie wykazane usterki i czy przy takich usterkach mogę poruszać się swoim cackiem to proszę o kilka zdań. Obawiam się, że w swojej ,,wichurze" to ja wielkich fachowców nie znajdę
- Od: 12 lis 2008, 21:15
- Posty: 5
- Skąd: choszczno
- Auto: MAZ 3 2005 1,6D
Witaj, japonec
w tym temacie masz cos o P138B, P2584 widze ze tez jest na forum. P0698 to Sensor Reference Voltage C Circuit Low
Polecam opcje SZUKAJ w prawym górnym rogu
Zakresy błędów:
Przykład błędu P0301
w tym temacie masz cos o P138B, P2584 widze ze tez jest na forum. P0698 to Sensor Reference Voltage C Circuit Low
Polecam opcje SZUKAJ w prawym górnym rogu
Zakresy błędów:
Przykład błędu P0301
CazaR83 zaimponowales mi
----------
Czy ten śmiech na końcu nie jest ironiczny
----------
Czy ten śmiech na końcu nie jest ironiczny
oczywiscie, ze nie jest bardziej zazdrosc niz ironia
Witam, u mnie tan sam problem:/ Brak dynamiki i głośna praca silnika. Komputer wyświetla błąd P138B. Ktoś się już uporał z tymi problemami? Jeśli tak to w jaki sposób?
-
maniekk1905
Cytuję z innego forum:
Zobacz pełną wersję : [C-MAX MK1] Sprawdzenie świec żarowych – błąd P138B zagadka rozwiązana
merchel
27-11-2010, 23:46
Witam,
Dziś rozwiązałem zagadkę tajemniczego błędu P138B, który notorycznie się pojawiał. W sieci niewiele jest na ten temat, jedynie ogólne informacje że dotyczy modułu świec żarowych. Okazało się , że winowajcą była jedna ze świec żarowych, która miała zwarcie do masy. Co ciekawe, to fakt że aby sprawdzić świece żarowe wcale nie trzeba ich wykręcać z korpusu silnika. Wystarczy rozpiąć wtyczkę 4-pinową , która znajduje się w pobliżu pokrywy rozrządu. Mierząc rezystancję pomiędzy poszczególnymi pinami a masą silnika można stwierdzić czy świeca jest uszkodzona.
Przy sprawnej świecy rezystancja ta wynosi ok 1 Ohm. Mierząc rezystancję pomiędzy pinami we wtyczce będzie odpowiednio ok 2 Ohm , ponieważ wtedy mamy 2 świece połączone szeregowo ( poprzez masę silnika).
Przy świecy uszkodzonej " na przerwę” czyli przepalonej będzie brak rezystancji . Przy świecy zwartej do masy rezystancja pomiędzy pinem a masą będzie ok 0 Ohm a rezystancja pomiędzy pinami we wtyczce będzie tylko rezystancją jednej świecy czyli ok 1 Ohm zamiast 2 Ohm
Żeby być w 100% pewnym można podłączyć do kolejnych pinów przewód od plusa akumulatora z wpiętym szeregowo amperomierzem i bezpiecznikiem np 30A.
Przy sprawnej świecy popłynie prąd ok 11 A , przy uszkodzonej " na przerwę" prąd nie popłynie czyli 0 , natomiast przy świecy zwartej do masy prąd będzie bardzo duży i bezpiecznik się przepali.
Może się komuś przyda ....:razz:
Zobacz pełną wersję : [C-MAX MK1] Sprawdzenie świec żarowych – błąd P138B zagadka rozwiązana
merchel
27-11-2010, 23:46
Witam,
Dziś rozwiązałem zagadkę tajemniczego błędu P138B, który notorycznie się pojawiał. W sieci niewiele jest na ten temat, jedynie ogólne informacje że dotyczy modułu świec żarowych. Okazało się , że winowajcą była jedna ze świec żarowych, która miała zwarcie do masy. Co ciekawe, to fakt że aby sprawdzić świece żarowe wcale nie trzeba ich wykręcać z korpusu silnika. Wystarczy rozpiąć wtyczkę 4-pinową , która znajduje się w pobliżu pokrywy rozrządu. Mierząc rezystancję pomiędzy poszczególnymi pinami a masą silnika można stwierdzić czy świeca jest uszkodzona.
Przy sprawnej świecy rezystancja ta wynosi ok 1 Ohm. Mierząc rezystancję pomiędzy pinami we wtyczce będzie odpowiednio ok 2 Ohm , ponieważ wtedy mamy 2 świece połączone szeregowo ( poprzez masę silnika).
Przy świecy uszkodzonej " na przerwę” czyli przepalonej będzie brak rezystancji . Przy świecy zwartej do masy rezystancja pomiędzy pinem a masą będzie ok 0 Ohm a rezystancja pomiędzy pinami we wtyczce będzie tylko rezystancją jednej świecy czyli ok 1 Ohm zamiast 2 Ohm
Żeby być w 100% pewnym można podłączyć do kolejnych pinów przewód od plusa akumulatora z wpiętym szeregowo amperomierzem i bezpiecznikiem np 30A.
Przy sprawnej świecy popłynie prąd ok 11 A , przy uszkodzonej " na przerwę" prąd nie popłynie czyli 0 , natomiast przy świecy zwartej do masy prąd będzie bardzo duży i bezpiecznik się przepali.
Może się komuś przyda ....:razz:
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Czy ktoś wie co oznacza taki błąd:
P2006-Sterowanie kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? Zablokowane w położeiu zamkniętym. ECU:$7E8
Czy ktoś rozumie coś z tego? Proszę o pomoc
P2006-Sterowanie kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? Zablokowane w położeiu zamkniętym. ECU:$7E8
Czy ktoś rozumie coś z tego? Proszę o pomoc
- Od: 9 cze 2011, 23:47
- Posty: 27
- Skąd: k.Opoczna
- Auto: Mazda 3; 1.6 benz/lpg; 2004r
a jaśniej kolego mógłbyś? tzn których części może się to tyczy, ja niestety mechanikiem nie jestem
- Od: 9 cze 2011, 23:47
- Posty: 27
- Skąd: k.Opoczna
- Auto: Mazda 3; 1.6 benz/lpg; 2004r
Dzisiaj postanowiłem powalczyć z tym P138B, powoli robi się chłodniej, auto mam od czerwca więc postanowiłem na początek sprawdzić świece żarowe. Okazało się, że wszystkie 4 świece mają rezystancję jak w instrukcjach serwisowych mazdy – 1,3 Ohm (miernik ma max 5% błędu). Podłączenie wydaje się być OK, więc zostaje mi sprawdzić przekaźnik. Wie ktoś gdzie on się znajduje ?
Edit: najprawdopodobniej będzie to przekaźnik produkcji FoMoCo o nr 3M5T-12A343-AA.
pozdro.
Edit: najprawdopodobniej będzie to przekaźnik produkcji FoMoCo o nr 3M5T-12A343-AA.
pozdro.
Ostatnio edytowano 8 paź 2011, 16:45 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Zapewne w skrzynce bezpieczników przy akumulatorze, jednak gdy próbowałem go namierzyć nie udało mi się bo nie było opisane Gdyby ktoś to znalazł to dajcie zdjęcie bądź samo oznaczenie. Ja sprawdzałem świece żarówka i kabelkami do aku. Wszystkie też ok, a błąd jest.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości