Fotorelacja – wymiana/czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin(EGR)
gdZie ja taką kupię? na allegro nie ma
Dopisano 13 sie 2015, 15:13:
Zadzwoniłem dziś do mechanika który zaślepił egr, powiedział że zawsze on zaślepia rurkę egr która wchodzi w dolot i żadnej zaślepki nie wstawia w sam zawór, i komputerowo wyłącza egr czy to fachowo zrobione? jestem po wyczyszczeniu egr, komputer obd 327 pokazał znów ten błąd p1412, natomiast gdy wyciągnąłem zawór egr i podłączyłem go pod czujnik i żadnej reakcji nie ma po odpaleniu jak i zgaszeniu auta więc chyba naprawdę jest wyłączony komputerowo skoro tak mówił.
Dopisano 13 sie 2015, 15:13:
Zadzwoniłem dziś do mechanika który zaślepił egr, powiedział że zawsze on zaślepia rurkę egr która wchodzi w dolot i żadnej zaślepki nie wstawia w sam zawór, i komputerowo wyłącza egr czy to fachowo zrobione? jestem po wyczyszczeniu egr, komputer obd 327 pokazał znów ten błąd p1412, natomiast gdy wyciągnąłem zawór egr i podłączyłem go pod czujnik i żadnej reakcji nie ma po odpaleniu jak i zgaszeniu auta więc chyba naprawdę jest wyłączony komputerowo skoro tak mówił.
- Od: 23 sty 2015, 17:31
- Posty: 15
- Skąd: Poznań/ Gniezno
- Auto: Mazda 3, 1.6 CD 109km, 2005r,163tys przebiegu
Witam, posypał mi się zawór EGR w mojej mazdzie 3 BK 2004. I cały zawór zawiera wbudowany "kabelek", a w ofertach katalogowych są tylko zawory ze złączami. Znalazłem identyczny z wyglądu ale przeznaczony do Forda Focusa. Orientuje się ktoś czy jest to ten sam zawór co w Mazdach?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130201730301-VAL700409-zawor-egr,scr_dItems.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130201730301-VAL700409-zawor-egr,scr_dItems.html
- Od: 5 wrz 2014, 17:19
- Posty: 7
Witam, mam M3 i ostatnio zaczął mi drastycznie dokuczać EGR, generalnie zawór był już czyszczony natomiast mimo wszystko lub się przyciąć, zwykle zostawiając błędu w komputerze generujące "muła", których kasowanie przywracało dynamikę jazdy, ostatnio pojawiły się nowe objawy słaba dynamika na 1 biegu oraz szarpanie przy stałej prędkości w zakresie 1400 -1800 obr/min (strasznie uciążliwe przy poruszaniu się po mieście), nie wiem czy słusznie obwiniam za to EGR.
i teraz zasadniczo przyszedł czas na pytania :
1. Jak sprawdzić czy szarpanie i brak dynamiki jazdy to wina EGR a nie przykładowo przepływomierza?
2. Czy ktoś ślepił EGR dziurawą zaślepką (np. http://allegro.pl/25-zaslepka-egr-ford- ... 98051.html) bez gmerania w komputerze, przy okazji wymiany planuję właśnie zaślepienie go czymś takim gdyż wyczytałem że dziurawa zaślepka nie wywala CheckEngine i nie wymusza modyfikacji komputera. Czy ktoś może to potwierdzić bądź zdementować
kolego k3dar, zawór do którego podałeś link też jest ze złączka + przedłużona kabelkiem, inna sprawą ze w fokusach jest praktycznie ten sam silnik co w M3 i często części z fokusów pasują do mazd.
i teraz zasadniczo przyszedł czas na pytania :
1. Jak sprawdzić czy szarpanie i brak dynamiki jazdy to wina EGR a nie przykładowo przepływomierza?
2. Czy ktoś ślepił EGR dziurawą zaślepką (np. http://allegro.pl/25-zaslepka-egr-ford- ... 98051.html) bez gmerania w komputerze, przy okazji wymiany planuję właśnie zaślepienie go czymś takim gdyż wyczytałem że dziurawa zaślepka nie wywala CheckEngine i nie wymusza modyfikacji komputera. Czy ktoś może to potwierdzić bądź zdementować
kolego k3dar, zawór do którego podałeś link też jest ze złączka + przedłużona kabelkiem, inna sprawą ze w fokusach jest praktycznie ten sam silnik co w M3 i często części z fokusów pasują do mazd.
- Od: 12 wrz 2014, 11:32
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1,6 Diesel 109KM
przepływkę możesz odpiąć – i zobaczysz różnicę.
EGR gdy zaślepisz to zmieni się masa powietrza przepływającego przez MAF w trakcie działania EGR (gdy spaliny lecą w dolot) i wywali czeka na desce. Możliwe że jeśli zaślepisz go "nie do końca" to nie będzie powodował zapalenia się czeka ale nie będzie to też w 100% dobre... ponieważ spaliny jednak będą się dostawać do dolotu co może powodować zły skład mieszanki paliwo/powietrze i mazda zacznie dymic, dynamika spadnie...
co do części od foki – pasują.
EGR gdy zaślepisz to zmieni się masa powietrza przepływającego przez MAF w trakcie działania EGR (gdy spaliny lecą w dolot) i wywali czeka na desce. Możliwe że jeśli zaślepisz go "nie do końca" to nie będzie powodował zapalenia się czeka ale nie będzie to też w 100% dobre... ponieważ spaliny jednak będą się dostawać do dolotu co może powodować zły skład mieszanki paliwo/powietrze i mazda zacznie dymic, dynamika spadnie...
co do części od foki – pasują.
Witam a wie może ktoś gdzie znajduje się EGR w silniku benzynowym 1.6 ?
- Od: 21 lis 2015, 11:13
- Posty: 32
- Auto: mazda 3 1.6l Z6-VE
Witam czyściłem już egr kilka razy ale pewnie teraz padł całkowicie i wyskakuje ciagle błąd związany z egr i moje pytanie jak zakupie nowy egr i po założeniu jak mam zrobić ta adaptacje posiadam takie cudo: INTERFEJS OBD2 ELM327 BLUETOOTH
I drugie pytanie jest kilka ergow tzw. Firm produkujących obojętnie który kupić czy coś polecacie i najważniejsze mój egr ma kabel z wtyczka a wszystkie nowe maja sama wtyczkę odrazu przy erg-u co z tym zrobic
I drugie pytanie jest kilka ergow tzw. Firm produkujących obojętnie który kupić czy coś polecacie i najważniejsze mój egr ma kabel z wtyczka a wszystkie nowe maja sama wtyczkę odrazu przy erg-u co z tym zrobic
Ostatnio edytowano 3 sty 2016, 13:53 przez pitmen86, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 28 lip 2012, 17:55
- Posty: 34
- Skąd: Łódź, Warszawa
- Auto: Mazda 3 bk 1.6 diesel 109km
rok. 2004-2005 silnik Y6
a może ktoś zrobić zdjęcie gdzie ten zawór jest
- Od: 21 lis 2015, 11:13
- Posty: 32
- Auto: mazda 3 1.6l Z6-VE
Przecież to jest fotorelacja i na początku tematu masz zdjęcia.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
dziękuję pitmen86 jak się ciepło zrobi to lukne bo teraz nie chce połamać jakiś plastików. Jak by było na początku zdjęcie to bym nie pytał
- Od: 21 lis 2015, 11:13
- Posty: 32
- Auto: mazda 3 1.6l Z6-VE
No na pierwszej stronie wątku masz zdjęcia – ściągnij osłonę silnika i popatrz od strony przyszybia. Widać zawór jak byk...
Hej, tez mi wywalilo egr na kompie, a na desce nie.?.
Kopcenie na bialo, auto gasnie po 4 sekundach jak zatrybi to tylko do 2500 tys i wiecej nie wkreci. Dojechalem do mechanika ,,ledwo, komp i blad egr, wiec go zabralem ze soba i zaczalem grzebac zeczywiscie ten korek w czesci metalowej korpusie bardzo ciezko bylo ruszyc ale dalem rade i teraz tak lekko chodzi ze wystarczy przekrecic korpus i sam leci na zamkniecie
I teraz moje pytanie i teza odnosnie elektromagnesu..oczywiscie postanowilem go rozebrac tu uwaga na sprezyne i teraz tak ten wielki beben ma jakby trzy skoki. Po dwugodzinnej zabawie ogarnalem o co chodzi ale nie do konca..
Jak go dostalem to jeden skok byl na srodku nastawu ale moge ustawic jeszcze dwie kombinacje tego bebna zeby skok byl na poczatku nastawu albo na koncu nastawu....Prosze niech ktos mi wytlumaczy po co sa te skoki jakby magnetyczne ale na zwyklych magnesach???? Czy to ma jakie kolwiek znaczenie czy dopiero przy adaptacji sie to ustawia. Elektrozawor oczywiscie zlozony na zamknieciu.
Po co sa te skoki ?
M3 1,6 HDI 2007.
Kopcenie na bialo, auto gasnie po 4 sekundach jak zatrybi to tylko do 2500 tys i wiecej nie wkreci. Dojechalem do mechanika ,,ledwo, komp i blad egr, wiec go zabralem ze soba i zaczalem grzebac zeczywiscie ten korek w czesci metalowej korpusie bardzo ciezko bylo ruszyc ale dalem rade i teraz tak lekko chodzi ze wystarczy przekrecic korpus i sam leci na zamkniecie
I teraz moje pytanie i teza odnosnie elektromagnesu..oczywiscie postanowilem go rozebrac tu uwaga na sprezyne i teraz tak ten wielki beben ma jakby trzy skoki. Po dwugodzinnej zabawie ogarnalem o co chodzi ale nie do konca..
Jak go dostalem to jeden skok byl na srodku nastawu ale moge ustawic jeszcze dwie kombinacje tego bebna zeby skok byl na poczatku nastawu albo na koncu nastawu....Prosze niech ktos mi wytlumaczy po co sa te skoki jakby magnetyczne ale na zwyklych magnesach???? Czy to ma jakie kolwiek znaczenie czy dopiero przy adaptacji sie to ustawia. Elektrozawor oczywiscie zlozony na zamknieciu.
Po co sa te skoki ?
M3 1,6 HDI 2007.
- Od: 29 lis 2009, 12:35
- Posty: 23
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.
Witam Wszystkich,
Czy ktoś z forumowiczów zamontował u siebie EGR ''bez kabla'' i dorabiał sobie jakaś przejściówkę ?
Pytam ponieważ znalazłem EGR bez kabla który jest znacznie tańszy od tego z kablem, choć sprzedawca deklaruje ze pasuje do mojego auta.
Dopisano 24 sie 2016, 22:49:
czy ktoś mógłby wrzucić prostą instrukcję adaptacji EGR za pomocą Forscan ?
Czy ktoś z forumowiczów zamontował u siebie EGR ''bez kabla'' i dorabiał sobie jakaś przejściówkę ?
Pytam ponieważ znalazłem EGR bez kabla który jest znacznie tańszy od tego z kablem, choć sprzedawca deklaruje ze pasuje do mojego auta.
Dopisano 24 sie 2016, 22:49:
czy ktoś mógłby wrzucić prostą instrukcję adaptacji EGR za pomocą Forscan ?
- Od: 21 maja 2015, 16:56
- Posty: 41
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.
U mnie ojawy zabrudzonego EGR były następujące:
W trasie nagle straciłem moc. Zero dynamiki. Zero przyspieszenia. Maksymalna prędkosc 80 km/h.
W programie FordScan odczytałem błędy EGR:
– P0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
– P042E Exhaust Gas Recirculation A Control Stuck Open
Rozebrałem EGR, ale nie było zbytnio widać większego zanieczyszczenia, które by zablokowało zawór. Tam w środku wszystko jest czarne, ale benzyną nie mogłem tego doczyścić. Jednak jak postukałem trochę młotkiem, to powypadały kawałki węglą z zakamarków.
Złożyłem EGR, skasowałem błędy i samochód śmiga.
W trasie nagle straciłem moc. Zero dynamiki. Zero przyspieszenia. Maksymalna prędkosc 80 km/h.
W programie FordScan odczytałem błędy EGR:
– P0404 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
– P042E Exhaust Gas Recirculation A Control Stuck Open
Rozebrałem EGR, ale nie było zbytnio widać większego zanieczyszczenia, które by zablokowało zawór. Tam w środku wszystko jest czarne, ale benzyną nie mogłem tego doczyścić. Jednak jak postukałem trochę młotkiem, to powypadały kawałki węglą z zakamarków.
Złożyłem EGR, skasowałem błędy i samochód śmiga.
Benzyną ciężko się czyści ten czarny syf.
Wypróbowałem płyn do mycia felg K2 ROTON i doskonale się sprawdził. Wszystko rozpuścił.
Natomiast mam taki problem, że silnik na zimno nierówno pracuje.
Jak się rozgrzeje to jest OK. Równe obroty.
Czytałem, że trzeba robić adaptacje EGR po czyszczeniu. Czy ktoś robił taką operacje?
Wypróbowałem płyn do mycia felg K2 ROTON i doskonale się sprawdził. Wszystko rozpuścił.
Natomiast mam taki problem, że silnik na zimno nierówno pracuje.
Jak się rozgrzeje to jest OK. Równe obroty.
Czytałem, że trzeba robić adaptacje EGR po czyszczeniu. Czy ktoś robił taką operacje?
Pierwsze słysze o adaptacji po czyszczeniu.. Ja u siebie ostatnio czyściłem zawór użyłem ropy i sprężonego powietrza i póki co jest ok(zrobiłem już z 6kkm). Przy wymianie zaworu trzeba go zaadaptować
A znajdę instrukcję jak odkręcić EGR w mazda 3 1.6 benzyna 2004r hatchback? Albo mi się odłamLy śruby mocujące albo się wykrecily bo jest luźny i halasuje od drgania silnika walac w metalowe części.slaby dostęp tam jest..narazie między zawór a miejsce do ktorego jest zawór przykrecony dwiema srubami ściągnąłem kawałek gumowej uszczelki żeby tak strasznie nie drgalo.
-
pemsi88
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości