Fotorelacja – wymiana/czyszczenie zaworu recyrkulacji spalin(EGR)

Postprzez SiN4don » 4 lis 2012, 20:56

cbr napisał(a):
SiN4don napisał(a):Szczerze mówiąc to chyba dopóki nie stawiasz za sobą zasłony dymnej nie przejmowałbym się.

Jak zamulisz konkretnie auto, jazda do 2k rpm spokojna, nie dynamiczna to będzie puszczała takie cos:
Obrazek
Jak dym się rozszedł to za sobą nic nie widziałem :P I od tej pory staram się przynajmniej raz na jeden bak pociągnąć auto do 3.5k rpm do 4 przynajmniej :) A i normalna zmiana biegów przy 2.5k też pomaga w tym :)


:| nice :D

Pójdę za radą, bo mimo iż na motostat zaznaczam, że jeżdżę dynamicznie, to chyba jednak za mało dynamicznie... tak do 2,5 rpm po mieście max. Ale obiecuję poprawę :)
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Bartoliniusz » 5 lis 2012, 01:28

O jakbym swoja madzie widzial raz na jakis czas. Zastosuje sie do rady <spoko>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez Bolo124 » 5 lis 2012, 23:29

jasna pała ale bąk <spoko>

ja tam mojej nie żałuje biegi zmieniam przy 2,5 do 3,5
jak wyprzedzam to ciagne do 4- 4,5 i może dzieki temu za soba takiego syfu nie zostawiam
moim zdaniem jazda na 2 tys to meka dla tego modelu przetestowałem z takimi obrotami jechałem 1400km na wakacje w jedna strone wiadomo oszczednosc paliwa ,po zaliczeniu trasy jak wszystkich wywaliłem z bryki postanowilem ja przedmuchać i wtedy własnie puściła podobnego bąka trzeba było pare razy ja przeciagnac zeby nie pierdziała na czarno i sie odmuliła
po tym doswiadczeniu twierdze co wyżej napisałem jazdna w okolicach 2 tys to katowanie silnika tak samo jak jazda na 4 tys
ja i żona mamy podobny styl jazdy w/g zasad na zimnym nie katowac a pózniej w zakresie od 2,3 do 3,5 i jest ok
przy wyprzedzaniu to jest baczuszek w porównaniu do tego
a na calej tej trasie zaoszczedziłem moze z 10l paliwa
bez sensu bo chwile trwało zanim magdalena doszła do formy z przed wyjazdu

ale nie kumam ludzi co mówia ze ropniakiem jezdzi sie do 2 tys bo ekonomicznie <glupek2>
mi z dystrybutora wychodzi srednie 5,1 l a oszczednosc 0,3 do 0,5l do mnie nie przemawia biorac pod uwage problemy z dynamika silnika i bakami <rotfl>a co za tym idzie z egrem , itd.
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez Ralf2107 » 7 lis 2012, 19:30

Bolo124 Jak Twoja madzia pali 5,1l przy kręceniu jej do 3,5k na mieście to pozostaje tylko pozazdrościć, moja przy normalnej (do 2,5k) jeździe pali 6-6,5l/100km
Do 2k można jeździć tdi lub sdi to wtedy są bardzo ekonomiczne, a że nie muszą spełniać euro4 czy nawet euro3 to im to nie szkodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez akostarek » 7 lis 2012, 21:57

oprócz tego zamyka licznik :P więc to jakiś niereprezentatywny model :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Bolo124 » 7 lis 2012, 23:36

czesc chłopaki

licznik zamknołem raz :D
pewnie było z wiatrem ,obiecałem ze zrobie zdjecie ,próbowałem jakiś miesiąc temu ale doszedlem do 220 i ni huhu dalej , pewnie złe paliwo zalałem <glupek2>
5,1 l to jazda mieszana
w miescie pewnie bedzie koło 6 l ale nigy nie przekulałem całego baku
ale srednia z wakacji przy medowatej jezdzie w okolicach 2 tys 4,5l liczonez tankowań
ale to sie nie powtórzy za bardzo muli fure taka jazda a efektem był mega bąk z <dupa> mojego samochodziku
a z ostatnich nowinek szlak trafił zamykanie z kluczyka ( kluczyk typu scyzoryk)
na razie nie mam czasu na dochodzenie
jezeli ktos miał taki problem jestem otwarty na porady

jeszcze co do predkosci maksymalnych ostatnio mój szwagier nabył mazdzioche
przejechał sie moja i tez stwierdził ze ma większego kopa
swoja poleciał 190 moja na tym samym odcinku 210 i wymiekł <spoko>
na wiosne spróbuje jeszcze raz moze sie uda (czekam na butle z nitro bo ta mam pusta
fjanie ze sie taki model udał tylko szkoda ze w tym roku toche mi portfel przetrzepało
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez dobrzyn22 » 8 lis 2012, 12:01

kolejne posty nie dot. tematu wątku będą usuwane
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zylka85 » 12 lis 2012, 15:41

kudlaty napisał(a):Autor pisze że trzeba zrobić adaptacje przez IDSa. To robi się po każdym czyszczeniu czy tylko po wymianie na nowy? Przy zaworze jest jakaś uszczelka metalowa którą można założyć drugi raz po wyczyszczeniu czy trzeba kupić nową? Wolał bym być przygotowany zanim to wszystko rozbiorę:) Nic mi się z EGR nie dzieje, błędy nie wyskakują, ale mam przejechane 140tys i od 40tys na pewno egr nie był czyszczony (wcześniej inny właściciel). Wolę zapobiegać niż leczyć więc chciałbym go wyczyścić


Czy to jest ta uszczelka?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelka-zaworu-EGR-1.4-1.6-TDCi-1229959-FORD/1489
Przymierzam się do czyszczenia EGR i zanim wyjmę zawór to chciałbym już uszczelkę mieć w rękach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez cbr » 12 lis 2012, 18:17

Dokładnie ta.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Dragan » 14 gru 2012, 21:24

w zeszł tygodniu przy pomocy tego poradnika oraz zaślepki z allegro, pozbyłem się problemu z zaworem. poszło szybko i sprawnie, bo nie trzeba rozłączać rur. po zabiegu madzia ożyła, a nawet mam wrażenie że lepiej się zbiera na wolnych obrotach. zrobiłem na razie jakieś 300 km, żaden błąd nie wyskakuje, a w kompa nie ingerowałem. pytanie czy błąd musi wyskoczyć, czy są wersje ecu które nie raportują zaślepionego egra? a jeśli błąd wyskoczy to gdzie można adaptować soft i jaki tego koszt mniej więcej?
Dragan
 

Postprzez bjorm » 15 gru 2012, 21:38

witam kolegów, dziś trochę pojeździłem po mieście i jednak muszę się wziąć chyba za ten EGR. nie będę nawet jechać na diagnostykę bo o EGR to w ASO przed zakupem mi mówili że jakieś błędy daje. do dziś nie miałem kontrolki silnika. jazda autem wygląda tak że z racji że jeżdżę "asekuracyjnie", nieważne czy miasto czy trasa kręcę do 2,5-2,7 krpm i zmiana, tylko właśnie z tym kręceniem jest słabo, dodaję gazu a on się powoli zbiera, zacząłem się nawet zastanawiać czy nie jest to może ... ślizganie się sprzęgła, na 4,5 biegu nigdy czegoś takiego nie zauważyłem ale te 1,2,3 to jakoś tak dziwnie się piłują, wydaje mi się że za słabo magda przyśpiesza w odniesieniu do rpm'ów. kiedyś pamiętam nagle coś się "odblokowało" i takie samo dodawanie gazu powodowało szybkie wskoki na odpowiednie rpmy, jechało się płynnie i lekko.
co jeszcze powinienem sprawdzić (pod kątem zamulenia) zanim wyczyszczę EGR ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Bolo124 » 16 gru 2012, 12:30

przepływomierz
poczytaj o moich przygodach
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez bjorm » 18 gru 2012, 15:50

takie ogólne pytanie zadam ponieważ jestem laikiem ;)
jak już będę czyścić EGR i przepływomierz to co mam rozumieć pod "czyszczeniem" ? mam to polewać tą benzyna ekstrakcyjną i później suszyć suszarką ? w międzyczasie mam to szmatką czyścić ? a mogę sprężarką delikatnie to owiewać ? pytam o to wszystko bo w większości fotorelacji dochodzi się do momentu czyszczenia ale nie ma nic o samej technice czyszczenia ;)
w przypadku przepływomierza mam brać coś do czyszczenia gaźników, jakąś firmę polecacie lub jakiegoś środka mam unikać jak ognia ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez dobrzyn22 » 18 gru 2012, 18:25

bjorm napisał(a):pytam o to wszystko bo w większości fotorelacji dochodzi się do momentu czyszczenia ale nie ma nic o samej technice czyszczenia ;)

bo każdy stosuje inną technikę ;)
generalnie jakiś środek do czyszczenia...Jeśli chodzi o EGR to luz, jakiś kawałek szmatki(małą szczoteczka??).Natomiat jeśli chodzi o przepływomierz, to już trzeba bardzo delikatnie(chyba, że chodziło Ci o przepustnicę ?? ;) )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bjorm » 18 gru 2012, 19:59

czyli EGR mogę spokojnie szczoteczką czy szmatką czyścić ? przepływomierz to ten gdzie łatwo te "gorące druty/blaszki" uszkodzić więc tam rozumiem że tylko polewam czy psikam, suszę powietrzem – tak ze 3 razy i zostawiam do wyschnięcia ? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez dobrzyn22 » 18 gru 2012, 20:39

bjorm napisał(a):przepływomierz to ten gdzie łatwo te "gorące druty/blaszki" uszkodzić

<ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bjorm » 18 gru 2012, 21:18

przytakujesz w celu zaakcentowania, żeby robić to bardzo ostrożnie czy aby przytaknąć dalszej części mojej wypowiedzi odnośnie przepływomierza ? a może to i to ? ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez vqsoft » 18 gru 2012, 21:42

dziś przyjechał do mnie kolega z forum – fura nie działa tak jak kiedyś – po czyszczeniu EGra
podpinamy są błedy p1412 i p0404. Logujemy magde a tam doładowanie 0.5 bara i ok 0.7 przy 3000rpm
słabooo
do tego egr wg mnie wiesza sie na self tescie. Brak charakterystycznego szurania zaworu po zgaszeniu silnika.. słychać tylko jęki i próby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez dobrzyn22 » 18 gru 2012, 23:02

bjorm napisał(a):przytakujesz w celu zaakcentowania, żeby robić to bardzo ostrożnie

<ok> ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bjorm » 18 gru 2012, 23:20

vqsoft napisał(a):dziś przyjechał do mnie kolega z forum – fura nie działa tak jak kiedyś – po czyszczeniu EGra
podpinamy są błedy p1412 i p0404. Logujemy magde a tam doładowanie 0.5 bara i ok 0.7 przy 3000rpm
słabooo
do tego egr wg mnie wiesza sie na self tescie. Brak charakterystycznego szurania zaworu po zgaszeniu silnika.. słychać tylko jęki i próby

tak właśnie sobie kombinowałem czy przed zabawą z EGR'em nie kupić ELM327 ...
i jaka diagnoza i recepta u kolegi ze słabym doładowaniem ? doładowanie jakim softem da się sprawdzić (bo jest ich mnogość) ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323