Strona 1 z 1

Wymiana rozrządu – informacje / pytania

PostNapisane: 6 wrz 2008, 14:40
przez PrzemekP19872
Dzwoniłem do serwisu i pytałem się po jakim czasie wymienia się pasek rozrządu i powiedziano mi że po 240000 czy to prawda??

PostNapisane: 6 wrz 2008, 15:00
przez Gość
Wydaje mi sie ze nie. Pasek jest w dieslu w M6 i M3. Ksiazka przewiduje okres wymiany w M6 co 120 tys. km i wydaje mi sie ze w M3 jest tak samo.Jesli masz ksiazke to warto zagladnac, poszukaj powinno byc napisane : engine timing belt albo engine cam belt.

PostNapisane: 7 wrz 2008, 10:40
przez mtaranti
Instrukcja też podaje 240 000 km

PostNapisane: 7 wrz 2008, 13:39
przez Gość
podobno tak jest,ale czy warto ryzykowac? Osobiscie wymianilbym na 120k,dla wewnetrznego spokoju.Zagladnij do kosza,tam cos jest o pasku ale z tego co pamietam nie za wiele.

PostNapisane: 7 wrz 2008, 15:24
przez brii
W Maździe nie ma TeDI ;) (Mitsu je montują). Czy przypadkiem w 1.6HDi nie ma łańcucha i wymiany co 240 000km? :)

PostNapisane: 7 wrz 2008, 17:32
przez Gość
brii napisał(a): Czy przypadkiem w 1.6HDi nie ma łańcucha

nie ma. Jest tak samo jak w 6tce,benzyna na lancuchu i diesel na pasku.

PostNapisane: 7 wrz 2008, 19:18
przez Jaksa
pavlos napisał(a):Jest tak samo jak w 6tce,benzyna na lancuchu i diesel na pasku.
Dokładnie , manual zaleca wymiane co 240 tysi , ten sam silnik ( no prawie ten sam bo roznice sa w osprzecie ) montowany w Focusie producent juz zmniejszył limit kilometrów do 100 czy 120 tysiecy – tego nie rozumiem.

PostNapisane: 7 wrz 2008, 20:06
przez brii
Rzeczywiście dziwne...

PostNapisane: 7 wrz 2008, 20:12
przez Puhcio
Nie wiem czemu aż o połowę skracać przebiegi między aż tak ważnymi wymianami ... skoro producent zaleca co 240 k km, to po co zmieniać co 120 k ? Tworzy się atmosferę strachu, że jak rozrząd padnie to olbrzymie koszta ... a tak zarabiają producenci części i najczęściej ASO ;)

Rozrząd w Mazdzie

PostNapisane: 9 wrz 2008, 15:15
przez rozwałek
Z tego co ja się dowiadywałem, to diesel w M3 jest taki sam jak w Focusie, i faktycznie w focusie jest napisane, że wymiana co 240 tys – kumpel ma ten silnik i sprawdziliśmy w książce serwisowej Forda.

Natomiast jak byłem w ASO Mazdy w Starej Miłosnej, to babeczka za ladą powiedziała, że wymienia się co 120 tys, a jeden z mechaników, że co 240 tys. Sąsiad, który ma swój warsztat samochodów Japońskich, mówi że powinno się w Mazdzie uważać na rozrząd i wymienić nieco wcześniej niż 120 tys.

... i komu ufać?


Postaram się w wolnej chwili napisać maila do ASO Mazdy w Niemczech, może podeślą jakąś konkretną odpowiedź? Jak coś będę wiedział, to dam znać!

PostNapisane: 9 wrz 2008, 15:32
przez Riki
Radzę skrócić czas wymiany o połowę (czyli 120tys.km) lub 5lat :)
Nie widziałem paska w idealnym stanie po przebiegu 200-> tys.km...

rozwałek napisał(a):Postaram się w wolnej chwili napisać maila do ASO Mazdy w Niemczech


Napisz napisz :)

hmm ale ciekawe....tym razem odpisze mechanik czy fajna Pani zza lady? :D


P.S
Zapomniałem, że w DE ciężko o takie sztuki :P

PostNapisane: 9 wrz 2008, 19:54
przez Jaksa
rozwałek napisał(a):... i komu ufać?
Jak masz auto na gwarancji to duzo smigaj i olej temat ;) <lol> jak juz po to wymieniaj po 120 tysiacach to nie jest az taki drogi wydatek.

PostNapisane: 9 wrz 2008, 21:41
przez Gość
Jaksa napisał(a):Jak masz auto na gwarancji to duzo smigaj i olej temat jak juz po to wymieniaj po 120 tysiacach

ja bym zrobil tak samo. Jak jest na gwarancji to bedzie ich problem.

PostNapisane: 10 wrz 2008, 08:39
przez rozwałek
Orientujecie się jaki jest koszt wymiany rozrządu dla M3 1.6 turbo diesel?

Wczoraj wysłałem maile do kilku serwisów ASO Mazdy w Niemczech – czekamy na odpowiedź :)

PostNapisane: 10 wrz 2008, 10:21
przez Jaksa
Pasek rozrzadu 244,97 zł , rolka prowadzaca 252,50 zł , rolka napinajaca 237,98 zł ( ceny w ASO Warszawa )..... + robocizna .

PostNapisane: 23 mar 2009, 23:37
przez spiegel123
co w zasadzie nalezy wymienic w ,,trojce" j1.6 diesel jako rozrzad? paek, rolke, rolke napinajaca? – to wersja z az auto / z kolei w odyssey – sprezyna, pasek, rolka, lancuch, napinacz, rolka napinajaca oraz dodatkowe dwa elementy, co do ktorych pan w serwisie nie byl pewien, ale na wszelki wypadek je doliczyl/

robocizna: az auto – 429 / oddyssey 490 / stara milosna – uwaga – 650 (tam za kompletny rozrzad chca 2500 zl – yeah!!!!!)