Gaśnie , szarpie

Postprzez Ehhhu » 19 lis 2022, 14:23

Część . Kolejny problem z Madzia ... Miałem problemy z elektryka i okazało się że siadł regulator napięćw alternatorze . Został wymieniony u mechanika + przeczyszone 2 czujniki na przepustnicy i wyczyszczony EGR ( czujniki były czyste według mechanika ale jeszcze je przeczyscil , EGR też był czysty bez tam jakiegoś popiołu uznał że lux ) i sprawdził przepływke w filtrze i też powiedział że jest ok ale wszystko przeczyscil jeszcze raz . Odebrałem samochód wszystko ok a za 2 dni samochód się dławi , gaśnie , i teraz ciężko pali jak przyszły mrozy . Jak zgaśnie to muszę go z plaka odpalić macie jakieś pomysły co może się dziać ? Czy jakiś czujnik strzelił ??? Błędów żadnych nie ma więc jest problem z diagnoza. Filtr paliwa był wymieniany z 3 miesiące temu + olej , olejowy filtr i powietrza
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2018, 20:45
Posty: 36 (0/3)
Auto: Mazda 3 1.6 di turbo 109 2007r

Postprzez Rymeq » 21 lis 2022, 18:01

Miałem w tym roku podobny przypadek.
Auto gasło, miało problem z odpalaniem nie trzymało obrotów.
Trochę mi to zajęło ale znalazłem winowajcę. zabrudzona wtyczka od czujnika temperatury paliwa.

Oznaczenie na jego wtyczce: 96356 92580
Poniżej zdjęcia, żeby łatwiej było go znaleźć.

Wtyczka ma pod spodem zatrzask i trzeba go podważyć żeby wyciągnąć wtyczkę.
Sprawdź, może u Ciebie jest to samo.

Poniżej masz zdjęcia poglądowe:
Załączniki
1.jpg
czujnik_temp_paliwa1
2.jpg
czujnik_temp_paliwa2
Początkujący
 
Od: 16 paź 2017, 19:40
Posty: 11 (4/1)
Auto: Mazda 3 I 2004 TDiesel 1.6

Postprzez Ehhhu » 22 lis 2022, 19:29

Dzięki kolego za szybką odpowiedzieć. Nie widzę u siebie tego czujnika . Mam takie pytanie jeżeli taki czujnik jest zaburodzony na kostce np olejem czy to czyscisz ? Mam silnik nowszy albo ty bo się różnią kawałkiem przepustnicy . Zaraz poszukam w internecie i może go zlokalizuje .

Dopisano 22 lis 2022, 18:38:

Jak porządnie się nagrzeje to zmniejsza się jej ilość gaśnięcia . Ale początek jazdy to tragedia co chwilę tak jak by wolnych obrotów nie mogła trzymać . Po przejechaniu z 15 km na wolnych obrotach trzyma równo a po chwili trochę spadają i tak cały czas . Potrafi się przydlawic tak jak by miała za niski bieg takie szarpanie. Odpala rano od strzała chodzi z 15-20 sekund i gaśnie i nie raz potrzebuje samostsrtu bo nie zaskoczy .

Dopisano 22 lis 2022, 19:42:

Może ten czujnik ciśnienia paliwa padł co jest za EGR ? Na forum focusa przeczytałem to niby podobne objawy . Najgorsze że moja mazda nie chce błędów wyrzucać ...
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2018, 20:45
Posty: 36 (0/3)
Auto: Mazda 3 1.6 di turbo 109 2007r

Postprzez Rymeq » 22 lis 2022, 23:06

Jeśli chodzi o ten czujnik to jest na rozdzielaczu paliwa (czy jak to się nazywa) dającym paliwo do wtryskiwaczy.

Masz nowszą mazdę jak widzę po opisie profilu, czyli już po lifcie. Może twój rozdzielacz jest plastikowy a nie metalowy jak mój, bo gdzie nie patrzę na alledrogo czy innych portalach to sprzedają plaplastikowe z fordów, może wcześniej dawali metalowe.

podobne objawy podobno może też mieć czujnik położenia wału, piszę podobno bo specem nie jestem, ale zobacz ten post i porównaj ze swoimi objawami
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... y#p3428092

Wiem że kiedyś też Michu z M4K Garage nagrywał film o objawach z czujnikiem położenia wału, więc może warto popatrzeć czy się zgadza.
No i może warto sprawdzić błędy z komputera.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2017, 19:40
Posty: 11 (4/1)
Auto: Mazda 3 I 2004 TDiesel 1.6

Postprzez Ehhhu » 23 lis 2022, 09:21

Ten kolega ma inne objawy niż ja. Zakupie ten czujnik co jest za EGR . Chyba że EGR po czyszczeniu się spierniczyl (trzeba robić adaptacje EGR po czyszczeniu ?). Posiadam tylko forscan lite i nie pokazuje mi błędów . Ogólnie pomagałem przy całej robocie przy samochodzie bo mechanikiem jest mój kolega :–) ale adaptacji EGR nie robiliśmy bo mówił że nie trzeba i może tu błąd jest. Jeszcze oprócz tych objawów mógłbym dodać że strasznie śmierdzą spaliny ale nie kopci
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2018, 20:45
Posty: 36 (0/3)
Auto: Mazda 3 1.6 di turbo 109 2007r

Postprzez Rymeq » 23 lis 2022, 18:14

Podobno nie zawsze trzeba robić adaptację EGR, ale może to jest ten przypadek, że trzeba.

Popatrz na forum bo były już tematy o adaptacji EGR, niestety nie pamiętam w którym wątku bo dawno temu je czytałem.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2017, 19:40
Posty: 11 (4/1)
Auto: Mazda 3 I 2004 TDiesel 1.6

Postprzez Ehhhu » 23 lis 2022, 20:38

Dzięki kolego za zainteresowaniem się postem. Zrobię jutro adaptacje i jak nie pomoże to zamówię ten czujnik za EGR jak dobrze pamiętam ciśnienia paliwa się nazywa . Jak czytam o jego objawach to by się zgadzało . Dzwoniąc po mechanikach to jak na kompie im błędu nie pokaże to magiczne sumy chcą ...

Dopisano 24 lis 2022, 09:41:

Jakie macie ciśnienie na szynie paliwowej ??? Bo po przejechaniu 30 km jak stoi na luzie i obroty ma równe to skacze mi tam ciśnienie z 25600 kpa do 32000 kpa dla tego myślę że to wina tego czujnika .
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2018, 20:45
Posty: 36 (0/3)
Auto: Mazda 3 1.6 di turbo 109 2007r

Postprzez Ehhhu » 24 lis 2022, 22:42

Ma ktoś może jakieś logi z forscan prawidłowych wartości czujnikowe ? Przepływki , doładowania itp ? Może jakiś czujnik strzelił po czyszczeniu . Niby każdy u mnie pokazuje itp ale nie wiem jakie prawidłowe powinny być odczyty.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2018, 20:45
Posty: 36 (0/3)
Auto: Mazda 3 1.6 di turbo 109 2007r

Postprzez Ehhhu » 15 gru 2022, 22:18

Temat do zamknięcia wina byl cieknący płyn chłodniczy na czujnik od listwy wtryskowej ten pod EGR po przedmuchaniu go problemu nie ma . Kupiłem nowy ale nie mogłem go odkręcić więc w starym kostkę przedmuchalem i śmiga .
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2018, 20:45
Posty: 36 (0/3)
Auto: Mazda 3 1.6 di turbo 109 2007r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323