Traci moc ale nie wchodzi w trym awaryjny, brak błędów

Cześć,
Stałem się posiadaczem Mazdy 3 BK 1.6 2005 r. diesel Y6 80kw. Auto jest po przejściach, ale tragedii nie ma.
Na tą chwilę największym problemem jest utrata mocy.
Wygląda to tak, że po odpaleniu jest wszystko ok i auto ładnie jedzie, dopóki nie przekroczę jakiejś "magicznej" wartości obrotów silnika. Jest to gdzieś około 2,3 – 2,5 krpm. I wtedy po przekroczeniu tej wartości odcina doładowanie turbo. Jechać się da, ale co to za jazda. Jak jest jakaś górka, to redukując utrzymam prędkość, ale o zwiększeniu prędkości pod górę nie ma mowy.
W tryb serwisowy według mnie nie wpada, bo jak zredukuję na niższy bieg to i dociągnę silnik do 4500 rpm. Więc nie ma blokady na 3 krpm.
Czasem jest tak, że gdzieś tam na chwilę jakby czuć doładowanie w okolicy 1,8-2 krpm, ale to tylko na sekundkę i też nie zawsze. Jak dociągnę silnik powyżej 3krpm, to w sumie też potrafi się całkiem dobrze rozpędzać. Także cieżko powiedzieć o co tu chodzi...
Sprawdzałem Forscanem oraz Torque Pro, ale żadnych błędów nie wykazuje.
Nie rozumiem i nie doczytałem nigdzie jak ma działać PID "GPC sterownik świec zarowych". U mnie w czasie jazdy potrafi sie co jakiś czas zmieniać ON – OFF – ON – OFF itd. Nawet po przejechaniu 10 km i temperaturze płynu 70 stopni. A wiem że świece potrafią spowodować różne problemy z trybem awaryjnym, więc to mnie zastanawia.
Jak wyłaczę auto, zaczekam chwilkę i odpalę znowu jedzie normalnie, póki nie przekroczę jakiejś wartości rpm.
Co myślicie? Od czego zacząć? Może N75 sie zacina ?
Stałem się posiadaczem Mazdy 3 BK 1.6 2005 r. diesel Y6 80kw. Auto jest po przejściach, ale tragedii nie ma.
Na tą chwilę największym problemem jest utrata mocy.
Wygląda to tak, że po odpaleniu jest wszystko ok i auto ładnie jedzie, dopóki nie przekroczę jakiejś "magicznej" wartości obrotów silnika. Jest to gdzieś około 2,3 – 2,5 krpm. I wtedy po przekroczeniu tej wartości odcina doładowanie turbo. Jechać się da, ale co to za jazda. Jak jest jakaś górka, to redukując utrzymam prędkość, ale o zwiększeniu prędkości pod górę nie ma mowy.
W tryb serwisowy według mnie nie wpada, bo jak zredukuję na niższy bieg to i dociągnę silnik do 4500 rpm. Więc nie ma blokady na 3 krpm.
Czasem jest tak, że gdzieś tam na chwilę jakby czuć doładowanie w okolicy 1,8-2 krpm, ale to tylko na sekundkę i też nie zawsze. Jak dociągnę silnik powyżej 3krpm, to w sumie też potrafi się całkiem dobrze rozpędzać. Także cieżko powiedzieć o co tu chodzi...
Sprawdzałem Forscanem oraz Torque Pro, ale żadnych błędów nie wykazuje.
Nie rozumiem i nie doczytałem nigdzie jak ma działać PID "GPC sterownik świec zarowych". U mnie w czasie jazdy potrafi sie co jakiś czas zmieniać ON – OFF – ON – OFF itd. Nawet po przejechaniu 10 km i temperaturze płynu 70 stopni. A wiem że świece potrafią spowodować różne problemy z trybem awaryjnym, więc to mnie zastanawia.
Jak wyłaczę auto, zaczekam chwilkę i odpalę znowu jedzie normalnie, póki nie przekroczę jakiejś wartości rpm.
Co myślicie? Od czego zacząć? Może N75 sie zacina ?