Witam,
Wiem że temat wałkowany wiele razy, ale objaw jednak dość nietypowy. Moc podniesiona ze 109km na 140km. Silnik często łapie zamuła i ma 3 stany, albo jedzie jak by miał 140KM, albo jak 70KM albo jak 20KM (ledwo jedzie):/ Przy zamuleniu im wyższy bieg i obroty tym bardziej odczuwalny brak mocy. Po przeczytaniu kilku tematów wymieniłem: przepływomierz, pokrywę zaworów z odmą, czujnik podciśnienia turbo. Taka ciekawostka że bardzo często auto wraca do swojej pełnej mocy po przejechaniu dłuższej odległości (500-1000m) na 4 biegu w momencie kiedy puszczam praktycznie gaz i auto zwalnia do ok 1tys obr. Powiedzmy że zatrzymuje się wtedy na światłach ruszam i jest pełna moc. Co może "odblokowywać się" w takich warunkach? Jak ma pełną moc to mimo wszystko na wolnych pracuje nierówno, czasami szarpnie przy dodawaniu gazu. Jak jest zamulony to znowu potrafi gasnąć na wolnych. Co Waszym zdaniem mógłbym sprawdzić a co raczej wpływu nie ma?
Sczytałem kody błędów (poniżej) i zrobiłem zrzuty kilku czujników w momencie kiedy moc była w połowie. Może ktoś coś podpowie albo poleci dobrego speca w Szczecinie bo już brak sił
Kod: P0299 – Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
Dodatkowe symptomy usterki:
– Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej
niespodziewane niskie cisnienie doladowania wykryte podczas przyspieszania
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Dane kalibracyjne mogą być nieaktualne.
Niedostateczny poziom ciśnienia doładowania niekoniecznie wskazuje na niesprawną turbosprężarkę i może wynikać z wycieków powietrza dolotowego (z chłodnicy powietrza doładowującego, przewodu chłodnicy powietrza doładowującego lub silikonowych pierścieni uszczelniających) lub nieszczelności układu wydechowego (obejmy, kolektora wydechowego lub przewodu rozwidlonego).
Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.
Nieszczelnosc ukladu podcisnienia
Uszkodzone lub zabrudzone złącze
Zabrudzony MAF
zatkane przewody podcisnienia do turbosprezarki lub zaworu upustowego
Sprawdzić PCM pod względem ostatniej kalibracji.
sprawdź pod kątem nieszczelności w obwodzie ciśnienia doładowania
Sprawdź podciśnienie i połączenia elektryczne EVR.
Sprawdz, czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia.
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
sprawdź MAF pod kątem zabrudzenia
Sprawdź ułożenie przewodu podciśnieniowego; jeżeli nie masz pewności, zajrzyj do odpowiedniej dokumentacji obsługowej.
Dalsze informacje dotyczące diagnostyki znajdziesz w odpowiednim dziale eTIS.
Kod: U0073 – błąd magistrali komunikacyjnej CAN
Dodatkowe symptomy usterki:
– Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
błąd magistrali komunikacyjnej CAN
Możliwe przyczyny :
Błąd magistrali komunikacyjnej CAN (brak komunikatów)
Szyna CAN odłączona – błąd przekazu danych
Obwód sterownika CAN (magistrala wyłączona)
Komunikat(y) CAN nie mogły zostać przekazane.
Kod: U2516 – Szyna CAN odłączona – błąd przekazu danych
Moduł: Tablica przyrządów
Kod: U0140 – Utrata komunikacji z GEM/PJB
Moduł: Tablica przyrządów
Czasowe spadki mocy i nierówna praca silnika
Strona 1 z 1
Jakby się ktoś kiedyś zastanawiał to problemem był zapchany FAP, który został wcześniej w komputerze wyłączony przez poprzedniego właściciela :/ Zdążyłem niestety wymienić turbo po drodze które oczywiście nic nie dało. Za to mam na sprzedaż dobre turbo
- Od: 4 gru 2021, 12:15
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 1,6hdi 109KM 2006/7
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości