Czasowe spadki mocy i nierówna praca silnika

Postprzez Ksys » 14 kwi 2022, 13:42

Witam,
Wiem że temat wałkowany wiele razy, ale objaw jednak dość nietypowy. Moc podniesiona ze 109km na 140km. Silnik często łapie zamuła i ma 3 stany, albo jedzie jak by miał 140KM, albo jak 70KM albo jak 20KM (ledwo jedzie):/ Przy zamuleniu im wyższy bieg i obroty tym bardziej odczuwalny brak mocy. Po przeczytaniu kilku tematów wymieniłem: przepływomierz, pokrywę zaworów z odmą, czujnik podciśnienia turbo. Taka ciekawostka że bardzo często auto wraca do swojej pełnej mocy po przejechaniu dłuższej odległości (500-1000m) na 4 biegu w momencie kiedy puszczam praktycznie gaz i auto zwalnia do ok 1tys obr. Powiedzmy że zatrzymuje się wtedy na światłach ruszam i jest pełna moc. Co może "odblokowywać się" w takich warunkach? Jak ma pełną moc to mimo wszystko na wolnych pracuje nierówno, czasami szarpnie przy dodawaniu gazu. Jak jest zamulony to znowu potrafi gasnąć na wolnych. Co Waszym zdaniem mógłbym sprawdzić a co raczej wpływu nie ma?

Sczytałem kody błędów (poniżej) i zrobiłem zrzuty kilku czujników w momencie kiedy moc była w połowie. Może ktoś coś podpowie albo poleci dobrego speca w Szczecinie bo już brak sił :|

Kod: P0299 – Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej

Dodatkowe symptomy usterki:
– Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej

niespodziewane niskie cisnienie doladowania wykryte podczas przyspieszania

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Dane kalibracyjne mogą być nieaktualne.

Niedostateczny poziom ciśnienia doładowania niekoniecznie wskazuje na niesprawną turbosprężarkę i może wynikać z wycieków powietrza dolotowego (z chłodnicy powietrza doładowującego, przewodu chłodnicy powietrza doładowującego lub silikonowych pierścieni uszczelniających) lub nieszczelności układu wydechowego (obejmy, kolektora wydechowego lub przewodu rozwidlonego).

Ograniczenie drożności zasysanego powietrza.

Nieszczelnosc ukladu podcisnienia

Uszkodzone lub zabrudzone złącze

Zabrudzony MAF

zatkane przewody podcisnienia do turbosprezarki lub zaworu upustowego

Sprawdzić PCM pod względem ostatniej kalibracji.

sprawdź pod kątem nieszczelności w obwodzie ciśnienia doładowania

Sprawdź podciśnienie i połączenia elektryczne EVR.

Sprawdz, czy nie ma nieszczelnosci w ukladzie podcisnienia.

Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.

sprawdź MAF pod kątem zabrudzenia

Sprawdź ułożenie przewodu podciśnieniowego; jeżeli nie masz pewności, zajrzyj do odpowiedniej dokumentacji obsługowej.

Dalsze informacje dotyczące diagnostyki znajdziesz w odpowiednim dziale eTIS.

Kod: U0073 – błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Dodatkowe symptomy usterki:
– Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Możliwe przyczyny :

Błąd magistrali komunikacyjnej CAN (brak komunikatów)

Szyna CAN odłączona – błąd przekazu danych

Obwód sterownika CAN (magistrala wyłączona)

Komunikat(y) CAN nie mogły zostać przekazane.

Kod: U2516 – Szyna CAN odłączona – błąd przekazu danych

Moduł: Tablica przyrządów

Kod: U0140 – Utrata komunikacji z GEM/PJB

Moduł: Tablica przyrządów
Załączniki
mazda1.png
mazda2.png
mazda3.png
Początkujący
 
Od: 4 gru 2021, 12:15
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1,6hdi 109KM 2006/7

Postprzez Ksys » 24 cze 2022, 10:13

Jakby się ktoś kiedyś zastanawiał to problemem był zapchany FAP, który został wcześniej w komputerze wyłączony przez poprzedniego właściciela :/ Zdążyłem niestety wymienić turbo po drodze które oczywiście nic nie dało. Za to mam na sprzedaż dobre turbo :)
Początkujący
 
Od: 4 gru 2021, 12:15
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1,6hdi 109KM 2006/7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323