Witam wszystkich,
Krótko i zwięźle, auto straciło moc + bardzo głośna praca turbiny oddałem auto do warsztatu, diagnoza :
Turbina do regeneracji ( wirnik aż chodził na boki ), intercooler i przewód z odmą do wymiany.
Firma która zajmuje się regeneracją stwierdziła że podobno w tych autach występuje wada fabryczna przez, co w odmie cały czas jest olej, który idzie na turbinę przez, co problem może się powtórzyć, podobno mają jakiś super patent na zaślepienie czegoś tam, montują zewnętrzy separator oleju. Czy ktoś spotkał się z podobnym zabiegiem i koniecznością montażu tego ? nie jestem specjalistą więc opisuje jak ja to zrozumiałem – na pewno chodzi o to że odma przepuszcza więcej oleju niż powinna, a oni to omijają.
Ktoś pomoże ?
Mazda 3 1.6 BK 2006 – turbina, odma, olej pomocy
Strona 1 z 1
Nie wiem czy to wada fabryczna, nikt mi tego w ten sposób nigdy nie przedstawił, i trochę mkro zawsze tam było. Ja mam wersję z 2007 roku więc pewnie jest to ten sam silnik (PSA 1.6 HDi). Najpierw padła mi turbina, potem DPF, finał finałów około 2 lat po turbinie zdiagnozowano mi wtryskiwacze.
Tydizeń temu wymianiałem odmę bo pękła i faktycznie było tam trochę oleju, nie wydaje mi się ze trochę oleju w tym układzie jest dziwnym. Pytanie ile tego oleju tam było.
Tydizeń temu wymianiałem odmę bo pękła i faktycznie było tam trochę oleju, nie wydaje mi się ze trochę oleju w tym układzie jest dziwnym. Pytanie ile tego oleju tam było.
- Od: 7 maja 2020, 13:12
- Posty: 9
Problemem w tych silnikach o ile dobrze pamiętam był filtr – sitko w przewodzie doprowadzającym olej do smarowania turbiny.
Następowało zmniejszanie a później całkowite blokowanie przepływu oleju – stąd problemy z turbiną.
Nie wiem, czy opisywany problem jest następstwem a nawet, czy ma jakikolwiek związek z tym co @Abaddon opisałeś, ale może ...
Zużycie wałka turbiny będzie powodowało przepływ oleju do przewodów powietrznych i do intercoolera a w skrajnych przypadkach do rozbiegania silnika.
Następowało zmniejszanie a później całkowite blokowanie przepływu oleju – stąd problemy z turbiną.
Nie wiem, czy opisywany problem jest następstwem a nawet, czy ma jakikolwiek związek z tym co @Abaddon opisałeś, ale może ...
Zużycie wałka turbiny będzie powodowało przepływ oleju do przewodów powietrznych i do intercoolera a w skrajnych przypadkach do rozbiegania silnika.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Czy zatarcie turbiny ma coś wspólnego z olejem z odmy raczej nie. Myślę że próbują cie naciągnąć na montaz. Ja sam sobie zamontowałem oil cach tank/separator oleju mam ten sam silnik 1.6 hdi. Głównie dlatego że miałem dość oleju w turbo i zaczynał mi kapać na kostkę teraz nie żałuję bo widzę jaki tam jest syf i ile wody mi zatrzymuje (widać na filmie) normalnie to wszystko wraca do silnika film z mojego montażu w linku poniżej https://youtu.be/SYAI0IRKSIQ
- Od: 28 gru 2021, 17:05
- Posty: 2
- Auto: Citroen c4 1.6hdi 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości