Witam wszystkich serdecznie to mój 1 post na tej stronie. Mam samochód MAZDA 3 1.6 CD 109 km w nadwoziu sedan. Chciałbym zwrócić się do wszystkich użytkowników w pomocy zdjagnozowaniu problemu z moim autkiem. Pewnego dnia wjechałem w kałużę i od tego się wszystko zaczęło. Po przejechaniu kałuży auto po 10 s zgasło i zapaliła się kontrolka od oleju. Nie dało rady odpalić samochodu przez 10 min. Jak odpalił tak później nie gasł przez kilka tygodni, potem któregoś dnia jechałem drogą ekspresową i jak sb chciałem z niej zjechać rzuciłem tzw luz i auto zgasło, na szczeście odpaliło odrazu. Od tamtej pory auto gasło systematycznie i powiększał się czas między ponownym odpaleniem a zgasnięciem. Mechanik w pewnym momencie podpiął ją pod komputer i pokazał błąd zawory EGR, który było można odrazu usunąć.
Myślałem że jest problem z paliwem więc wymieniłem filtr paliwa i auto chodziło wzrorowo przez tydzień aż do czasu kiedy znowu zgasło i trzeba było czekać 20 min zanim mogłem odpalić. W niedalekiej przyszłości auto zgasło ponownie ale tym razem na 10 godzin. Przez ten czas nie dało się jej wogóle odpalić. Mechanik znowu przyszedł i kolejny raz komputer nie pokazał nic. I do tej pory muszę jeździć tym samochodem. Jeżeli w złej kategorii umieściłem post z góry przepraszam ale po prostu się śpieszę bo muszę mieć sprawny samochód. Aktualne objawy samochodu:
-normalne obroty wynoszą 900o/s, auto po rozgrzaniu i przygazowaniu parę razy obroty te spadają do 700o/s, a po rzuceniu luzu w czasie jazdy i zatrzymaniu się auto ma 500o/s a po 6s auto ma 700o/s
-jak się ma tzw. luźne obroty i zaczynamy powoli dodawać gazu do momentu osiągnięcia 2000o/s auto momentami zaczyna się trząść
-dalej gaśnie w czasie jazdy po wrzuceniu luzu oczywiście gdy silnik się rozgrzeje wtedy auto gaśnie
Z góry dziękuje za każdą poradę
MAZDA 3 1.6 109KM gaśnie podczas jazdy po wrzuceniu tzw luzu
Strona 1 z 1
Ja proponowałbym sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa, najlepiej wymienić. Koszt czujnika 100-200zł. Mi też auto parę razy zgasło, po wymianie czujnika jak ręką odjął.
Oczywiście nie gwarantuję, że Tobie pomoże.
Polecam kupić jakiś interfejs diagnostyczny pod OBD2 i na telefonie błędy sprawdzać.
Oczywiście nie gwarantuję, że Tobie pomoże.
Polecam kupić jakiś interfejs diagnostyczny pod OBD2 i na telefonie błędy sprawdzać.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości