Mazda 3 diesel 1,6 109KM, 2005r – nie trzyma paliwa

Witam wszystkich mniej lub bardziej zadowolonych użytkowników Mazd
Mam chyba trochę nietypowy problem. Codzienne użytkowanie mojej Mazdy 3 jest bezproblemowe. Pali na dotyk, jeździ, skręca,hamuje. Nie mam się czego przyczepić. Kluczem mojego zadowolenia jest słowo "codzienne". Kiedy Mazda odpocznie tak co najmniej 3 dni i więcej, rzuca palenie. No może nie od razu. Odpala bez problemu. Pracuje kilkanaście sekund, gaśnie i już normalnie nie odpala. Po kilku diagnozach mechanika, wymianie jak się teraz okazuje niepotrzebnie jakiegoś czujnika, czyszczeniu zaworu (chyba EGR) i wydanych złotówkach wychodzi że problemem jest cofające się paliwo. Żeby było śmieszniej zdiagnozował to amator. Pokazał mi też jak szybko bez mistrza Plaka odpalić auto. Wystarczy w miarę duża strzykawa i pociągnąć na powrocie. Zdaję sobie sprawę, że strzykawa to nie jest rozwiązanie problemu. Czeka mnie wizyta u jakiegoś "magika" z zakresu mechaniki. Proszę więc o jakieś informacje, sugestie gdzie może być problem i od czego zacząć aby nie przeinwestować, albo czego konkretnie oczekiwać od mechanika.
z góry dziękuję i pozdrawiam
Mam chyba trochę nietypowy problem. Codzienne użytkowanie mojej Mazdy 3 jest bezproblemowe. Pali na dotyk, jeździ, skręca,hamuje. Nie mam się czego przyczepić. Kluczem mojego zadowolenia jest słowo "codzienne". Kiedy Mazda odpocznie tak co najmniej 3 dni i więcej, rzuca palenie. No może nie od razu. Odpala bez problemu. Pracuje kilkanaście sekund, gaśnie i już normalnie nie odpala. Po kilku diagnozach mechanika, wymianie jak się teraz okazuje niepotrzebnie jakiegoś czujnika, czyszczeniu zaworu (chyba EGR) i wydanych złotówkach wychodzi że problemem jest cofające się paliwo. Żeby było śmieszniej zdiagnozował to amator. Pokazał mi też jak szybko bez mistrza Plaka odpalić auto. Wystarczy w miarę duża strzykawa i pociągnąć na powrocie. Zdaję sobie sprawę, że strzykawa to nie jest rozwiązanie problemu. Czeka mnie wizyta u jakiegoś "magika" z zakresu mechaniki. Proszę więc o jakieś informacje, sugestie gdzie może być problem i od czego zacząć aby nie przeinwestować, albo czego konkretnie oczekiwać od mechanika.
z góry dziękuję i pozdrawiam