Mazda 3 BK 1.6d – brak mocy, prawdopodobnie EGR

Witam wszystkich,
mam problem z moją Mazdą 3, 2007 r., 1.6d 109km, przebieg 145tys. Mazdę mam od niedawna. Po przejechaniu ponad 1000km w Maździe pojawił się problem – zaczynało brakować mocy, początkowo od czasu do czasu, losowo przy prędkościach ok. 100km/h. Później wyświetliło się check engine, sprawdziłem OBD2 na Car Scannerze – skierował mnie na zawór EGR. Czytałem sporo tematów na forum i tam gdzie winowającą był EGR były podobne objawy.
Odkręciłem i przeczyściłem wg instrukcji z forum, ale zauważyłem, że jest problem z tym silniczkiem EGR – trzeba przekręcić do końca, żeby odskoczył – przy połowie się zacina i nie odskakuje na miejsce. Naciągnąłem trochę mocniej sprężynkę w silniczku i działało jak trzeba.
Po złożeniu Mazdy, skasowałem błędy, ruszyłem w jazdę próbną i pięknie szła. Przejechałem tylko ok. 5km i zadowolony odstawiłem furkę. Następnego dnia znowu wsiadłem w Mazdę i ruszyłem w dłuższą trasę. Od razu wyczułem, że brakuje mocy. Na biegach 1 i 2 daje rade, od 3 "pada". O wyprzedzaniu nie ma mowy. Rozpędzanie się to olbrzymi problem. Z gazem w podłodze na wyższych obrotach bardzo powoli się rozpędza, do 100 pewnie z kilkaset sekund. Aha i co dziwne, mimo, że jechałem na wyższych obrotach, to komputer nie pokazywał zbyt wysokiego spalania.
Błędy (DTC), jakie wyskoczyły po 200km od czyszczenia zaworu EGR:
U0073 – tymczasowy
P042E – tymczasowy
P1412 – potwierdzona
U0416 – potwierdzona
P0079 – potwierdzona
P0100 – potwierdzona
Kontrolka check engine się nie zapaliła ponownie.
Czy słusznie mogę podejrzewać, że pora wymienić zawór EGR na nowy? Jeśli tak, to lepiej kupić najtańszy po 200zł czy zainwestować w Valeo? A może coś pośredniego?
Nie odkręcałem chłodnicy spalin, przeczyściłem tylko z grubsza z jednej strony, tej od zaworu (foto).
Nie wiem też czy to ma znaczenie, ale tą uszczelkę od zaworu przymocowałem tą wypustką do dołu.
Poniżej wrzucam zdjęcia.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Michał
mam problem z moją Mazdą 3, 2007 r., 1.6d 109km, przebieg 145tys. Mazdę mam od niedawna. Po przejechaniu ponad 1000km w Maździe pojawił się problem – zaczynało brakować mocy, początkowo od czasu do czasu, losowo przy prędkościach ok. 100km/h. Później wyświetliło się check engine, sprawdziłem OBD2 na Car Scannerze – skierował mnie na zawór EGR. Czytałem sporo tematów na forum i tam gdzie winowającą był EGR były podobne objawy.
Odkręciłem i przeczyściłem wg instrukcji z forum, ale zauważyłem, że jest problem z tym silniczkiem EGR – trzeba przekręcić do końca, żeby odskoczył – przy połowie się zacina i nie odskakuje na miejsce. Naciągnąłem trochę mocniej sprężynkę w silniczku i działało jak trzeba.
Po złożeniu Mazdy, skasowałem błędy, ruszyłem w jazdę próbną i pięknie szła. Przejechałem tylko ok. 5km i zadowolony odstawiłem furkę. Następnego dnia znowu wsiadłem w Mazdę i ruszyłem w dłuższą trasę. Od razu wyczułem, że brakuje mocy. Na biegach 1 i 2 daje rade, od 3 "pada". O wyprzedzaniu nie ma mowy. Rozpędzanie się to olbrzymi problem. Z gazem w podłodze na wyższych obrotach bardzo powoli się rozpędza, do 100 pewnie z kilkaset sekund. Aha i co dziwne, mimo, że jechałem na wyższych obrotach, to komputer nie pokazywał zbyt wysokiego spalania.
Błędy (DTC), jakie wyskoczyły po 200km od czyszczenia zaworu EGR:
U0073 – tymczasowy
P042E – tymczasowy
P1412 – potwierdzona
U0416 – potwierdzona
P0079 – potwierdzona
P0100 – potwierdzona
Kontrolka check engine się nie zapaliła ponownie.
Czy słusznie mogę podejrzewać, że pora wymienić zawór EGR na nowy? Jeśli tak, to lepiej kupić najtańszy po 200zł czy zainwestować w Valeo? A może coś pośredniego?
Nie odkręcałem chłodnicy spalin, przeczyściłem tylko z grubsza z jednej strony, tej od zaworu (foto).
Nie wiem też czy to ma znaczenie, ale tą uszczelkę od zaworu przymocowałem tą wypustką do dołu.
Poniżej wrzucam zdjęcia.
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Michał