Mazda 3 BK 1.6d – brak mocy, prawdopodobnie EGR

Postprzez michald92 » 30 cze 2019, 18:05

Witam wszystkich,

mam problem z moją Mazdą 3, 2007 r., 1.6d 109km, przebieg 145tys. Mazdę mam od niedawna. Po przejechaniu ponad 1000km w Maździe pojawił się problem – zaczynało brakować mocy, początkowo od czasu do czasu, losowo przy prędkościach ok. 100km/h. Później wyświetliło się check engine, sprawdziłem OBD2 na Car Scannerze – skierował mnie na zawór EGR. Czytałem sporo tematów na forum i tam gdzie winowającą był EGR były podobne objawy.
Odkręciłem i przeczyściłem wg instrukcji z forum, ale zauważyłem, że jest problem z tym silniczkiem EGR – trzeba przekręcić do końca, żeby odskoczył – przy połowie się zacina i nie odskakuje na miejsce. Naciągnąłem trochę mocniej sprężynkę w silniczku i działało jak trzeba.
Po złożeniu Mazdy, skasowałem błędy, ruszyłem w jazdę próbną i pięknie szła. Przejechałem tylko ok. 5km i zadowolony odstawiłem furkę. Następnego dnia znowu wsiadłem w Mazdę i ruszyłem w dłuższą trasę. Od razu wyczułem, że brakuje mocy. Na biegach 1 i 2 daje rade, od 3 "pada". O wyprzedzaniu nie ma mowy. Rozpędzanie się to olbrzymi problem. Z gazem w podłodze na wyższych obrotach bardzo powoli się rozpędza, do 100 pewnie z kilkaset sekund. Aha i co dziwne, mimo, że jechałem na wyższych obrotach, to komputer nie pokazywał zbyt wysokiego spalania.

Błędy (DTC), jakie wyskoczyły po 200km od czyszczenia zaworu EGR:
U0073 – tymczasowy
P042E – tymczasowy
P1412 – potwierdzona
U0416 – potwierdzona
P0079 – potwierdzona
P0100 – potwierdzona

Kontrolka check engine się nie zapaliła ponownie.

Czy słusznie mogę podejrzewać, że pora wymienić zawór EGR na nowy? Jeśli tak, to lepiej kupić najtańszy po 200zł czy zainwestować w Valeo? A może coś pośredniego?
Nie odkręcałem chłodnicy spalin, przeczyściłem tylko z grubsza z jednej strony, tej od zaworu (foto).
Nie wiem też czy to ma znaczenie, ale tą uszczelkę od zaworu przymocowałem tą wypustką do dołu.
Poniżej wrzucam zdjęcia.

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam,

Michał
Załączniki
chłodnica przed.jpg
chłodnica wyczysczona.jpg
egr.jpg
egr 2.jpg
Początkujący
 
Od: 30 cze 2019, 17:39
Posty: 6 (0/1)

Postprzez michald92 » 3 lip 2019, 00:44

Witam ponownie,
zamówiłem nowy EGR, jutro będę montowal. Mam do Was pytanie – czy zawsze po wymianie zaworu trzeba go zaadaptować? Co się stanie jeśli tego nie zrobię?

Pozdrawiam serdecznie

EDIT:
czy "adaptacja", o której mowa w pkt. 14 poradnika https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=60815 to po prostu skasowanie błędów interfejsem elm327?
Początkujący
 
Od: 30 cze 2019, 17:39
Posty: 6 (0/1)

Postprzez francesco_franco » 3 lip 2019, 10:36

Komputer z IDS-em jest potrzebny. ELM nic nie zdziałasz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez michald92 » 3 lip 2019, 11:03

Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź i informację! A co jeśli nie zaadaptuję nowego EGR? Jakie będą objawy?
Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 30 cze 2019, 17:39
Posty: 6 (0/1)

Postprzez talk_about85 » 3 lip 2019, 11:32

Nie trzeba adaptować nowego EGR. Temat "przerobiłem" wzdłuż i wszerz. Rozmawiałem finalnie w tej sprawie z Jaksą i to potwierdził. Odstępstwem od reguły może być sytuacja w której silnik "nie przyjmuje" nowej części. Wtedy trzeba ale to rzadkie przypadki. Jeśli jeździ jak natchniony nic bym nie ruszał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez michald92 » 3 lip 2019, 14:14

Bardzo dziękuję za odpowiedź. W takim razie zabieram się dzisiaj do pracy. Dam znać jak będzie u mnie, bo zamiast oryginalnej części kupiłem tani zamiennik.

Dopisano 3 Jul 2019, 19:35:

Winowajca został odnaleziony, wykrecony i podmieniony na jakieś chińskie cudo z portalu aukcyjnego. Mazda śmiga, aż milo, jest moc.
Co ciekawe, po podmianie zaworu EGR same zniknęły błędy, ktore w wczesniej wyskoczyły na car scanner. Nie musiałem nic usuwać.
W weekend zrobię 500km, to zobaczę jak idzie na dłuższej trasie. Jak się nie odezwę, to znaczy że wszystko gra :)
Jakby ktoś miał problem z EGR, to śmiało mogę polecić wymianę tego zaworu samemu, nie znam się na mechanice kompletnie, ale instrukcja na forum jest bardzo czytelna, nawet jak ma się trochę inny układ pod maską niż na fotorelacji (tak jak ja). Nie polecam brać się za to tylko wtedy, jak ktoś nie ma odpowiednich narzędzi. Bez tego ciężka sprawa.
Dziękuję Wam za pomoc i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2019, 17:39
Posty: 6 (0/1)

Postprzez michald92 » 13 lip 2019, 21:19

Temat do zamknięcia, problem był z EGR. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2019, 17:39
Posty: 6 (0/1)

Postprzez michald92 » 30 paź 2019, 21:34

Witajcie ponownie, przejechałem 5tys. km i temat powrócił. Check engine, a po sprawdzeniu błędy jak na załączonych screenach z car scanner.

Myslicie, że znowu problem jest z EGR (cudowny chiński zamiennik wytrwał 3 miesiące) czy problem może być poważniejszy?

Dodam, że czasem jak odpalam samochód, to czuć w środku lekki zapach spalin.

Pozdrawiam,

Michał
Załączniki
Screenshot_20191024-050157.png
Screenshot_20191024-050202.png
Screenshot_20191024-050206.png
Screenshot_20191024-050211.png
Screenshot_20191024-050215.png
Początkujący
 
Od: 30 cze 2019, 17:39
Posty: 6 (0/1)

Postprzez past » 6 wrz 2022, 15:14

Cześć,
czy udało Ci się dojść, czy winny był Chiński EGR. Mam podobną sytuacje, błędy P024F,P0404, U0073, U0416 pojawiły się 3-4 mc po wymianie EGR na nowy zamiennik z Alledrogo, obecnie jestem po wyczyszczeniu filtru FAP, niechciałbym go zawalić ponownie sadzą.

Pozdrawiam,
Paweł
Początkujący
 
Od: 25 paź 2019, 09:59
Posty: 2
Auto: Mazda 3 1.6Di, 2006

Postprzez mirpo » 10 gru 2022, 19:34

Cześć,

Mam problem bardzo mocno zbliżony do tego opisanego w tym wątku.
Auto nagle w trakcie jazdy traci moc. Wystarczy zgasić i odpalić ponownie i jest OK. Z logów z Forscan wynika, że w pewnym momencie zawór EGR zatrzymuje się w pozycji EGRVP 0,90%, EGRVR 19,6% EGR_TV 33%. Z tego co zdążyłem się zorientować to jest to pozycja całkowicie otwarta. Prawda?
Co pomaga żeby moc wróciła:
1. Zgasić silnik, zaczekać chwilę, odpalić ponownie i znowu moc jest.
2. Zatrzymać się, wcisnąć gaz w podłogę, obroty sobie pójdą na max (chwilowo zatrzymując się w okolicy 3krpm), wydech puści chmurę dymu. Ta metoda przywraca moc w 70% podjętych prób.

Auto mam od niedawna i to jest największy kłopot jaki z nim mam. Załączam logi z forscan z przejazdu kilkunastu kilometrów.

https://www.dropbox.com/s/1p3o1t4rezzz7 ... 9.csv?dl=0

Nie mam pojęcia co może powodować, że EGR zatrzymuje swoją pracę gdzieś w trakcie jeżdżenia. Jeśli byłby zasyfiony i zablokowany z tego powodu, to według mnie byłby non-stop w jednej pozycji. A on jednak dziala i nagle stoi w miejscu. Co radzicie?
Początkujący
 
Od: 27 paź 2022, 08:40
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BK 1,6 DI 2005
Mazda 6 GJ 2,5 Pb 2013

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323