Po odpaleniu zgasła i nie chce odpalić

Postprzez gurbi1995 » 8 gru 2018, 01:24

Witam, mam problem z moją Mazdą. Po mroźniej nocy (ok. -15) odpaliła normalnie, chwilę chodziła na wolnych obrotach i zgasła, a teraz nie mogę jej odpalić. Wszystko normalnie kręci tylko nie chce zaskoczyć, nawet plak nie pomagał . Pomyślałem, że chwyciło filtr paliwa więc jak zrobiło się ciepło to zalałem go od nowa i odpaliłem na plaku, chwilę pochodziła i zgasła. Teraz odpala tylko na plaka ale pedał gazu w ogóle nie reaguje, można go wciskać go końca ale to nic nie daje, a po zakończeniu dawkowania plaka gaśnie.
Miał ktoś może podobny problem?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2018, 01:11
Posty: 1
Auto: Mazda 3 BK 1.6 DI Turbo

Postprzez Gochu » 9 gru 2018, 02:05

.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 18:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez JMZBK12Y » 10 kwi 2019, 10:41

Witam wszystkich miłośników i sympatyków Mazd. Dołączam do wątku bo mam podobny problem ze swoją madzią 3 1,6 diesel 2005. Trochę historii. Problem zaczął się ok 1 rok temu. ubiegłej zimy samochód stał nieużywany ok 3-4 miesiące (mam drugi benzyna łatwiejszy w rozruchu i nie było potrzeby korzystania z dwóch). Był marzec może kwiecień postanowiłem uruchomić po zimie madzię. Ku mojemu zdziwieniu odpaliła od pierwszego strzała. Silnik popracował kilkanaście sekund i wyłączył się sam tak grzecznie jak przy wyłączeniu zapłonu. Kolejne próby uruchomienia bez skutku (nie pomógł nawet mistrz Plak). Hol do mechanika, kilka dni czekania, telefon wszystko OK auto uruchomione, działa. Pytanie do magika co było? Chyba sam nie bardzo wiedział "tak mogło być po zimie, długo stał może coś się przypchało, przy okazji wymienił filter paliwa bo miałem zakupiony do planowanej wymiany. Szczęśliwy z udanej naprawy tak jeździłem gdzieś do października, listopada. I wtedy powtórka z rozrywki. Któregoś pięknego dnia jak zawsze odpaliłem swojego diesla bez najmniejszego problemu. Kilkanaście sekund pracy i wyłączył się grzecznie sam. Próby uruchomienia bez skutku. Hol do mechanika. Kilka dni oczekiwania i "sukces" pali działa jeździ. Co było pytam mechanika? Przy czujniku ciśnienia paliwa wtyczka coś tam coś tam, wyczyściłem, przygiąłem ale gdyby znowu się powtórzyło to wtyczka do wymiany. 2 stycznia tego roku. De ja vu. Patrz wyżej, odpalam jak nigdy gaśnie po kilkunastu sekundach jak zawsze. Hol do mechanika i wymiana wspomnianej wtyczki na nową (inną). Działa, jeździ, odpala wszystko OK obiecuje mechanik. Koniec lutego powtórka, odpalam kilkanaście sekund pracy i gaśnie. Diagnostyka, błąd "niskie ciśnienie paliwa". Rzeczony mechanik ma miejscu (parkingu) przy pomocy niezastąpionego Plaka i kilku jakiś zabiegach uruchamia auto. Co jest pytam kolejny raz? Czujnik ciśnienia paliwa rzecze mechanik. Zamawiam nowy. Tym razem nie hol a jadę o własnych siłach do mechanika. 5 kwietnia (piątek) wymiana na poczekaniu czujnika i czyszczenie jakiegoś tam elektrozaworu (nie EGR). Działa, odpala, jeździ. Ufffff, w końcu sukces. 8 kwietnia (poniedziałek) odpalam, kilkanaście sekund pracy i grzecznie sam się wyłącza. Jestem w punkcie wyjścia biedniejszy o kilka stówek i bez widoków na usunięcie problemu. Proszę zasugerujcie może jakiś inny kierunek. Czy w tym aucie jest jakaś pompka wstępna,pompka niskiego ciśnienia czy coś podobnego, bo mój kochany mechanik twierdzi że nie. Uwaga! zawsze kiedy dochodziło do opisywanych sytuacji auto stało kilka dni nie używane. Przez ok 1 rok czasu coraz bardzie skracały się okresy od usterki do usterki. Przepraszam za taki długi opis ale myślę że jest on istotny dla sprawy
Początkujący
 
Od: 9 sty 2018, 00:31
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK, prod 2005
Diesel poj. 1560 ccm, 80 kW

Postprzez kingkongnx » 5 wrz 2020, 14:15

udało się coś zdiagnozować??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2017, 00:37
Posty: 20 (3/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3(BK) 1.6 Diesel 2007 110 km Y6

Postprzez ibland » 1 lis 2020, 00:11

U mnie był podobny problem. Czujnik ciśnienia paliwa bosch oryginaly uszkodził się i w nieoczekiwanych momentach silnik gasł (np podczas jazdy 120 km/h).(wywalalo błąd czujnika ciśnienia). Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu auto jechało dalej. Po wymianie czujnika na zamiennik problem zniknął na pół roku. Któregoś pięknego dnia auto znowu nie chciało odpalic i wywaliło błąd scv. Auto wogole nie chciało odpalać ale tylko jak silnik był zimny. Jeżeli udało mi się je uruchomić za 20 razem i przegazowalem je to później jechało normalnie. Wymiana scv jednak nic nie pomogła. Zamówiłem drugi scv dalej to samo. Dopiero po odpięciu i zapięciu kabli komputera Ecu(znajduje się za lewym nadkolem), komputer pod obd pokazał błąd czujnika ciśnienia i nie dało się go skasować. Wymieniłem ponownie czujnik na używany oryginal bosch i problem został rozwiązany. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 sty 2019, 22:49
Posty: 10
Auto: Mazda 323f BJ 1.8 114km, FP

Postprzez Idav » 8 sty 2021, 13:10

ibland napisał(a):U mnie był podobny problem. Czujnik ciśnienia paliwa bosch oryginaly uszkodził się i w nieoczekiwanych momentach silnik gasł (np podczas jazdy 120 km/h).(wywalalo błąd czujnika ciśnienia). Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu auto jechało dalej. Po wymianie czujnika na zamiennik problem zniknął na pół roku. Któregoś pięknego dnia auto znowu nie chciało odpalic i wywaliło błąd scv. Auto wogole nie chciało odpalać ale tylko jak silnik był zimny. Jeżeli udało mi się je uruchomić za 20 razem i przegazowalem je to później jechało normalnie. Wymiana scv jednak nic nie pomogła. Zamówiłem drugi scv dalej to samo. Dopiero po odpięciu i zapięciu kabli komputera Ecu(znajduje się za lewym nadkolem), komputer pod obd pokazał błąd czujnika ciśnienia i nie dało się go skasować. Wymieniłem ponownie czujnik na używany oryginal bosch i problem został rozwiązany. Pozdrawiam


@ibland możesz kolego napisać jakie to były błędy ?

Mi Mazda gasła w czasie jazdy i po podłączeniu pod komp miałem błąd P1632 – układ napędowy. Wymieniony filtr paliwa i zawór regulacji ciśnienia (BO0928400607). Błąd zniknął i Mazda śmigała jak nowa.
Po 2 tygodniach na zimnym silniku zaczęły się problemy z odpalaniem. Pokazał się błąd P0089 – układ napędowy. Sprawdzane były wtryski i wszystko ok, czujnik ten który był wymieniony nowy działa i też jest ok.

Co tu można jeszcze sprawdzić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez Idav » 23 kwi 2021, 14:07

Idav napisał(a):
ibland napisał(a):U mnie był podobny problem. Czujnik ciśnienia paliwa bosch oryginaly uszkodził się i w nieoczekiwanych momentach silnik gasł (np podczas jazdy 120 km/h).(wywalalo błąd czujnika ciśnienia). Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu auto jechało dalej. Po wymianie czujnika na zamiennik problem zniknął na pół roku. Któregoś pięknego dnia auto znowu nie chciało odpalic i wywaliło błąd scv. Auto wogole nie chciało odpalać ale tylko jak silnik był zimny. Jeżeli udało mi się je uruchomić za 20 razem i przegazowalem je to później jechało normalnie. Wymiana scv jednak nic nie pomogła. Zamówiłem drugi scv dalej to samo. Dopiero po odpięciu i zapięciu kabli komputera Ecu(znajduje się za lewym nadkolem), komputer pod obd pokazał błąd czujnika ciśnienia i nie dało się go skasować. Wymieniłem ponownie czujnik na używany oryginal bosch i problem został rozwiązany. Pozdrawiam


@ibland możesz kolego napisać jakie to były błędy ?

Mi Mazda gasła w czasie jazdy i po podłączeniu pod komp miałem błąd P1632 – układ napędowy. Wymieniony filtr paliwa i zawór regulacji ciśnienia (BO0928400607). Błąd zniknął i Mazda śmigała jak nowa.
Po 2 tygodniach na zimnym silniku zaczęły się problemy z odpalaniem. Pokazał się błąd P0089 – układ napędowy. Sprawdzane były wtryski i wszystko ok, czujnik ten który był wymieniony nowy działa i też jest ok.

Co tu można jeszcze sprawdzić ?


Okazało się, że winny był EGR. Wymieniony i śmiga wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323