Strona 1 z 1

mazda kręci, nie odpala, problem pojawia się i znika..

PostNapisane: 21 sty 2018, 23:12
przez adams88
Witam,

mam ogromny problem z moją mazdą co jakiś czas (mniej więcej co pół roku..) mazda gaśnie podczas jazdy nie chce odpalić, błędów nie wywala, nic powtarzalnego raczej się nie dzieje, zazwyczaj gasła po jakimś czasie odpaliła ( 20 minut, godzina, dzień ) problem znikał, nie wywala błędów, mechanicy nie bardzo wiedzieli co jest z nią nie tak, po kolei wymieniłem akumulator, koło na wale, tak jak mówiłem problem znikał, w wakacje mazda znów dawała swoje nie codzienne znaki, aż w końcu zamilkła nie chciała odpalić już w ogóle więc na hol do mechanika, ten męczył się nad nią 2 tygodniu po czym doszedł do wniosku, że był syf w paliwie przelewał paliwo kilka razy, w końcu mazda odpaliła – diagnoza zasyfiony paliwo, zadowolony odebrałem auto, cieszyłem się jazdą aż do piątku.. mazda znów zgasła, po 20 minutach stania na poboczą odpaliła, zanim ruszyłem, pochodziła na wolnym biegu po jakiś 10 min ruszyłem przejechałem jakieś 200m znów zgasła, tym razem po dwóch – trzech kręcaniach odpaliła, dojechałem do domu, na drugi dzień musiałem po załatwiać kilka spraw więc zestresowany wsiadłem w auto, odpaliła cały dzień jeździła bez ani jednego problemu, zadowolony myślałem, na spokojnie podjadę sobie w tygodniu do mechanika. Jednak w niedziele wybrałem się samochodem przejechałem króciutki odcinek ( wcześniej odpalałem dla sprawdzenia i nic sie nie działo ) znów zgasła tylko tym razem już nie mogłem ją odpalić z holowałem ją po blok kręciłem i nic...

mam elm podłączyłem wyskoczyły dwa błędy jeden związany z EGR ( mam odłączoną wtyczkę ale jeźdze tak już długo ) drugi P193B sygnał pedału gazu/przepustnicy, nie wiem czy to przypadek czy ma to coś wspólnego wcześniej przy tych gaśnięciach nie było tego błędu

tydzień temu jak wymieniałem olej mechanik stwierdził, że dość mocno leją te podkładki pod wtryskami ( wcześniej było nie znacznie mokro ) i teraz moje pytanie czy to może być przyczyną albo może ktoś coś może doradzić co może być problemem ?

Jedyną rzeczą która wydaje mi się, ale nie jestem pewien było, że przed każdym razem kiedy mazda gasła, autem pozwałem sobie trochę po przeciągać na obrotach tak 4,5 k ale nie jestem pewien czy było to za każdym razem

sorry, za długi post ale chciałem jak najbardziej opisać problem, dziękuję z góry za wszelkie porady!

PostNapisane: 23 sty 2018, 15:46
przez Krystek07
Jeśli wtryski leją to zmienia się kompresja przynajmniej tak było u mnie. Miałem wtedy problemy z odpaleniem tzn dłużej kręciła niż zwykle. Proponowałbym także pakiet startowy dla tego silnika czyli właśnie podkładki pod wtryski wymienić + do tego filterek paliwa jeśli był dawno wymeiniany bo też ma znaczenie oraz możesz wyczyścić egr przepustnice i przepływke tak na początek i obserwować czy coś sie zmieniło. Nie wiem też jakie objawy ma walniety czujnik położenia wału ale też ma chyba jakiś związek z gaśnięciem. Ale to niech sie ktoś udzieli bardziej kumaty ode mnie w tej kwestii :P

PostNapisane: 28 sty 2018, 08:47
przez uszol90
Moja tak własnie gasła kiedy był zasyfiony filtr paliwa, ale sypało błędem o niskim ciśnieniu paliwa.

PostNapisane: 29 sty 2018, 00:41
przez adams88
dzięki za odpowiedzi na razie mazda, dalej stoi i nie odpala, mechanik nie ma czasu, ale jutro sam spróbuje coś pokombinować z tym filtrem paliwa, może na początek sprawdzę czy nie ma powietrza spróbuje coś odpowietrzyć jak w końcu uda mi się to dam znać

Re: mazda kręci, nie odpala, problem pojawia się i znika..

PostNapisane: 30 sty 2018, 20:31
przez adams88
Mazda odpalila dziś na samostart jutro jade do mechanika ( mam nadzieje, że dojadę ) i zobczymy co bd się działo dam znać

Re: mazda kręci, nie odpala, problem pojawia się i znika..

PostNapisane: 4 lut 2018, 17:10
przez adams88
filtr paliwa wymieniony, nie odbyło się bez problemów :) póki co mazda działa , mam nadzieję że na dłużej,
dzięki za rady

Re: mazda kręci, nie odpala, problem pojawia się i znika..

PostNapisane: 20 lut 2018, 12:13
przez marc3@o2.pl
Czujnik położenia wału na pewno ma znaczenie.
Sprawdź Zawór SCV