Mazda 3 polift 1.6 MZ-CD – gaśnie na wolnych, korekty wtryskiwaczy

Postprzez Jaromas » 29 wrz 2017, 08:03

Witam,

Mazda 3 polift 1.6 MZ-CD gaśne na wolnych (dosyć rzadko, ostatnio w odstępie przejechanych 1000km) najczęściej na światłach, na trasie wszystko ok, czasami ją lekko jakby podmula przy ok. 2500rpm. Wymieniłem przepływomierz bo generował błędy, teraz jest czysto, czasami tylko wyskakuje błąd:

DTC P0089 – Fuel Pressure Regulator Performance – za wysokie ciśnienie na czujniku.

Chciałem sprawdzić wtryskiwacze (wartości korekcyjne po kalibracji) i zrobić kalibrację Forscanem, ale nie mogę nigdzie znaleźć PID-ów od tego, nie ma takich jak w mazdzie 6, jak to się robi w trójce?

Interfejs mam z obsługą obu szyn HS-CAN i MS-CAN jeśli to ma znaczenie, forscan w wersji 2.3.10 z licencją rozszerzoną.

Ma ktoś pomysły od czego zacząc dalsze sprawdzanie? Będe wdzięczny za wskazówki,

pozdrawiam
jaromas
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 19:24
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Diabolo Madzioro » 29 wrz 2017, 08:20

Jaromas napisał(a):Wymieniłem przepływomierz bo generował błędy
a układ jest szczelny?
Nie łapie ci gdzieś lewego powietrza?
by Wilku
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sie 2017, 20:25
Posty: 522 (53/30)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MPV II (LW) benzyna 2.0 Rocznik 2000
Mazda CX-9 3,5 Rocznik 2007

Postprzez macvas » 29 wrz 2017, 08:39

Jaromas napisał(a):DTC P0089 – Fuel Pressure Regulator Performance


A ja bym jednak poszedł za tym kodem i sprawdził regulator pewnie od czasu do czasu zdarza mu się źle dawkować i wtedy masz "przyduchę". Filtr paliwa zmieniany książkowo? Nie falują Ci ani trochę obroty?
Zwykle jak już gaśnie to jest efekt domino – gdy nałoży się kilka pomniejszych problemów.
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Jaromas » 2 paź 2017, 21:45

Filtr paliwa planuje wymienić w najbliższym czasie, skasowałem błędy i zgasł mi ponownie, po zgaśnięciu nie było zadnego błędu... Jutro wzrokowo posprawdzam czy nie ma nieszczelności , czy ktoś wie jak się dostać do tego regulatora ciśnienia w tym modelu?
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 19:24
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez macvas » 3 paź 2017, 22:59

Jak mnie pamięć nie myli to to ustrojstwo znajdziesz w okolicach szyny CR, ja bym przynajmniej rozpoczął w tamtych okolicach <faja>

Większość jednostek DV6 pracuje bodaj na Boschu, więc to powinno wyglądem przypominać coś jak niżej:
SAM_8146.JPG
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Jaromas » 6 paź 2017, 18:03

Oki, dzięki poszukam tego regulatora przy listwie CR.

Z nowych informacji, wlałem środek do czyszczenia układu wtryskowego do zbiornika napełnionego Vervą do pełna. Zobaczymy po jego spaleniu co będzie się działo.

W tej chwili auto delikatnie co jakiś czas obniża obroty na jałowym, zdarzy się zgasnąć ale odpala od razu. Jedzie delikatnie dziwnie, mimo że obroty nie falują to jakby lekko moc falowała – tzn na tych samych obrotach w zakresie 1500-2500 potrafi delikatnie nierówno jechać. Po lekkiej przygazówce (chwila jazdy na 5 tys obrotów) wszystko wydaje się wracać do normy. Jeden wtryskiwacz wydaje się spocony ale kiedyś coś było przy nich robione więc nie mam pewności czy nie zostało to po poprzedniej naprawie. Błędów w ECU brak.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 19:24
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Diabolo Madzioro » 3 lis 2017, 23:29

I jak tam? Ogarniete?
by Wilku
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sie 2017, 20:25
Posty: 522 (53/30)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MPV II (LW) benzyna 2.0 Rocznik 2000
Mazda CX-9 3,5 Rocznik 2007

Postprzez MAZVAGTECH » 4 lis 2017, 18:45

Regulator cisnienia nie jest na szynie CR ,tylko pompie W szyne wkrecony jest czujnik cisnienia paliwa.
Jaromas napisał(a):Chciałem sprawdzić wtryskiwacze (wartości korekcyjne po kalibracji) i zrobić kalibrację Forscanem
Trojka ma sterownik Boscha nie Denso i nie szukaj tego bo po prostu nie ma takiej opcji :D
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez francesco_franco » 11 lis 2017, 18:23

I jak kolego zrobione? Wymieniłeś ten filtr paliwa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez DooOminO » 1 cze 2018, 17:40

Czyli w trójce nie ma możliwości sprawdzenia korekt rzeczywistych? Bez sensu, w jaki sposób mam sprawdzić który wtryskiwacz ma problem z samym sobą? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323