Czy uszkodzony przewód paliwowy powoduje spadek mocy?

Postprzez Mercier » 26 wrz 2017, 13:22

Witam,

Opiszę w skrócie mój problem, który okazuje się dość niestandardowy.

Samochód traci moc na wyższych obrotach przy mocniejszym przyspieszaniu – raz jest to 2,5-3tys, innym razem 3-4tys a czasami powyżej 4tys. Jest to takie rwanie, które kończy się zgaszeniem silnika gdy nie odpuszczę nogi z gazu. Po ponownym odpaleniu silnik działa normalnie (na niższych obrotach) i nie świeci się żadna kontrolka.

Dodam, że turbina była w pełni regenerowana pół roku temu, wczoraj wymieniałem płyn w filtrze FAP oraz założyłem nowy wydech.

W zaufanym serwisie podłączyli podczas jazdy komputer, który pokazuje zmniejszenie ciśnienia podawanego paliwa na wyższych obrotach silnika.
Dodatkowo pokazali mi, że mam drobny wyciek paliwa ("pocenie się") na przewodzie paliwowym od baku do 'przodu' auta, załączam rysunek poglądowy (na czerwono zaznaczyłem miejsce, gdzie widać wyciek a długopisem zaznaczone są numery przewodów, które powinienem wymienić). Dodatkowo zasugerowano mi, że alternatywną przyczyną to może być nie wymieniany od ~10k km filtr paliwa. Problem w tym, że te przewody nie posiadają zamienników a oryginał w Mazdzie to 1200 PLN za dwie rurki, co jest dla mnie kwotą dość śmieszną zwłaszcza, że nie wiadomo, czy to jest powodem spadku mocy.

W związku z tym miałbym do specjalistów trzy pytania ;)

1. Czy nieszczelność tych rurek lub ewentualnie filtra paliwa może być przyczyną takiego spadku mocy na wyższych obrotach?

2. Jeśli tak, to czy ktoś może wymieniał/regenerował w jakiś sposób te rurki? Dzwoniłem do 30 złomów i handlarzy używanymi częściami – nikt tego nie ma.

3. Czy macie jakiś inny pomysł na te spadki mocy bez żadnego błędu/kontrolki?

Serdecznie pozdrawiam
Załączniki
20170926_130315.jpg
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 01:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez kropek101 » 26 wrz 2017, 20:09

Nieszczelność na tych przewodach może powodować zapowietrzanie się układu więc podczas jazdy też może pociągać powietrze i silnik traci moc.

Pomierz te przewody nie wymieniałem ich ale przypuszczam że spokojnie może je wymienić na gumowe zbrojone ze względu na brak pompy paliwa w baku i jego zasysanie nie mogą być to zwykłe gumówki żeby ich nie zasysało. Widzę że tam są gwinty ale jak dobrze naciągniesz odpowiedni przewód spokojnie to poskręcasz.

Lepszą opcją masz zakup zwykłego zestawu do zaciskania przewodów hamulcowych około 70zł plus 2 rolki po 5m przewodu hamulcowego 100zł. Tu też musisz odpowiednio dobrać jego średnicę wewnętrzną i sam sobie zakuj te przewody. Nawet nie musiał byś całości robić tylko wyciąć dziurawy fragment założyć skrętki i zarobić końce.

Sam sobie to zrobisz za max 200zł nie dał bym 1200zł za kawałek przewodu w aso.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Mercier » 27 wrz 2017, 18:32

Dzięki za odpowiedź. Też nie chce przepłacać w ASO stąd pytam. Generalnie zaczyna cieknąć chyba coraz mocniej więc muszę przyspieszyć. Ktoś zna może w Krk zakład, który mógłby pomóc?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 01:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez Mercier » 5 paź 2017, 21:16

Nie udało mi się znaleźć całego przewodu, ale lokalny mechanik powiedział, że może kupić metr jakiejś specjalnej, utwardzanej gumowej rurki, wyciąć dziurawy fragment i przymocować go w miejsce dziury... robił już tak rzekomo nie raz, ale nie w tak 'nowym' aucie.

Ma to sens? Czy taka wstawka wytrzyma ciśnienie, które tam sie zapewne tworzy?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 01:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez francesco_franco » 6 paź 2017, 11:15

Czy wytrzyma, nie będziesz wiedział jak nie sprawdzisz. Chyba nikt wcześniej nie miał z tym problemów.
Może koni sprzeda Ci te przewody, ze swojego rozbitka.

viewtopic.php?f=332&t=199149&start=60
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez kropek101 » 8 paź 2017, 10:41

Daj wstawkę i nie kombinuj tam nie masz kosmicznego ciśnienia. Ciśnienie jest dopiero na szynie CR
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323