Strona 1 z 1

Cykanie, szarpanie, poddymianie...

PostNapisane: 20 wrz 2017, 11:58
przez tomked112
Witam wszystkich,
mam problem z moją Mazdą 3, ale może od początku.

Po ostatniej chwilowej wizycie u mechanika Mazda została na prawie 2 tygodnie – diagnoza: wtryski leją, turbo (geometria) stoi – do naprawy. I pojechało, turbo do regeneracji, a za nim wtryski.

Po powrocie części wymiana oleju i filtru, czyszczenie dolotu, montaż i jazda. Na początku wszystko pięknie (poza odpalaniem po montażu bo był głęboko zapowietrzony i trochę był problem). Od kilku dni mam natomiast inny problem – rano, na zimnym silniku, auto "przerywa" na sekundę, nierówno pracuje, a z okolicy wtrysków (może trochę bardziej z tyłu komory silnika) słychać takie szybkie cykanie, jakby się pokrywało z wyczuwalnym drganiem metalowych przewodów paliwowych do wtryskiwaczy. Podczas tej chwilowej przerwy/zadławieniu z rury idzie dymek, ale domyślam się, że to kwestia niewłaściwej mieszanki paliwowo-powietrznej.

W czym może być problem? Niedokręcone wtryski? Zapowietrzony (zrobiłem trasę 700 km a rano to samo)? Czy może jeszcze jakiś inny pomysł macie? HELP! :)

PS. Auto jedzie super, spalanie idealne, po rozgrzaniu nie dymi.

Re: Cykanie, szarpanie, poddymianie...

PostNapisane: 20 wrz 2017, 14:21
przez francesco_franco
viewtopic.php?f=469&t=198047&start=20

Pięć podobnych problemów masz na tej stronie forum. Jak jeszcze możemy pomóc?

P.S. Pytanie retoryczne, szukałeś czy od razu post?

Re: Cykanie, szarpanie, poddymianie...

PostNapisane: 20 wrz 2017, 15:01
przez tomked112
Czytałem, ale ten temat co wkleiłeś nijak się ma do mojego auta... Mimo wszystko dzięki za wklejkę :)

Re: Cykanie, szarpanie, poddymianie...

PostNapisane: 20 wrz 2017, 15:04
przez francesco_franco
Ale są też inne tematy.

PostNapisane: 20 wrz 2017, 16:04
przez Krystek07
Jak montowali wtryski z powrotem to dali przy okazji komplet nowych uszczelniaczy oraz szpilki osadzenia wtrysków na specjalnej masie uszczelniającej? Za każdym razem przy wyjęciu wtryskiwaczy trzeba wymienić podkładki i kilka jeszcze innych elementów osadzenia wtrysku. A cykanie właśnie może być spowodowane przez wypalenie podkładek miedzianych

PostNapisane: 21 wrz 2017, 07:25
przez tomked112
Krystek07 napisał(a):Za każdym razem przy wyjęciu wtryskiwaczy trzeba wymienić podkładki i kilka jeszcze innych elementów osadzenia wtrysku.


A możesz mi powiedzieć coś więcej na temat tych innych elementów?
U mnie to wyglądało tak, że wtrysk został wykręcony, zregenerowany, założone nowe podkładki miedziane i wsadzone (po wyczyszczeniu komory wtrysku) i skręcone.

A może wiecie z jaką siłą powinno się wtryskiwacze dokręcać?

PostNapisane: 21 wrz 2017, 22:02
przez uszol90
Co było z wtryskami ze je regenerowali ? Po czym to stwierdzili, że leją?

Re: Cykanie, szarpanie, poddymianie...

PostNapisane: 22 wrz 2017, 07:30
przez tomked112
Dymił gorzej niż star 40 letni pod górę. W zasadzie poszły do sprawdzenia i na stole okazało się że wszystkie poza normą i były robione.

PostNapisane: 22 wrz 2017, 11:50
przez uszol90
Wersja 90 czy 109?

Re: Cykanie, szarpanie, poddymianie...

PostNapisane: 22 wrz 2017, 12:14
przez tomked112
109.

PostNapisane: 22 wrz 2017, 12:40
przez uszol90
To FAPa nie ma że dyyyyyyyyyymi ?

Re: Cykanie, szarpanie, poddymianie...

PostNapisane: 22 wrz 2017, 12:55
przez tomked112
Nie ma od 6 lat ;)

PostNapisane: 22 wrz 2017, 20:08
przez uszol90
to go przynajmniej przy lejących wtryskach nie zapchało :>