Strona 1 z 1

Zmiana biegów – wyścig

PostNapisane: 25 sie 2017, 20:19
przez Kabatus
Witam, przy jakich obrotach wrzucić 2 i przy jakich 3 bieg? Niby największą moc ma przy 4000 obr, zwykle robiłem 2 po przekroczeniu 5 tys a do 100 km/h na 2 biegu ale nie wiem czy to dobre. Jak to widzicie? Silnik: 1.6 – 109 KM diesel. Pilny temat.

Re: Zmiana biegów – wyścig

PostNapisane: 26 sie 2017, 08:21
przez rav 75
Chcesz się ścigać kup MPS-a,diesel albo wyścig – wybór należy do Ciebie.

PostNapisane: 26 sie 2017, 11:50
przez Krystek07
Dokładnie diesel nie służy do ścigania się :P poza tym marne 110 km bo nie oszukujmy się nie należy do demonów prędkości, chociaż moment i przyspieszenie w tym aucie jest baaardzo przyjemne zwłaszcza jak ma sie wyrzucony FAP i EGR i podniesioną moc(myślę nad zmianą mapy na 130) i wtedy podejrzewam, że jest już czym przycisnąć

PostNapisane: 26 sie 2017, 14:09
przez macvas
Tak jak chłopaki piszą wyżej, jeżeli to jest zdrowe 109KM to nie szukaj górnego pułapu mocy (to jest katowanie diesla) a bardziej "górki" momentu obrotowego, który nabija sprawna turbina. W zależności od generacji silnika Y6 w serii będzie ona oscylować między 250-270Nm zwykle w okolicy 2300-2400rpm, chyba że kalibracja (VGT) jest zjechana. Zakładając jednak, że jest ok i mamy sprawny zawór sterowania turbiną zwykle dostajemy odczyty w zakresach takich jw.

Kabatus napisał(a):przy jakich obrotach wrzucić 2 i przy jakich 3 bieg?


Jeżeli to ma być sprint to szukaj okolicy pow. 2000rpm (na tej wartości z całą pewnością turbo będzie już po fazie wzbudzenia i powinno dmuchnąć), bo poniżej większość egzemplarzy ma "turbodziurę" różnych rozmiarów.

Re: Zmiana biegów – wyścig

PostNapisane: 26 sie 2017, 15:25
przez Kabatus
Wczoraj kolega z BMW m3 240KM zdziwił się, że to tak [tiiit] i pytał co robiłem w silniku.
Spokojnie dawałem radę tym 109 KM – silnik igła – choć może to nie jest 109 przecież ktoś mógł ją modyfikować.

Re: Zmiana biegów – wyścig

PostNapisane: 28 sie 2017, 00:09
przez Neonixos666
Trzeba zmieniac biegi tak by zarowno wykozystac dostepna moc a z drugiej strony po wbiciu nastepnego biegu obroty spadly w okolicy max momentu obrotowego. Jak w ditd na 1/4 mili krecilem do 4tys obroty spadaly w okolice 2,5 wiec po zmianie turbo dale fajnie pompowalo. 5tys to zbyt duzo widac to po wykresie ze moc i moment za bardzo spadaja a nastepny bieg zaczyna juz na spadku Nm. Przy mocno zmodzonych dieslach mozna ciagnac wyzej bo i max Nm jest wyzej zeby sprzegla nie zabic ale dka tak seryjnych aut nie ma sensu

Re: Zmiana biegów – wyścig

PostNapisane: 29 sie 2017, 08:42
przez francesco_franco

PostNapisane: 13 wrz 2017, 23:38
przez Kabatus
francesco_franco napisał(a):https://www.youtube.com/watch?v=sYgKj2p0xcM

spróbuj tak ;)


10s do 100? Przy kręconej do 140 KM ? U mnie jest podobno 109 KM fabrycznie i mam 9s :P

PostNapisane: 14 wrz 2017, 01:16
przez Płomień
Wystarczy że kolega ma większe koło od serii i to co jest u Ciebie 100km/h, to u niego będzie 90. Poza tym widać po obrotomierzu że mu się nie spieszyło z ruszaniem z miejsca.

Tu masz bardzo dobrze, konsekwentnie i merytorycznie poprawnie opisane co, jak i dlaczego. Teraz musisz tylko dopasować zasadę do Twojej krzywej momentu i przełożeń skrzyni. Aż dziw że taki materiał jest na polskim youtube.
https://youtu.be/c-78UDQ2Xeg

Od siebie dodam tylko że kręcenie dizla powyżej 4000 to katowanie. Może urwiesz na pierwszym i drugim biegu 0,2s jak go będziesz kręcił do 5000, ale te silniki konstrukcyjnie nie są do tego przystosowane. Odciny nie ma tylko dlatego, że jak będziesz w trasie wyprzedzał tira i się przeliczysz z oceną odległości samochodu na przeciwległym pasie, to żebyś nie musiał zmieniać biegu. Takie bardzo awaryjne rozwiązanie.

Re: Zmiana biegów – wyścig

PostNapisane: 14 wrz 2017, 09:26
przez francesco_franco
Kabatus, a ile masz na ćwiarkę ?? :> Ja ostatnio miałem okazję spróbować, jak jeździ się po próbie torowej i na 1/4 w Rykach. Fajna przygoda, chociaż jest to kompletnie inna bajka niż jazda na co dzień, a przecież do tego używam swojego słabego auta, które sprinty robi wolniej niż seria ;) papa