Wystarczy że kolega ma większe koło od serii i to co jest u Ciebie 100km/h, to u niego będzie 90. Poza tym widać po obrotomierzu że mu się nie spieszyło z ruszaniem z miejsca.
Tu masz bardzo dobrze, konsekwentnie i merytorycznie poprawnie opisane co, jak i dlaczego. Teraz musisz tylko dopasować zasadę do Twojej krzywej momentu i przełożeń skrzyni. Aż dziw że taki materiał jest na polskim youtube.
https://youtu.be/c-78UDQ2XegOd siebie dodam tylko że kręcenie dizla powyżej 4000 to katowanie. Może urwiesz na pierwszym i drugim biegu 0,2s jak go będziesz kręcił do 5000, ale te silniki konstrukcyjnie nie są do tego przystosowane. Odciny nie ma tylko dlatego, że jak będziesz w trasie wyprzedzał tira i się przeliczysz z oceną odległości samochodu na przeciwległym pasie, to żebyś nie musiał zmieniać biegu. Takie bardzo awaryjne rozwiązanie.