nic nie wiem dpf fap wypalanie

Postprzez mbracik » 23 lut 2017, 21:43

Witajcie,
przeczytałem kilka postów na temat dpf i nic nie wiem. Od kilku tygodni mam mazdę 3 1.6 CD rocznik 2006 109KM. Filtr dpf ma, bo już po zakupie zapaliła się kontrolka silnika i wykazało zapchanie tego filtra. Pojechałem na komputerowe wypalanie. Po 4 tygodniach zapaliła się kontrolka i filtr jest znowu zapchany. Po pierwsze, czy to normalne, że po tak krótkim okresie filtr się już zapchał?
Po drugie, naczytałem się,że te silniki mają mokry fap (?) i trzeba dolać jakiś płyn. ja w swojej mazdzie nie znalazłem żadnego zbiorniczka, ani w bagażniku ani przy wlewie paliwa.czy to znaczy że mam suchy fap?
I po trzecie. Jakie obroty i prędkość muszę utrzymywać i jak długo aby nastąpiło automatyczne wypalanie filtra? Czy ten rocznik ma automatyczne wypalanie?
Będę bardzo wdzięczny za krótką i konstruktywną pomoc.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 21:39
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 cd 2006

Postprzez marcin255 » 23 lut 2017, 22:38

w tym dziale viewforum.php?f=469
pytaj i szukaj
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez uszol90 » 24 lut 2017, 05:59

1. Obserwuj czy Ci nie przybywa nadmiernie oleju w silniku (może go przybywać co jest niezdrowe dla silnika-zależnie od ilosci).
2. Zbiorniczek znajduje się w okolicy zbiornika paliwa (dostęp od spodu samochodu).
3. Zalecana jest jazda na 3-4 biegu / obroty około 3000rpm (niezbyt mocne obciążenie czyli np. prosta droga). Obserwuj też podczas jazdy chwilowe spalanie (jeśli podczas normalnej jazdy masz powiedzmy 5,5l/100km (nie podczas rozpędzania) to jeśli wypalanie będzie aktywne będziesz miał ponad 8l/100km. W tym momencie może też działać wentylator chłodnicy jak i inne odbiorniki prądu w celu zwiększenia obciążenia silnika poprzez alternator.

Jaki masz przebieg? i jak użytkujesz samochód (krótkie trasy,miasto...)? Podejrzewam zapchanie filtra... ale nie węglem a "Cerem" (?? nie wiem czy dobrze to nazywam) – próbowałem wymyć go u siebie i pomogło!

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez mbracik » 25 lut 2017, 14:18

krótkie trasy, raczej miasto. zbiorniczka nie znalazłem. Czy to możliwe, że po prostu nie mam tego zbiorniczka?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 21:39
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 cd 2006

Postprzez mbracik » 26 lut 2017, 18:31

sprawdziłem, nie mam żadnego wlewu ani przy wlewie paliwa ani w bagażniku ani zbiorniczka do płynu adblue lub podobnego, który zmniejsza temperaturę przy której następuje wypalanie dpf. To możliwe?
I jeszcze coś, czy istnieje całkowite wymontowanie filtra dpf, nie samego wkladu tylko wyrzucenie całej blachy?

Dopisano 26 lut 2017, 18:01:

mam jeszcze pytanie po rozkodowaniu vin jest coś takiego "Cat# AEBA11" co to oznacza?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 21:39
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 cd 2006

Postprzez uszol90 » 27 lut 2017, 16:40

zbiorniczek jest dostępny od spodu samochodu, tam samo jak i wlew
element na schemacie oznaczony numerem 3

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez mbracik » 27 lut 2017, 19:07

dzięki
Początkujący
 
Od: 15 sty 2017, 21:39
Posty: 9
Auto: Mazda 3 1.6 cd 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323