Witajcie,
przeczytałem kilka postów na temat dpf i nic nie wiem. Od kilku tygodni mam mazdę 3 1.6 CD rocznik 2006 109KM. Filtr dpf ma, bo już po zakupie zapaliła się kontrolka silnika i wykazało zapchanie tego filtra. Pojechałem na komputerowe wypalanie. Po 4 tygodniach zapaliła się kontrolka i filtr jest znowu zapchany. Po pierwsze, czy to normalne, że po tak krótkim okresie filtr się już zapchał?
Po drugie, naczytałem się,że te silniki mają mokry fap (?) i trzeba dolać jakiś płyn. ja w swojej mazdzie nie znalazłem żadnego zbiorniczka, ani w bagażniku ani przy wlewie paliwa.czy to znaczy że mam suchy fap?
I po trzecie. Jakie obroty i prędkość muszę utrzymywać i jak długo aby nastąpiło automatyczne wypalanie filtra? Czy ten rocznik ma automatyczne wypalanie?
Będę bardzo wdzięczny za krótką i konstruktywną pomoc.
nic nie wiem dpf fap wypalanie
Strona 1 z 1
w tym dziale viewforum.php?f=469
pytaj i szukaj
pytaj i szukaj
1. Obserwuj czy Ci nie przybywa nadmiernie oleju w silniku (może go przybywać co jest niezdrowe dla silnika-zależnie od ilosci).
2. Zbiorniczek znajduje się w okolicy zbiornika paliwa (dostęp od spodu samochodu).
3. Zalecana jest jazda na 3-4 biegu / obroty około 3000rpm (niezbyt mocne obciążenie czyli np. prosta droga). Obserwuj też podczas jazdy chwilowe spalanie (jeśli podczas normalnej jazdy masz powiedzmy 5,5l/100km (nie podczas rozpędzania) to jeśli wypalanie będzie aktywne będziesz miał ponad 8l/100km. W tym momencie może też działać wentylator chłodnicy jak i inne odbiorniki prądu w celu zwiększenia obciążenia silnika poprzez alternator.
Jaki masz przebieg? i jak użytkujesz samochód (krótkie trasy,miasto...)? Podejrzewam zapchanie filtra... ale nie węglem a "Cerem" (?? nie wiem czy dobrze to nazywam) – próbowałem wymyć go u siebie i pomogło!
2. Zbiorniczek znajduje się w okolicy zbiornika paliwa (dostęp od spodu samochodu).
3. Zalecana jest jazda na 3-4 biegu / obroty około 3000rpm (niezbyt mocne obciążenie czyli np. prosta droga). Obserwuj też podczas jazdy chwilowe spalanie (jeśli podczas normalnej jazdy masz powiedzmy 5,5l/100km (nie podczas rozpędzania) to jeśli wypalanie będzie aktywne będziesz miał ponad 8l/100km. W tym momencie może też działać wentylator chłodnicy jak i inne odbiorniki prądu w celu zwiększenia obciążenia silnika poprzez alternator.
Jaki masz przebieg? i jak użytkujesz samochód (krótkie trasy,miasto...)? Podejrzewam zapchanie filtra... ale nie węglem a "Cerem" (?? nie wiem czy dobrze to nazywam) – próbowałem wymyć go u siebie i pomogło!
sprawdziłem, nie mam żadnego wlewu ani przy wlewie paliwa ani w bagażniku ani zbiorniczka do płynu adblue lub podobnego, który zmniejsza temperaturę przy której następuje wypalanie dpf. To możliwe?
I jeszcze coś, czy istnieje całkowite wymontowanie filtra dpf, nie samego wkladu tylko wyrzucenie całej blachy?
Dopisano 26 lut 2017, 18:01:
mam jeszcze pytanie po rozkodowaniu vin jest coś takiego "Cat# AEBA11" co to oznacza?
I jeszcze coś, czy istnieje całkowite wymontowanie filtra dpf, nie samego wkladu tylko wyrzucenie całej blachy?
Dopisano 26 lut 2017, 18:01:
mam jeszcze pytanie po rozkodowaniu vin jest coś takiego "Cat# AEBA11" co to oznacza?
- Od: 15 sty 2017, 21:39
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6 cd 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości