Strona 1 z 1

Mazda nie odpala, zegary i kontrolki wariują.

PostNapisane: 4 lut 2017, 05:12
przez PoProstuKuba
Cześć :)
Mam dosyć spory problem z moją mazdą. Nie chce odpalić. Przy próbie odpalenia sluchać przez chwile rozrusznik, wskazówki skaczą, migają kontrolki i światła. Pierwszy raz zdarzylo mi się to godzinę temu. Jechałem po wyboistej drodze i zapalila mi soę kontrolka ABS i kontroli trakcji. zatrzymalem się i zgasilem silnik. Przy próbie odpalenia działo się to co wyżej opisalem. Była trzecia w nocy, do domu daleko, więc zaryzykowalem i odpaliłem "na pych". Silnik odpalił, wszystko cacy, ale po trzech kilometrach znowu zaswiecil się ABS, kontrola trakcji i wysiadlo wspomaganie. W dodatku zaczęła mrugać kontrolka hamulca ręcznego. Wbudowany woltomierz pokazywał bardzo małe napięcie (8.11). Rano wyciągne akumulator i go podładuję. Mam nadzieje, że to pomoże... :(

Re: Mazda nie odpala, zegary i kontrolki wariują.

PostNapisane: 4 lut 2017, 10:14
przez MazdaLublin
PoProstuKuba napisał(a):Wbudowany woltomierz pokazywał bardzo małe napięcie (8.11)

To faktycznie trochę mało, te 8.11 to na włączonym czy zgaszonym silniku sprawdzałeś ?
Prawdopodobnie alternator zakończył żywot i nie jest w stanie naładować akumulatora
Albo nie ma przejścia masy lub prądu z alternatora i trzeba obejrzeć połączenia kabli czy nie są zaśniedziałe.

Re: Mazda nie odpala, zegary i kontrolki wariują.

PostNapisane: 4 lut 2017, 17:46
przez PoProstuKuba
Kable wydają się w porządku. Napięcie spadało podczas jazdy. Jak wszystko zaczęło mi się wyłączać, najbardziej krytyczny moment pokazywał właśnie 8.11V. Później wskoczyło na 10 i na chwilę odzyskałem wspomaganie. Jak mi się uda to dotaszczę się do mechanika. :)

Re: Mazda nie odpala, zegary i kontrolki wariują.

PostNapisane: 4 lut 2017, 18:13
przez Krystek07
Miałem podobny problem w astrze h, padł mostek diodowy w alternatorze. Sprawdź jeszcze regulator napięcia

Re: Mazda nie odpala, zegary i kontrolki wariują.

PostNapisane: 4 lut 2017, 20:16
przez MazdaLublin
10 to też za mało
Mostek albo szczotki + bieżnia na wirniku.
http://screenshooter.net/103029707/dtmnlsx

Re: Mazda nie odpala, zegary i kontrolki wariują.

PostNapisane: 4 lut 2017, 20:26
przez PoProstuKuba
No wiadomo, że 10 to też bardzo mało, ale wystarczająco, żeby pociągnąć wspomaganie kierownicy. :) Na razie ładuję akumulator. Jak jakimś cudem odpali to jadę prosto do elektromechanika. Dam znać co i jak :)

Dopisano 5 lut 2017, 03:33:

Po głębszym przeszukaniu internetu mogę stwierdzić, że winny jest alternator. Takie same objawy jak u mnie. Warto dodać, że od dłuższego czasu słychać było z komory silnika dziwny dźwięk (jakby silniczek elektryczny). No i dziwny zapach w kabinie wydobywający się z nawiewów. W poniedziałek dam więcej informacji.

Re: Mazda nie odpala, zegary i kontrolki wariują.

PostNapisane: 6 lut 2017, 00:35
przez michal19921
cześć,

miałem bardzo podobnie. Samochód odpalał, po czym na dystansie 5 km potrafił zgasnąć z 15 razy. Byłem u 6 mechaników i dopiero jeden znalazł przyczynę.
Błędów na komputerze była masa, nawet tego Ci nie będę wypisywał :)
Okazało się że to mostek prostowniczy alternatora i diody na nim popalone.
W związku z tym że jest zima, każdy odpala klimę, światła, radio no i silnik potrzebuje dużo mocy okazywało się że w obiegu było zbyt mało prądu, przez co czujniki głupiały i wysyłały dziwne informacje do komputera, który rozłączał silnik celem uniknięcia dalszych uszkodzeń.
Po wymianie mostka odpukać wszystko gra.

Sprawdz, może akurat to będzie to.

Jeśli podświetlanie zegarów Ci wariuje i nieregularnie sie włącza/wyłącza winą będzie skrzynka bezpieczników pod nogami pasażera. Tam śniedzieją styki i często słabo łączy.
Nie ma na to recepty. Trzeba wymienić na nową, tylko nowej nie kupisz bo nie produkują. Kupując używkę może okazać sie że jest w gorszym stanie niż Twoja :)


Napisz co było przyczyną jak dojdziesz :)

Re: Mazda nie odpala, zegary i kontrolki wariują.

PostNapisane: 7 lut 2017, 15:45
przez PoProstuKuba
Wymienione diody w alternatorze i auto od razu odżyło :)
Dla potomnych powiem, że stało się to przy przebiegu 199800km. Teraz mam bardzo duże spalanie 13/100. Coś się nei chce ze mnądogadać :(