Strona 1 z 1

Dziwny problem

PostNapisane: 14 sty 2017, 15:06
przez Bleidd19
Witam, mam problem z Mazdą 3 1,6 diesel 109KM (2005rok).
Podczas jazdy dosyć często traci moc i nie wkręca się powyżej 3tys obrotów na 1,2,3,4 biegu i 2,5tys obrotów na 5 biegu. Często podczas takiego spadku mocy silnik delikatnie szarpie. Zazwyczaj wystarczy zatrzymać się, wyłączyć i ponownie włączyć silnik i samochód odcina się. Czasem też odcina się samoistnie po przejechaniu 5-10km. Podczas jazdy po mieście zacina się dużo częściej niż w trasie.
Zazwyczaj nie świeci się żadna kontrolka, jednak ostatnio zapalił się check engine. Na komputerze pokazał się błąd przeładowania turbiny i układu dopalania spalin.

Gdy nie jest zacięty ma dużo mocy, nie ma problemu z przyspieszaniem, pracuje równo, cicho i nie szarpie. Filtr paliwa został wymieniony.

Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi co może powodować takie zachowanie samochodu. Przeglądałem już wiele tematów i często przewija się wątek o sterowaniu łopatek turbiny tylko czy wyłączenie i włączenie silnika będzie powodowało odcięcie się mechanizmu sterującego pracą turbiny?

PostNapisane: 16 sty 2017, 21:11
przez uszol90
Więc tak, sprawdź dolot pod względem szczelności i elementy sterowania podciśnieniem turbiny (zawór elektryczny od strony ściany grodziowej i gruszkę przy turbinie). Sprawdził bym też zawór EGR (demontaż i sprawdź czy po włączeniu zapłonu i kolejno wyłączeniu widać czy zawór się otwiera i zamyka cyklicznie kilka razy).

Tak, po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu komputer wychodzi z trybu awaryjnego i do kolejnego wykrycia przeładowania turbiny działa normalnie.

Re: Dziwny problem

PostNapisane: 23 wrz 2017, 08:23
przez Aku_213
Bleidd19- poradziłeś sobie ze swoim problemem mam prawie identyczną sytuację, czasem nie muszę nawet gasić samochodu i po pewnym czasie moc wraca i mogę przekroczyć magiczne 3tys. obrotów. Natomiast nie zawsze problem ustępuje po wyłączeniu i włączeniu zapłonu trwa to trochę dłużej.

Re: Dziwny problem

PostNapisane: 14 mar 2019, 14:20
przez Bleidd19
Trochę późno odpisuję ale przynajmniej rozwiązałem ten problem. Winny okazał się być zapchany filtr FAP. Wyczyszczenie go pomogło, przez kilka miesięcy nie tracił mocy (obecnie mam już inne auto).