Dziwny problem

Postprzez Bleidd19 » 14 sty 2017, 14:06

Witam, mam problem z Mazdą 3 1,6 diesel 109KM (2005rok).
Podczas jazdy dosyć często traci moc i nie wkręca się powyżej 3tys obrotów na 1,2,3,4 biegu i 2,5tys obrotów na 5 biegu. Często podczas takiego spadku mocy silnik delikatnie szarpie. Zazwyczaj wystarczy zatrzymać się, wyłączyć i ponownie włączyć silnik i samochód odcina się. Czasem też odcina się samoistnie po przejechaniu 5-10km. Podczas jazdy po mieście zacina się dużo częściej niż w trasie.
Zazwyczaj nie świeci się żadna kontrolka, jednak ostatnio zapalił się check engine. Na komputerze pokazał się błąd przeładowania turbiny i układu dopalania spalin.

Gdy nie jest zacięty ma dużo mocy, nie ma problemu z przyspieszaniem, pracuje równo, cicho i nie szarpie. Filtr paliwa został wymieniony.

Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi co może powodować takie zachowanie samochodu. Przeglądałem już wiele tematów i często przewija się wątek o sterowaniu łopatek turbiny tylko czy wyłączenie i włączenie silnika będzie powodowało odcięcie się mechanizmu sterującego pracą turbiny?
Początkujący
 
Od: 14 sty 2017, 13:38
Posty: 12 (2/1)
Auto: Mazda 6 2,2 MZR-CD 163KM 2010

Postprzez uszol90 » 16 sty 2017, 20:11

Więc tak, sprawdź dolot pod względem szczelności i elementy sterowania podciśnieniem turbiny (zawór elektryczny od strony ściany grodziowej i gruszkę przy turbinie). Sprawdził bym też zawór EGR (demontaż i sprawdź czy po włączeniu zapłonu i kolejno wyłączeniu widać czy zawór się otwiera i zamyka cyklicznie kilka razy).

Tak, po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu komputer wychodzi z trybu awaryjnego i do kolejnego wykrycia przeładowania turbiny działa normalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Aku_213 » 23 wrz 2017, 07:23

Bleidd19- poradziłeś sobie ze swoim problemem mam prawie identyczną sytuację, czasem nie muszę nawet gasić samochodu i po pewnym czasie moc wraca i mogę przekroczyć magiczne 3tys. obrotów. Natomiast nie zawsze problem ustępuje po wyłączeniu i włączeniu zapłonu trwa to trochę dłużej.
Początkujący
 
Od: 17 maja 2010, 15:36
Posty: 3
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 109KM 2005r

Postprzez Bleidd19 » 14 mar 2019, 13:20

Trochę późno odpisuję ale przynajmniej rozwiązałem ten problem. Winny okazał się być zapchany filtr FAP. Wyczyszczenie go pomogło, przez kilka miesięcy nie tracił mocy (obecnie mam już inne auto).
Początkujący
 
Od: 14 sty 2017, 13:38
Posty: 12 (2/1)
Auto: Mazda 6 2,2 MZR-CD 163KM 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323