Nie wchodzi na obroty, max 1.5k RPM, błąd P1412

Postprzez WojciszPL » 8 sty 2017, 23:28

Cześć,

Moje problemy zaczęły się w piątek – wyjechałem w trasę. Auto odpalałem przy -10st, trochę ciężko ale odpaliło. Na początku wszystko ok, ale im dłużej jechałem (na wschód) tym temperatura spadała – po przekroczeniu -13 samochód zaczął szarpać na niskich obrotach (musiałem go trzymać >2k aby chodził równo). Pomyślałem że może mieli słabe paliwo na stacji i przez niską temperaturą może filtr się przypchał , doczłapałem się wiec do stacji aby zatantkować arktyka i dodałem czarną strzałę. Szarpanie jakby przeszło, ale powstał drugi problem – auto nie wkręcało się powyżej ~3k i zupełnie nie miało mocy – tak jakby weszło w tryb awaryjny.
Dodam jeszcze, że po zalaniu arktyka z dodatkiem czarnej strzały auto strasznie "strzelało" przy odpalaniu i gaszeniu – dźwięk dudnięcia jakby coś wybuchało – pomyślałem że to przez niższą temp zapłonu arktyka.
Dziś jakoś wróciłem do domu (ok. 150km) jadąc w zakresie 2-2.5k obrotów (więcej nie szło) – podpiałem pod kompa i wywaliło:
P138B-62 (jedna świeca żarowa rok temu urwała się mechanikowi i jeździłem z urwaną, auto paliło więc nie robiłem bo ostatnio krucho z kasą)
P0620
P1412-28 (EGR?)
P0069-28

Jak na kompie podpiętym sprawdzałem parametry to próbowałem zobaczyć na jakie obroty wejdzie, na początku 3k, po chwili spadło na 2.5, 2, a teraz wchodzi tylko na 1.2-1.3k – szczęście że dojechałem.
Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? EGR? Czy to może być związane z mrozem? Np. EGR zamarzł czy coś takiego? Czy filtr mógł się przypchać?

Edit:
Dziś podpiałem Madzię po raz drugi pod kompa i spróbowałem odpalić. Pali bez problemu, dymi na biało, na wolnych obrotach niby chodzi dobrze, ale przy próbie dodania gazu tak jakby ją coś "dławiło" i nie może wejsć na obroty. Wchodzi do 1.5k RPM i strasznie zaczyna trzęść silnikiem, tak jakby chciała wejsć na obroty, ale coś ją dusiło. Max na ile udaje się wejsć to 2000 rpm. Miał ktoś podobny problem i ma pomysł co to?
Dzwoniłem do Jaksy, ale stwierdził że to elektronika i odesłał mnie do Grabowskiego do Piaseczna, tam z kolei twierdzą że na podstawie objawów to raczej mechanika.

Prośba o pomoc, bo jestem w połowie remontu mieszkania, spłukany z kasy, a auto potrzebny jak nigdy!

Pozdrawiam,
W.
 
Od: 22 lis 2014, 18:26
Posty: 52 (1/1)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 3 BK Y6 1.6 109 KM

Postprzez uszol90 » 14 sty 2017, 08:07

filtr paliwa zmieniany? do EGR można zaglądnąć, Możesz to sam zrobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez WojciszPL » 14 sty 2017, 11:38

Cześć, auto zgodnie z tym co po cichu podejrzewałem "samo sie wyleczyło" w czwartek, jak przyszło ocieplenie i temperatury dodatnie. Odpaliło normalnie, poczekałem chwilę aż się rozgrzeje, kręciło się ładnie, przejechałem się i spokojnie leciało do <4k RPM, dodatkowo było bardzo dynamiczne – wniosek coś musiało się przypchać na filtrze parafiną z paliwa.
Filtr jednak i tak miałem kupiony więc wymieniłem wczoraj profilaktycznie – było trochę syfu mimo że ostatnia wymiana nie tak dawno.
Nie daje mi jednak spokoju, czemu wyszły błędy EGR. Porównałem logi sprzed "naprawienia" się auta i wczorajsze i na tych pierwszych w ogóle nie zmienia się położenie EGR'a:
Obrazek
Jeżeli dobrze rozumiem to polecenie uruchomienia EGR (EGR_PCT.ODBII) to polecenie które wychodzi z komputera, a "Położenie zaworu ... (EGRVP) to położenie faktyczne i ten drugi parametr powinien się zmieniać od tego pierwszego? U mnie natomiast był cały czas 0% – czy możliwe że prócz filtru paliwa na mrozie EGR się przyciął a teraz puścił?
Nie wiem co to jest też ta druga wartość "Cykl zaworu ... (EGRVR)" – jak auto źle chodziło to cały czas bylo ok 19.5 – teraz oscyluje w okół 10-25%.

Do posta załączam RAR'a z dwoma przebiegami w ForSCAN (pierwszy jak silnik źle chodził i pozycja EGR była 0, zaś drugi z wczorajszej jazdy). Załączam także pliki błędów jakby komuś się chciało sprawdzić.

Pozdrawiam,
W.
Załączniki
FORScan.rar
logi bledow i dwa przebiegi (dobry i zly)
(227.52 KiB) Pobrane 35 razy
 
Od: 22 lis 2014, 18:26
Posty: 52 (1/1)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 3 BK Y6 1.6 109 KM

Postprzez Jaro My » 10 lut 2017, 21:58

Witam !!!
Podpinam się pod ten post ,bo nie ma sensu zakładać podobnego tematu , otóż dzisiaj rano ( w nocy -8) odpaliłem Madzię i po ruszeniu z miejsca okazało się ,że strasznie "zamula" Jakby turbo odcięło . Wchodziła maksymalnie na 2000 – 2200 obrotów i to z wielką "łaską" ( w czasie jazdy) i dalej mimo pedału wciśniętego w podłogę zero reakcji :( . O wyprzedzaniu kogokolwiek nie było mowy. Zjechałem na parking i na luzie próbowałem wcisnąć gaz do dechy. Doszła do 3200 obrotów i zaczęła się dusić. Jakoś dojechałem do pracy( dystans 35 kilometrów) Po pracy wsiadłem do autka i jakby ręką odjął. Normalne przyśpieszenie , wchodziła na obroty bez problemu i na trasie też ok. Na filtrze paliwa zrobione 15000 km, olej i filtr oleju i powietrza najechane 5000km. Jutro jadę podpiąć pod kompa , zobaczymy co pokaże. Nie mam pojęcia na co zachorowała :(
Początkujący
 
Od: 3 lip 2016, 14:15
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Krosno Odrzańskie
Auto: Mazda 3 1,6 CITD 109KM Silnik (Y6) rok prod. 2007 filtr FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323