Strona 1 z 1

Silnik długo kręci

PostNapisane: 24 gru 2016, 11:13
przez baszawez
Witam
Ostatnio zauważyłem że silnik dłużej kręci zanim odpali. Jeszcze niedawno odpalal natychmiast po przekreceniu kluczyka. Teraz nawet jak jest +10 to kilka razy sie pokreci zanim odpali. Jak myślicie co może być przyczyną? Wstępnie wykluczam akumulator bo na oczku kontrolnym zielony kolor. Świece żarowe chyba też ok bo niezależnie czy jest -10 czy +10 to tak samo kręci. Pozostał chyba rozrusznik?

Re: Silnik długo kręci

PostNapisane: 24 gru 2016, 12:07
przez kropek101
Zielone oczko to nie wyznacznik sprawności akumulatora. Już kilka sztuk miałem które były martwe a świeciły na zielono. Najpierw sprawdź go miernikiem. Potem zasugerował bym się czujnikiem położenia wału on jak jest wilgotne powietrze lubi robić taki numer że silnik musi dłużej zakręcić. Ewentualnie stan wtryskiwaczy, mogą już być słabe i gorzej ci pali.

PostNapisane: 24 gru 2016, 12:27
przez baszawez
Ok w takim razie sprawdze miernikiem akumulator. A co z rozrusznikiem? Też jest chyba podejrzany

Re: Silnik długo kręci

PostNapisane: 25 gru 2016, 13:32
przez kropek101
Wątpię żeby rozrusznik był zatarty. Te mazdy nie miały z nimi problemów. Najszybciej to słaby aku ma wpływ na kręcenie tego silnika potem styki na czujnikach

Re: Silnik długo kręci

PostNapisane: 20 sty 2017, 10:15
przez SiN4don
kropek101 napisał(a):Potem zasugerował bym się czujnikiem położenia wału on jak jest wilgotne powietrze lubi robić taki numer że silnik musi dłużej zakręcić. Ewentualnie stan wtryskiwaczy, mogą już być słabe i gorzej ci pali.


Hm, u mnie akumulator kręci bardzo żwawo (wymieniony jesienią). Ale zamiast 2-3 chełchów mam teraz z 7-8 zanim zaskoczy silnik.
Dzięki z tym czujnikiem. Już szedłem w kierunku ciśnienia paliwa. Wtryskiwacze raczej wykluczam, w zeszłym roku były sprawdzane.

Jak wykluczę czujnik, wtryski – gdzie dalej? Szukać właśnie w kierunku ciśnienia paliwa? Auto jeździ jak dotąd, tyle, ze dłużej kręci (no i spala więcej, ale mamy zimę).

Re: Silnik długo kręci

PostNapisane: 21 sty 2017, 23:37
przez kropek101
Sprawdzałeś ładowanie akumulatora czy tylko że masz nowy. Wczoraj zmieniałem koledze alternator bo mu jego już 3x się psuł. był 2x naprawiany i teraz znowu awaria (kontrolka ładowania się nie zapalała a ładował 13v) więc padła decyzja o kupnie nowego 150A co się okazało mazda pali na dotyk.
dobrze by było sprawdzić świeczki, filtr paliwa. jak nie pomoże to styki lub sam czujnik na szynie CM