Słaba reakcja na gaz

Postprzez Kris30cm » 13 cze 2016, 16:20

Witam! Mam mazde 3 1.6 109KM z 2005r.
Auto co raz gorzej przyśpiesza. Miałem styczność z tymi silnikami (brat ma taka sama mazde, a dziewczyna focusa z tym silnikiem). Mój samochód przy nich to muł...
Ale do rzeczy.
Wciskając gaz auto potrzebuje kilku sekund na `uderzenie`. Następnie ospale przyspiesza. Od 0-100 to około 15 sek. Na dodatek słychać przepuszczającą podkładkę pod wtryskiem – już jestem umówiony na wymianę.
Z rok temu po zakupie auta potrafił rzucić czarnym dymem przy intensywnym przyspieszaniu.
Oddałem na warsztat, poleciłem zaślepienie EGR (podobno ostatni wlasciciel zalepil, ale mechanik nie stwerdził żadnej zapory) i wymiane podkładki pod wtryskiem.
EGR został zaślepiony – o dziwo komputer nie odcina mi nic, nawet nie ma żadnego błedu egr.
Mechanik nie mógł poradzić sobie z wtryskiem – brak ściągacza – jedyne co zrobił to dokręcił wtrysk.

Po odebraniu auta zatkało mnie. Samochód dostał ducha. Jednak nie na długo. Po kilkuset kilometrach znów stopniowo odczuwałem spadek mocy. Jedynie dymienie ustało.

Moje pytanie jest do znawców:
-czy taki efekt może powodować wzrastające `cykanie` wtrysku (mam czarną smołe na 1 wtrysku)
-czy może problem leży w EGR / wymienić na nowy?
– jakieś inne pomysly?

Na moje oko samochód ma teraz około 80 KM...
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez kropek101 » 13 cze 2016, 20:39

Na pewno to nie egr oddaj do mechanika który podoła wyjęciu wtryskiwacza i tyle
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Dominooo » 14 cze 2016, 09:03

Po wymianie podkładek (czy nawet całych uszczelniaczy) pod wtryskami, auto też nie odzyska mocy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Kris30cm » 14 cze 2016, 23:31

Tego się obawiam, że wtryski nie rozwiążą problemu.
Poczytałem trochę o problemach z EGR w tych silnikach. Ludzie opisywali jak to samochód musiał po wrzuceniu jedynki dostać wiecej gazu, bo inaczej zmulił.
Mam identyczny problem. Faktem jest, że przed zaślepieniem było to nadmierne. Teraz można ruszyć normalnie, ale jednak samochód zachowuje się tak jak by nie miał ducha w sobie...

Na komputerze mam bład czujnika położenia wału korbowego + czujnik stopu.
W wilgotne dni autko potrafiło na 2sek dostać czkawki. Obstawiam ten czujnik – również po przejrzeniu forum.

Może ten czujnik też ma wpływ na moje objawy?

Co jeszcze mogę sprawdzić w aucie? Mam drugą taką samą mazde na podjezdzie – bez tych usterek. Wiec mam możliwość poprzekładania kilka czesci na probe...
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez Kris30cm » 28 cze 2016, 22:35

Witam!
Wtryski zrobione, zmieniony rozrzad, wymieniony czujnik położenia wału.
Poprawy nic.
Testowałem auto. 80-120 KM/h : 11 sek
Autko brata (taka sama mazda) : 9 sek.

Planuje zrobić chip a z tymi osiągami to chyba nie jest za dobrze...
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez Krystek07 » 29 cze 2016, 15:22

Szukaj przyczyny we wtryskiwaczach u mnie autko po uszczelnieniu stało sie żwawsze i o wiele lepiej przyspiesza i co najciekawsze przy tym mniej pali, a przepuszczał mi właśnie 1 wtrysk ale zostały także zmienione uszczelki na kolektorze bo było czuć że silnik stracił kompresje i nie równo pracował teraz ciągnie tak jak powinien
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 01:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Kris30cm » 20 sie 2016, 20:41

No wtryski jak mówię. Komplet zrobiony...
Może to wina przepływomierza? Można to jakoś łatwo sprawdzic?
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez danrok » 20 sie 2016, 22:17

a może zmienna geometria turbo nie pracuje poprawnie? patrzyłeś czy gruszka chodzi lekko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Kris30cm » 26 sie 2016, 20:15

danrok napisał(a):a może zmienna geometria turbo nie pracuje poprawnie? patrzyłeś czy gruszka chodzi lekko?


Jakaś porada jak to zrobic?
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez baszawez » 26 sie 2016, 20:20

po odpaleniu silnika, wajcha od gruszki powinna pojsc w dol, mozesz kogos poprosic zeby ci wciskal gaz a Ty patrz w tym czasie czy wajcha pracuje (tylko pamietaj, najpierw rozgrzej silnik i turbo zanim zaczniesz wciskac gaz na wysokie obroty)
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez Kris30cm » 1 wrz 2016, 22:12

Ok. Spróbuje
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323